©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτά είναι τα νούμερα των tour operators για το Καλοκαίρι! | Τι είπαν στο Χ&Τ Ebel, Heapy, Der Touristik, MTS, easyJet | Τι αυξήσεις “παίζουν” για το 2025

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εξαιρετικές διαφαίνονται οι προοπτικές για την θερινή σεζόν του 2024, καθώς σχεδόν όλοι οι tour operators -με ελάχιστες εξαιρέσεις- και ειδικά οι μεγάλοι, βλέπουν σημαντική αύξηση των προκρατήσεων, με την Μεσόγειο και την Ελλάδα να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τουριστών. Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στο πλαίσιο της εφετινής ITB, συνομίλησε με τους κορυφαίους tour operators και συγκεκριμένα με τον Sebastian Ebel της TUI, τον Steve Heapy της Jet2, τον Ingo Burmester του Der Touristik, αλλά και παράγοντες του MTS, της easyJet, του Anex, του Coral, του Schauinsland, κ.ο.κ.. Επιπροσθέτως, υπήρξαν συζητήσεις και για την σεζόν του 2025, η οποία είναι προ των πυλών, για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ ξενοδόχων και tour operators.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πιο αναλυτικά, η TUI, ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός κολοσσός, φαίνεται να καταγράφει αύξηση 15-20% στις προκρατήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, αναμένοντας μια εξαιρετική χρονιά σε όλες τις αγορές. Στον όμιλο της TUI υπάρχει διάχυτη ικανοποίηση για τις εξελίξεις στις αγορές, ενώ η προσθήκη -ως Νο2 ουσιαστικά- του David Schelp, o οποίος επέστρεψε μετά από ένα “διάλειμμα” στην TUI για την οποία έχει εργαστεί 20 χρόνια, εκτιμάται ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο Steve Heapy, που βρέθηκε στο Βερολίνο, αναμένει μια πολλή θετική σεζόν για την Jet2, και είπε χαρακτηριστικά στο Χ&Τ ότι “να μας παρακολουθείτε, θα σας εκπλήξουμε με τα νέα και τις επιδόσεις μας”. Πηγές της Jet2 κάνουν λόγο για αύξηση στις προκρατήσεις μεγαλύτερη του 15%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αξίζει να σημειωθεί -εξέλιξη που δείχνει την δυναμική της αγοράς και της Jet2- ότι για πρώτη φορά στα χρονικά, η εταιρία ξεκινάει πτήσεις στην Κέρκυρα στις 29 Μαρτίου και μάλιστα με 5 συχνότητες την εβδομάδα, όταν όλα τα τελευταία χρόνια ξεκινούσε την πρώτη εβδομάδα του Μαϊου.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο όμιλος MTS αναμένεται να μεταφέρει στην Ελλάδα περίπου 900.000 τουρίστες, έναντι 750.000 το 2023, επιτυγχάνοντας αύξηση 20%. Οι μεγάλες του αγορές, όπως εξηγεί ο Έλληνας Chairman του ομίλου Θεόδωρος Μυλωνάκης, είναι η Γερμανία και η Αγγλία, προς 18 ελληνικούς προορισμούς (μεγαλύτεροι κατά σειρά Κρήτη, Ρόδος, Κως, Χαλκιδική, Κέρκυρα) και 2.500 ξενοδοχεία. Μάλιστα το MTS αναμένει για το 2025 νέα αύξηση τουλάχιστον 10%.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το Der Touristik, -DERTOUR GROUP πλέον- που είχε εξαιρετικά σημαντική παρουσία στο Βερολίνο, στο οποίο βρέθηκε και ο επικεφαλής του ομίλου REWE -της μητρικής εταιρίας του Der- εμφανίζει αύξηση 10%, με τον Ingo Burmester, επικεφαλής της DER Touristik Κεντρικής Ευρώπης, να εκτιμά ότι στα τέλη του έτους, η τελική επίδοση θα είναι πολύ υψηλότερη. Σε επίπεδο προκρατήσεων ο όμιλος καταγράφει αύξηση για την καλοκαιρινή περίοδο του 2024, 47%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι και η αύξηση των πελατών κατά 33%. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφεται υψηλή ζήτηση για Ελλάδα, Τουρκία και Ισπανία. Οι καλοκαιρινοί προορισμοί με τις περισσότερες κρατήσεις για τον δεύτερο μεγαλύτερο ταξιδιωτικό όμιλο της Ευρώπης δεν αποτελούν έκπληξη, με την Τουρκία, την Ισπανία και την Ελλάδα να βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις στην κατάταξη των προορισμών, και την Τουρκία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της DER Touristik, μια άλλη τάση στις καλοκαιρινές διακοπές είναι ότι γίνονται αποκτούν όλο και πιο προσωποποιημένο “χαρακτήρα”. “Για παράδειγμα, παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για ταξίδια με επιστροφή, δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους και glamping, καθώς και για ταξίδια στις σκανδιναβικές χώρες”, ανέφερε ο κ. Burmester. Όσον αφορά στις τιμές, ο Burmester που έκανε ειδική παρουσίαση στο Βερολίνο, στην οποία συμμετείχε το Χ&Τ, έκανε λόγο για “χαμηλές αυξήσεις τιμών σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό”. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συνολική αύξηση των τιμών θα οδηγήσει πολλούς πελάτες να αναζητήσουν συνειδητά διακοπές που προσφέρουν ιδιαίτερα καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Αυτό φαίνεται, για παράδειγμα, στη “θετική τάση κρατήσεων” σε χώρες όπως η Τουρκία και η Τυνησία. Επομένως, οι φθηνές διακοπές σε καλοκαιρινούς προορισμούς στο εξωτερικό θα είναι διαθέσιμες και το καλοκαίρι του 2024. Ιδιαίτερη αναφορά δε έκανε στην Ελλάδα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Χ&Τ, τονίζοντας ότι η χώρα είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων του ομίλου.

Σημαντική αύξηση 29% εμφανίζει το Coral, το οποίο ειδικά για την Ελλάδα αναμένει αύξηση 16%. Ο σημαντικός tour operator εκτιμά ότι θα μεταφέρει στην Ελλάδα 190.000 τουρίστες, έναντι 163.000 πέρυσι.

Σημαντική αύξηση περίπου 20% εμφανίζει και η easyJet Holidays, στην οποία φαίνεται ότι σύντομα θα υπάρξει αλλαγή ηγεσίας, με τον Garry Wilson να παίρνει προαγωγή στην μητρική εταιρία και τον Paul Bixby να αναβαθμίζεται.

Ο επικεφαλής της easyJet Holidays Garry Wilson, με τον Κωνσταντίνο Δεριζιώτη | ©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ακόμη, σημαντική αύξηση 15% περίπου εμφανίζουν ο ALLTOURS και ο Schauinsland Reisen. Σταθερά φαίνεται να κινείται ο όμιλος ANEX – ODEON, ενώ πτωτικά φαίνεται να κινείται ο FTI, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ρόδος

Σημαντική αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού αναμένει η Ρόδος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η TUI UK έχει προγραμματίσεις 210.000 θέσεις, η Jet2 240.000 θέσεις από τις 29 Μαρτίου έως τις 9 Νοεμβρίου, με το 65% να είναι πακέτα, ενώ η easyJet 80.000 θέσεις.

Η AEGEAN

Σημαντική επέκταση όμως στην γερμανική αγορά πραγματοποιεί και η AEGEAN, με τις νέες κινήσεις να έχουν ως ακολούθως:

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης και η κα. Μ. Σπυριδάκη | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • Η γερμανική αγορά αποτελεί, παραδοσιακά, μια αγορά υψηλής στόχευσης για την AEGEAN, στην οποία δραστηριοποιείται από το 2001, έχοντας δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς με τουριστικούς πράκτορες και επιβατικό κοινό. Στην πορεία αυτή, η εταιρεία έχει καταγράψει υψηλές επιδόσεις, μεταφέροντας πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες συνολικά, παρά τον έντονο ανταγωνισμό, τόσο από της λεγόμενες «legacy carriers», όσο και από τις εταιρείες «low cost» που δραστηριοποιούνται, κυρίως, τους θερινούς μήνες.
  • Δίκτυο: Το δίκτυό της AEGEAN στη Γερμανία περιλαμβάνει 9 προορισμούς συνολικά (Βερολίνο, Κολωνία, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Ανόβερο, Αμβούργο, Μόναχο, Νυρεμβέργη και Στουτγάρδη) με απευθείας προγραμματισμένες πτήσεις από/προς την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και την Καλαμάτα, πραγματοποιώντας περισσότερες από 12.000 πτήσεις το χρόνο. Τη φετινή χρονιά πτήσεις τσάρτερ θα επιχειρηθούν επιπλέον και από 4 προορισμούς (Φριντριχσάφεν, Ερφουρτ, Βρέμη και Μέμμινγκεν) προς το Ηράκλειο και από 6 προορισμούς (Βερολίνο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Μόναχο, Φριντριχσάφεν) προς τη Ρόδο.
  • Ειδικότερα, από την Αθήνα πραγματοποιούνται καθημερινές απευθείας πτήσεις όλο το χρόνο από/προς Βερολίνο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Μόναχο και Στουτγάρδη, ενώ εποχικά εξυπηρετείται το Αννόβερο, η Νυρεμβέργη και η Κολωνία, με το δρομολόγιο Αθήνα-Φρανκφούρτη ήδη από τον Οκτώβριο του 2023 να έχει ενισχυθεί, σημαντικά, με την προσθήκη μιας επιπλέον καθημερινής πτήσης. Παρομοίως, ενισχύθηκε και η συχνότητα πτήσεων από και προς το Βερολίνο και το Ντίσελντορφ με την προσθήκη έως και 2 πτήσεων την εβδομάδα από την Αθήνα.
  • Αντίστοιχα, η AEGEAN διασυνδέει τη Θεσσαλονίκη με καθημερινές ή εβδομαδιαίες πτήσεις με το Βερολίνο, Κολωνία, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Ανόβερο, Αμβούργο, Μόναχο, Νυρεμβέργη και Στουτγάρδη και τις καθημερινές πτήσεις από και προς Φρανκφούρτη να αυξάνονται από τις 31 Μαρτίου σε 2 ημερησίως.
  • Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες εβδομάδες ξεκίνησαν και τα πρώτα δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ τα αντίστοιχα δρομολόγια που θα διασυνδέουν το Ηράκλειο με το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη αναμένεται να ξεκινήσουν στις 13/03 και 14/03 αντίστοιχα.
  • Χωρητικότητα: Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι διαθέσιμες θέσεις στην αγορά της Γερμανίας θα αυξηθούν συνολικά κατά περίπου 8% με την πρόσθετη χωρητικότητα από και προς την Αθήνα να εστιάζεται κυρίως στους μήνες Μάρτιο έως Μάϊο. Αντίστοιχα, η χωρητικότητα από και προς τη Θεσσαλονίκη θα σημειώσει συνολική αύξηση 11% με τις πρόσθετες θέσεις να συνδέονται με την επιπλέον καθημερινή πτήση από και προς Φρανκφούρτη.
ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • Φιλοδοξία της εταιρείας είναι συνολικά η διατήρηση των προορισμών και του εκτεταμένου δικτύου που επιχειρεί ήδη από πέρυσι (180 προορισμοί σε 49 χώρες με 307 απευθείας δρομολόγια τακτικών και ναυλωμένων πτήσεων), καθώς και η αύξηση των συχνοτήτων, αλλά και των διαθέσιμων θέσεων, όπου οι συνθήκες και η ζήτηση το επιτρέπουν.
  • Τάσεις: Οι πρώτες ενδείξεις για την καλοκαιρινή σεζόν καταγράφουν θετικά μηνύματα, καθώς οι πληρότητες βρίσκονται μεν σε αντίστοιχα με τα περυσινά επίπεδα (ή και λίγο υψηλότερες), ωστόσο οι διαθέσιμες θέσεις προς τη γερμανική αγορά είναι αυξημένες (ενδεικτικά +20% τον Μάρτιο, +8 % τον Απρίλιο, +13% τον Μάιο από και προς Αθήνα).
  • Εξίσου θετικά μηνύματα καταγράφονται από το βαθμό ανταπόκρισης στις προσφορές που πραγματοποιεί η εταιρεία, κυρίως από τους Έλληνες, αλλά και από τους ξένους, οι οποίοι δε φαίνεται να περικόπτουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Από τις μέχρι τώρα προκρατήσεις διαφαίνεται ότι οι διαθέσιμες θέσεις απορροφώνται αμέσως από τη ζήτηση, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική της γερμανικής αγοράς.
  • Η πρώιμη έναρξη της θερινής περιόδου (ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου με τις πρώτες πτήσεις από και προς την Καλαμάτα), τα θετικά μηνύματα από το ενδιαφέρον στις μηχανές αναζήτησης (παρά τις πιέσεις από την Ισπανία, την Πορτογαλία και τη γειτονική Κύπρο) και την ανταπόκριση στις προσφορές, καθώς και οι αυξημένες πληρότητες, τόσο στις πρώτες θερινές πτήσεις που ξεκινούν το Σαββατοκύριακο (π.χ. από/προς Ηράκλειο), όσο και κατά την περίοδο του Καθολικού Πάσχα, αναμένεται να οδηγήσουν σε αυξημένη επιβατική κίνηση κατά την έναρξη της θερινής περιόδου.
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι η φετινή χειμερινή περίοδος ήταν ιδιαίτερα θετική, καθώς οι πληρότητες ξεπέρασαν το 70% με τις προσφερόμενες θέσεις να είναι αυξημένες, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα θετικό «σερί».
  • Ειδικά σε ό,τι αφορά τους επιβάτες από τη γερμανική αγορά, οι οποίοι πλέον φαίνεται να επιλέγουν τη χώρα μας και κατά τους χειμερινούς μήνες, οι προτιμήσεις τους επικεντρώνονται σε προορισμούς, όπου παραδοσιακά έχουν υψηλή ζήτηση και επισκεψιμότητα, όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Καλαμάτα, η Κως κλπ., αλλά πλέον και κάποια μικρότερα νησιά.

Τα συμπεράσματα

Ένα εξαιρετικά σημαντικό συμπέρασμα που προκύπτει από όλες τις συζητήσεις στο Βερολίνο, είναι ότι η Ελλάδα βρίσκεται πολύ ψηλά στην προτεραιότητα όλων των tour operators, από όλες τις αγορές!

Ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι το τελευταίο 15νθήμερο, υπάρχει μια στασιμότητα στις προκρατήσεις, η οποία όμως είναι αναμενόμενη λόγω της λήξης των early bookings και η οποία θα “επανέλθει” σύντομα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς.

Τρίτο συμπέρασμα είναι οι σημαντικές αυξήσεις άνω του 5% που ζητούν οι ξενοδόχοι στους tour operators, οι οποίοι έχουν “ανοιχτά αυτιά”, πλην όμως όλες οι πλευρές προβληματίζονται για το αν ο Ευρωπαίος τουρίστας, μπορεί να καταβάλλει υψηλότερο κόστος.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *