on the beach

Bill Allen – On the Beach: Οι Έλληνες ξενοδόχοι πρέπει να πληρώνονται δίκαια | ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Οι Έλληνες ξενοδόχοι πρέπει να πληρώνονται δίκαια, καθώς οι tour operators εξοφλούνται από τον πελάτη πολλές εβδομάδες πριν αυτός πετάξει, και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι αποδεκτή μια πληρωμή στους ξενοδόχους σε 3-6 μήνες από την διαμονή, τονίζει σε αποκλειστική συνέντευξή του στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ο Chief Supply Officer του μεγαλύτερου OTA της Βρετανίας, On the Beach Bill Allen.

Ο Bill Allen, που είναι υπεύθυνος για την ανεύρεση και το “σκανάρισμα των ξενοδοχείων που θα ενταχθούν στα προγράμματα του On the Beach, παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, καταδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό την σημασία της ελληνικής αγοράς για τον μεγάλο OTA, ο οποίος, είναι και ο τρίτος μεγαλύτερος tour operator στη Βρετανία σε αριθμό επιβατών που καλύπτονται από προστασία ATOL, που αποτελεί την απόλυτη διασφάλιση του πελάτη, μετά από την TUI UK και την Jet2.

On the BeachΌπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Allen, “Κανένας tour operator δεν επιτρέπει σε πελάτη να επιβιβαστεί σε πτήση προς την Ελλάδα χωρίς να έχει πληρώσει πριν ταξιδέψει. Οι περισσότεροι tour operators λαμβάνουν την πληρωμή τουλάχιστον 12 εβδομάδες πριν από την αναχώρηση (το On the Beach επιτρέπει στους πελάτες να καταβάλλουν το τελικό υπόλοιπο 2 εβδομάδες πριν την αναχώρηση). Γιατί είναι λοιπόν αποδεκτό για έναν tour operator να επιδιώκει να πληρώνει ένα ξενοδόχο 3-6 μήνες (ή και περισσότερο) αφού ο πελάτης έχει φύγει από το ξενοδοχείο; Έχει έρθει η ώρα για τους ξενοδόχους να επιμείνουν στη δίκαιη πληρωμή τους”.

Και συνεχίζει με νόημα: “Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να καταλαβαίνουν σε ποιους επιτρέπουν να πωλούν τα δωμάτια του ξενοδοχείου τους και δεν πρέπει να συνεργάζονται με οποιονδήποτε tour operator που χρησιμοποιεί χρήματα πελατών για cash flow της επιχείρησης. Στον On the Beach όταν ένας πελάτης μας πληρώνει, βάζουμε αυτά τα χρήματα σε ένα Trust Account και τα αποδεσμεύουμε μόνο για να πληρώσουμε τον ξενοδόχο. Προστατεύονται σε όλα τα στάδια και δεν χρησιμοποιούμε τα χρήματα των πελατών για να λειτουργήσουμε”.

Παράλληλα, ανησυχεί ότι θα υπάρξουν χρεοκοπίες tour operators, υπογραμμίζοντας: “Δυστυχώς ναι, είναι πιθανό ότι θα υπάρξουν πολλές. Οι tour operators οφείλουν ακόμη επιστροφές χρημάτων σε πελάτες που είχαν ακυρώσει τις διακοπές τους το 2020. Έδωσαν πιστωτικά σημειώματα αντί να επιστρέψουν μετρητά στους πελάτες και τώρα πρέπει να οργανώσουν διακοπές για αυτούς χωρίς να έχουν νέα ταμειακή εισροή. Μετά την επανεκκίνηση της αγοράς θα υπάρξουν πτωχεύσεις και οι ξενοδόχοι πρέπει να είναι προσεκτικοί στο να επιτρέψουν την αύξηση του χρέους των συνεργατών τους προς αυτούς”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο On the Beach, λειτουργεί από το 2004 στην Βρετανία με 4 brands, εκ των οποίων 2 off line (Classic Collections – ειδικά σχεδιασμένες πολυτελείς διακοπές και Classic Package Holidays για ανεξάρτητους πράκτορες λιανικής) και δύο on line με την ομώνυμη εταιρία να είναι η μεγαλύτερη και και την Sunshine να είναι το δεύτερο. Στην δε Σκανδιναβία, δραστηριοποιήθηκε το 2017, με το brand ebeach.

Επιπροσθέτως, η πολιτική του On the Beach είναι το “κλείδωμα” των χρημάτων κάθε πελάτη που κλείνει πακέτο διακοπών, μέχρι την ολοκλήρωση και την εξόφλησή του στους προμηθευτές (αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία, μεταφορές, κ.λπ.).

Σύμφωνα με πληροφορίες στο επόμενο διάστημα θα πρέπει να αναμένεται σημαντική επέκταση των δραστηριοτήτων του tour operator, τόσο στις υφιστάμενες, όσο και σε νέες αγορές.

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη του κ. Bill Allen, έχει ως εξής:

  1. Είστε αισιόδοξος για την πορεία του βρετανικού Τουρισμού, μετά τις ανακοινώσεις Τζόνσον;

Χαιρετίζουμε την είδηση ενός λεπτομερούς χάρτη πορείας εξόδου από το lockdown για το Ηνωμένο Βασίλειο, αν και πρέπει να περιμένουμε και να δούμε τι σημαίνει αυτό για τον διεθνή τουρισμό. Η Κυβερνητική Travel Taskforce αναμένεται να ανακοινώσει στις 12 Απριλίου ένα σχέδιο. Το μόνο που γνωρίζουμε τώρα είναι ότι τα ταξίδια δεν θα ξεκινήσουν μέχρι τις 17 Μαΐου το νωρίτερο, οπότε θα μπορούσε να είναι καιρό μετά από αυτό όταν θα δούμε μια επανεκκίνηση και αναπόφευκτα θα υπάρξουν ορισμένοι περιορισμοί. Πρέπει να περιμένουμε και να δούμε.

  1. Η βρετανική ταξιδιωτική βιομηχανία έχει υποστεί πολύ μεγάλο πλήγμα από την πανδημία. Είστε αισιόδοξος για το μέλλον; Πότε θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019;

Η βιομηχανία έχει πληγεί πολύ σκληρά, αλλά είναι πιθανό να υπάρξει μια γρήγορη ανάκαμψη όταν επιστρέψει στην κανονικότητα. Αυτό δεν θα συμβεί έως ότου χώρες σε ολόκληρη την Ευρώπη εμβολιάσουν τους πολίτες τους και διαθέτουν πλήρως λειτουργικά συστήματα τεστ ανίχνευσης και ιχνηλάτησης για να διατηρήσουν τον αυστηρό έλεγχο του ιού. Υπάρχει απίστευτη συσσωρευμένη ζήτηση για διακοπές και τα επίπεδα τουρισμού του 2019 είναι δυνατά το 2022 ή το 2023, αν το δούμε αυτό να συμβαίνει.

  1. Είστε ικανοποιημένοι από την στήριξη της βρετανικής κυβέρνησης;

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου παρείχε υποστήριξη σε όλους τους κλάδους και συνεχίζει να το κάνει. Λαμβάνοντας υπόψη τον τεράστιες επιπτώσεις που είχε ο Covid-19 – και συνεχίζει να έχει – στα ταξίδια, πολλοί εντός του κλάδου θα ήθελαν να δουν περισσότερα.ksd PRIMAGEL

  1. Τι πιστεύετε για το διαβατήριο – πιστοποιητικό εμβολιασμού;

Οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση του ασφαλούς ανοίγματος των διεθνών ταξιδιών είναι καλό. Πιστεύω ότι η βιομηχανία εναποθέτει πάρα πολλές ελπίδες στα διαβατήρια εμβολιασμού για το καλοκαίρι 2021. Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουμε ένα διάστημα 12 εβδομάδων μεταξύ των εμβολιασμών, αυτό σημαίνει ότι μέχρι τον Ιούλιο μόνο ένα μικρό ποσοστό των άνω των 60 ετών θα έχει λάβει 2 δόσεις του εμβολίου και θα πληροί τις προϋποθέσεις για διαβατήριο. Οι περισσότεροι ενήλικες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαβατήριο εμβολιασμού αυτό το καλοκαίρι, οπότε θα χρειαστεί να δούμε και ένα ευρύ πρόγραμμα τεστ ανίχνευσης κορονοϊού.

  1. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία των φυσικών και των on line ταξιδιωτικών πρακτόρων;

Το παραδοσιακό μοντέλο tour operating έχει υποστεί μεγάλη πίεση τα τελευταία χρόνια και η πανδημία Covid έχει ασκήσει περαιτέρω πιέσεις σε μερικούς από τους μεγαλύτερους παραδοσιακούς παίκτες. Πολλοί στηρίζονται επανειλημμένα στις κυβερνήσεις για υποστήριξη και θα αποδυναμωθούν σοβαρά, μόνιμα.

Το On the Beach έχει πάνω από 20% μερίδιο στην online short haul beach holiday αγορά, και ως οι τρίτοι μεγαλύτεροι κάτοχοι ATOL στο Ηνωμένο Βασίλειο, είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους online retailers διακοπών παραλίας.

Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς tour operators, δεν έχουμε στη ιδιοκτησία μας ή ναυλώνουμε αεροσκάφη, ούτε έχουμε στη ιδιοκτησία μας ξενοδοχεία, επομένως έχουμε ένα πολύ πιο ελαφρύ, ευέλικτο μοντέλο με πολύ χαμηλό σταθερό κόστος. Χρησιμοποιώντας την πρωτοποριακή τεχνολογία μας, τη βάση χαμηλού κόστους και την ισχυρής αξίας για τον πελάτη πρόταση μας για να προσφέρουμε μια διαρθρωτική πρόκληση στους παραδοσιακούς tour operators, συνεχίζουμε να διαταράσσουμε το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο διακοπών παραλίας. Μοντέλα όπως το δικό μας θα ευδοκιμήσουν όταν ανακάμψει η ζήτηση.

  1. Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η πορεία του ελληνικού Τουρισμού φέτος από την αγγλική αγορά και ποια στα επόμενα χρόνια;

Η Ελλάδα αντιμετώπισε καλά την πανδημία Covid το 2020 σε σύγκριση με άλλους τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο. Η φύση του προϊόντος «μικρό νησί» είναι ελκυστική σε αυτούς τους καιρούς και έχει ήδη καλές επιδόσεις σε σχέση με άλλους προορισμούς για το καλοκαίρι 2021 και το καλοκαίρι 2022. Εφ’ όσον η διαχείριση του τουρισμού φέτος το καλοκαίρι γίνει με προσοχή πιστεύω ότι η Ελλάδα θα ανακάμψει πιο γρήγορα από ό,τι πολλοί άλλοι προορισμοί και θα συνεχίσει να είναι ένας από τους αγαπημένους προορισμούς για τους πελάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο.

  1. Ποιες είναι οι σχέσεις του On The Beach με την ελληνική ξενοδοχειακή – τουριστική αγορά και ποιο είναι το πλάνο επέκτασής σας; Σε πόσους προορισμούς έχετε πρόγραμμα και τι προγραμματίζετε για τα επόμενα χρόνια;

Το On the Beach λειτουργεί από το 2004 και έχει πλέον καθιερωθεί σε ελληνικά ξενοδοχεία. Σε αντίθεση με τα περισσότερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTAs), δεν αγοράζουμε τα δωμάτια από bedbanks ή DMCs, συνάπτουμε απευθείας συμβόλαια με ξενοδόχους. Αυτό μας επιτρέπει να συνεργαζόμαστε στενά με βασικούς εταίρους, δημιουργώντας ισχυρές σχέσεις και αναπτύσσοντας το καλύτερο προϊόν και τιμές για τους πελάτες μας. Προσφέρουμε τους καλύτερους διαθέσιμους όρους πληρωμής για τον ξενοδόχο και σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας όλοι οι συνεργάτες μας πληρώθηκαν εγκαίρως σύμφωνα με τους όρους των συμβολαίων.

Την τελευταία κανονική σεζόν – 2019 – μεταφέραμε περισσότερους από 150.000 επιβάτες στην Ελλάδα. Οι κρατήσεις μας επικεντρώνονται κυρίως στους δημοφιλείς προορισμούς για το Ηνωμένο Βασίλειο, αυτούς της Κρήτης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και της Κω, αν και διαθέτουμε όλους τους προορισμούς για τους οποίους υπάρχει απευθείας πτήση από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του μοντέλου μας είναι ότι δεν έχουμε στη ιδιοκτησία μας ούτε ναυλώνουμε αεροσκάφη. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας κάθε αεροπορική εταιρεία που πετάει στην Ελλάδα, δίνοντάς μας τη μεγαλύτερη επιλογή αεροπορικών εταιρειών που διατίθεται στην αγορά.

  1. Τι θα λέγατε στον Έλληνα ξενοδόχο;

Κανένας tour operator δεν επιτρέπει σε πελάτη να επιβιβαστεί σε πτήση προς την Ελλάδα χωρίς να έχει πληρώσει πριν ταξιδέψει. Οι περισσότεροι tour operators λαμβάνουν την πληρωμή τουλάχιστον 12 εβδομάδες πριν από την αναχώρηση (το On the Beach επιτρέπει στους πελάτες να καταβάλλουν το τελικό υπόλοιπο 2 εβδομάδες πριν την αναχώρηση).

Γιατί είναι λοιπόν αποδεκτό για έναν tour operator να επιδιώκει να πληρώνει ένα ξενοδόχο 3-6 μήνες (ή και περισσότερο) αφού ο πελάτης έχει φύγει από το ξενοδοχείο; Έχει έρθει η ώρα για τους ξενοδόχους να επιμείνουν στη δίκαιη πληρωμή τους.

Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να καταλαβαίνουν σε ποιους επιτρέπουν να πωλούν τα δωμάτια του ξενοδοχείου τους και δεν πρέπει να συνεργάζονται με οποιονδήποτε tour operator που χρησιμοποιεί χρήματα πελατών για cash flow της επιχείρησης. Στον On the Beach όταν ένας πελάτης μας πληρώνει, βάζουμε αυτά τα χρήματα σε ένα Trust Account και τα αποδεσμεύουμε μόνο για να πληρώσουμε τον ξενοδόχο. Προστατεύονται σε όλα τα στάδια και δεν χρησιμοποιούμε τα χρήματα των πελατών για να λειτουργήσουμε.

  1. Πιστεύετε ότι θα υπάρξουν χρεοκοπίες λόγω της πανδημίας;

Δυστυχώς ναι, είναι πιθανό ότι θα υπάρξουν πολλές. Οι tour operators οφείλουν ακόμη επιστροφές χρημάτων σε πελάτες που είχαν ακυρώσει τις διακοπές τους το 2020. Έδωσαν πιστωτικά σημειώματα αντί να επιστρέψουν μετρητά στους πελάτες και τώρα πρέπει να οργανώσουν διακοπές για αυτούς χωρίς να έχουν νέα ταμειακή εισροή. Μετά την επανεκκίνηση της αγοράς θα υπάρξουν πτωχεύσεις και οι ξενοδόχοι πρέπει να είναι προσεκτικοί στο να επιτρέψουν την αύξηση του χρέους των συνεργατών τους προς αυτούς.

On The Beach
  1. Μετά την πτώχευση της Thomas Cook, χρειάζεται ανασχεδιασμός του συστήματος ATOL;

Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αλλάξει το σύστημα και η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου το εξετάζει αυτό. Χωρίς αμφιβολία μια αλλαγή που απαιτείται είναι να επιβληθεί στους tour operators να βάζουν τα χρήματα πελατών σε Trust Account όπως κάνουμε στο On the Beach. Με αυτόν τον τρόπο, εάν προκύψει πτώχευση, τα χρήματα προστατεύονται και είτε θα επιστραφούν στον πελάτη είτε θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή του ξενοδόχου. Επί του παρόντος, υπάρχει μια τεράστια φειδώ σε ολόκληρο τον κλάδο και αυτό πρέπει να σταματήσει για την προστασία των πελατών και των προμηθευτών.

  1. Τι θέση έχει η Ελλάδα στο χαρτοφυλάκιό σας;

Επειδή πουλάμε μόνο διακοπές παραλίας, η Ελλάδα είναι ένας από τους βασικούς προορισμούς μας και αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του όγκου πωλήσεων μας.

  1. Ποιά είναι τα μεγέθη του OTB;

Το 2019 πουλήσαμε πάνω από 1,5 εκατομμύριο διακοπές παραλίας από το Ηνωμένο Βασίλειο και έχουμε 20% μερίδιο στην online short haul beach holiday αγορά. Ελπίζουμε να επιστρέψουμε σε παρόμοιο όγκο το συντομότερο δυνατό όταν επιστρέψουμε σε μια πιο κανονική αγορά.

Το On the Beach είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κάτοχος ATOL στο Ηνωμένο Βασίλειο και είναι σε αποστολή να γίνει ο κορυφαίος online retailer διακοπών παραλίας.

4 σχόλια στο “Bill Allen – On the Beach: Οι Έλληνες ξενοδόχοι πρέπει να πληρώνονται δίκαια | ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *