Απαγορευτικά ακριβές οι τουρκικές μαρίνες | Οι τιμές “σπρώχνουν” τα τουριστικά σκάφη σε άλλους προορισμούς, ανάμεσά τους η Ελλάδα

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το κόστος ελλιμενισμού στην Τουρκία να είναι στα ύψη λόγω της ανεπαρκούς χωρητικότητας σε μαρίνες δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής οι οποίοι επιλέγουν άλλους προορισμούς, ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου των σκαφών αναψυχής στην Τουρκία, η χώρα πρέπει να επενδύσει περισσότερο στην κατασκευή νέων μαρίνων κατά μήκος των ακτών της, καθώς η ανεπαρκής χωρητικότητα οδηγεί σε κατακόρυφη αύξηση του κόστους ελλιμενισμού των σκαφών.

Η συνολική χωρητικότητα περίπου των 25 με 30 μαρίνων στην Τουρκία είναι περίπου 6.500 θέσεις ελλιμενισμού, όπως δήλωσε ο Murat Bekiroğlu, πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανίας Σκαφών και Σκαφών Αναψυχής (YATED).

Ωστόσο, υπάρχουν 16.000 σκάφη στη χώρα, γεγονός που επιβαρύνει τη χωρητικότητα των μαρίνων.

Καθώς οι μαρίνες δεν έχουν αρκετή χωρητικότητα για να φιλοξενήσουν τουριστικά σκάφη, το κόστος πρόσδεσης ενός σκάφους αναψυχής μήκους 42 μέτρων, για μια νύχτα, στον δημοφιλή προορισμό διακοπών Göcek, έχει εκτοξευθεί στα 1.200 ευρώ, ενώ στο Μονακό κοστίζει τα μισά από αυτά, περίπου 650 ευρώ.

“Πρέπει να αυξήσουμε τη χωρητικότητα”, είπε ο κ. Bekiroğlu, ζητώντας περισσότερες επενδύσεις για την ενίσχυση της χωρητικότητας.

Η προσφορά, σημείωσε, είναι μικρή και η ζήτηση υψηλή, με συνέπεια οι τιμές να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.

Όπως τόνισε, ένα σκάφος 20 μέτρων μπορεί να προσδέσει στην Αλικαρνασσό, με κόστος 700 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα μπορεί να αγκυροβολήσει με 35 ευρώ.

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες δείχνουν ενδιαφέρον για τους τουρκικούς κόλπους και αυτή η αυξημένη ζήτηση καθιστά δύσκολο για τα σκάφη να βρουν χώρο στις μαρίνες, σύμφωνα με τον κ. Bekiroğlu, ο οποίος πρόσθεσε ότι οι μαρίνες γίνονται απαγορευτικά ακριβές για ορισμένους ιδιοκτήτες σκαφών.

“Πολλά σκάφη πηγαίνουν σε κοντινές χώρες… Οι κόλποι της Τουρκίας έχουν μετατραπεί σε “πάρκα σκαφών”… Η μεγαλύτερη απειλή για τη βιομηχανία σκαφών και σκαφών αναψυχής μας είναι η ανεπαρκής χωρητικότητα των μαρίνων και οι αυξανόμενες τιμές”, είπε.

Η χωρητικότητα πρέπει να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 50% πολύ γρήγορα, σύμφωνα με τον ίδιο.

Άλλωστε, οι τουρίστες που ταξιδεύουν με σκάφη και γιώτ ξοδεύουν περίπου 2,5 φορές περισσότερα από τους κανονικούς τουρίστες, είπε.

“Ίσως, κάποιοι δισεκατομμυριούχοι δεν μπορούν να επισκεφθούν την Τουρκία λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας των μαρίνων. Αν θέλουμε να προσελκύσουμε mega yachts, πρέπει να έχουμε περισσότερες μαρίνες”, ξεκαθάρισε ο κ. Bekiroğlu.

Εν τω μεταξύ προειδοποίησε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που προκύπτουν από το υψηλότερο κόστος πρόσδεσης των σκαφών στις μαρίνες.

“Τα σκάφη και τα γιωτ έχουν αρχίσει να παραμένουν όλο τον χρόνο στους κόλπους, προκαλώντας ρύπανση της θάλασσας. Λόγω των υψηλών τιμών δεν ελλιμενίζονται στις μαρίνες… οι κόλποι μας μολύνονται”, τόνισε. Και κάλεσε την πολιτεία να επενδύσεις σε νέες μαρίνες.

Υπάρχουν 77 ναυπηγεία στην Τουρκία και ο κλάδος δημιουργεί θέσεις εργασίας για περίπου 200.000 άτομα, δήλωσε επίσης ο Bekiroğlu.

Τα εξαγόμενα κέρδη από τις υπηρεσίες σκαφών και σκαφών αναψυχής ανήλθαν πέρυσι σε 1,35 δισ. δολάρια, σημείωσε. “Επιπλέον, υπήρχαν έσοδα από υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης. Όλα μαζί ανήλθαν σε περίπου 3 δισ. δολάρια”, είπε.

Οι κύριες εξαγωγικές αγορές του κλάδου ήταν οι σκανδιναβικές χώρες, όπως η Δανία και η Νορβηγία, ενώ οι περισσότεροι αγοραστές σκαφών αναψυχής προέρχονται από ευρωπαϊκές χώρες και τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τον κ. Bekiroğlu.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *