Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) προειδοποιεί για τα οργανωμένα ταξίδια | Να μην μειωθεί το επίπεδο προστασίας

ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) της Βρετανίας, προειδοποίησε το υπουργείο Επιχειρήσεων και Εμπορίου (DBT) να μην προχωρήσει με τις πιο ριζοσπαστικές προτάσεις του για τη μεταρρύθμιση των κανονισμών για τα οργανωμένα ταξίδια (PTR).

Η CMA, η οποία ηγείται της εφαρμογής των κανονισμών, προειδοποίησε ότι οι σημαντικές αλλαγές σε “μακροχρόνιους” κανόνες “μπορεί να έχουν απρόβλεπτες συνέπειες”.

Απαντώντας στην πρόσκληση υποβολής στοιχείων σχετικά με τη μεταρρύθμιση, η οποία ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο, η CMA τάχθηκε κατά των προτάσεων για την κατάργηση της προστασίας για τα εγχώρια πακέτα του Ηνωμένου Βασιλείου και τη θέσπιση κατώτατου ορίου τιμής για την εφαρμογή της προστασίας.

Φαίνεται επίσης ότι δεν υποστηρίζει τη διευκρίνιση του δικαιώματος του φορέα εκμετάλλευσης για επιστροφή χρημάτων από τον προμηθευτή όταν υπάρχει ακύρωση.

Η αρχή προειδοποίησε ότι οι αλλαγές “θα μπορούσαν να αποδυναμώσουν τον ανταγωνισμό [και να οδηγήσουν] σε χειρότερα αποτελέσματα για ορισμένους καταναλωτές”.

Η CMA πρότεινε ότι “το υψηλότερο επίπεδο προστασίας” που προσφέρει ένα πακέτο είναι “ένας πρωταρχικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν ένα πακέτο διακοπών”. Προειδοποίησε επίσης: “Οποιαδήποτε αποδυνάμωση της προστασίας από την αφερεγγυότητα μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο κόστος από τον επαναπατρισμό και την επανόρθωση.

Η CMA υποστήριξε ότι η κατάργηση της προστασίας για τις εγχώριες διακοπές θα μπορούσε να “δημιουργήσει σύγχυση στους καταναλωτές” και να αφήσει έναν καταναλωτή του Ηνωμένου Βασιλείου με “λιγότερη προστασία από έναν καταναλωτή της ΕΕ στο ίδιο ταξίδι”.

Πρότεινε ότι ένα όριο κόστους “μπορεί να οδηγήσει σε επιπλοκές σχετικά με τη συμμόρφωση”, σημειώνοντας: “Οι φορείς εκμετάλλευσης θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν κενά στον υπολογισμό του κόστους για να αρνηθούν την επιστροφή χρημάτων στους καταναλωτές και οι καταναλωτές που είναι λιγότερο εύποροι μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με απροσδόκητα έξοδα”.

Η CMA συνιστά να συμπεριληφθούν οι συνδεδεμένες ταξιδιωτικές συμφωνίες (LTA) – που επί του παρόντος αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία κρατήσεων – στον ορισμό του πακέτου.

Η CMA αναγνώρισε τη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι φορείς εκμετάλλευσης στην καταβολή επιστροφών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, γεγονός που οδήγησε την DBT να προτείνει να επιτρέπεται η καθυστέρηση των επιστροφών σε “ελαφρυντικές περιστάσεις”.

Η αρχή ζήτησε “σαφή ορισμό” των “ελαφρυντικών περιστάσεων”, προτείνοντας να είναι “έκτακτες, απρόβλεπτες και να επηρεάζουν ολόκληρο τον κλάδο”.

Σημείωσε επίσης ότι η πανδημία “αποκάλυψε σοβαρούς περιορισμούς στην επιβολή της νομοθεσίας” με “διαφορές μεταξύ φορέων εκμετάλλευσης και φορέων διαμετακόμισης (π.χ. αεροπορικές εταιρείες) που επιδεινώθηκαν από ανεπαρκείς συμβατικές ρυθμίσεις και ρυθμίσεις αποζημίωσης”.

Ωστόσο, αντί να αποσαφηνίσει τις ρυθμίσεις επανόρθωσης στους κανονισμούς, η CMA υποστήριξε: “Τα ζητήματα αυτά θα πρέπει να επιλύονται μέσω συμβατικών ρυθμίσεων μεταξύ των επιχειρήσεων”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *