Η Boeing περιορίζει την παραγωγή του 737 και χάνει ρευστότητα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η κρίση σε θέματα ασφάλειας των αεροσκαφών Max με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπη η Boeing έχει σαν συνέπεια την απώλεια ρευστότητας της εταιρίας, που σημαίνει ότι η αμερικανική, κατασκευάστρια θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να πετύχει έναν βασικό οικονομικό στόχο για τα επόμενα χρόνια, όπως δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής των οικονομικών της, Brian West.

Η εταιρία προσπαθεί να θέσει υπό έλεγχο τα ζητήματα ασφάλειας μετά το συμβάν σε αεροσκάφος 737 Max 9, στην πτήση 1282 της Alaska Airlines, στις 5 Ιανουαρίου, που την έθεσε υπό το άγρυπνο μάτι των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών και απογοήτευσε τις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες ήδη αγωνίζονται με καθυστερήσεις παραδόσεων, τόσο από την Boeing, όσο και από την αντίπαλό της Airbus.

Ο οικονομικός διευθυντής της Boeing, Brian West, δήλωσε σε συνέδριο της Bank of America ότι οι ταμειακές ροές της Boeing κατά το πρώτο τρίμηνο θα κυμανθούν κάπου μεταξύ 4 και 4,5 δισ. δολαρίων, υψηλότερα από ό,τι σχεδίαζαν τον Ιανουάριο.

Εν τω μεταξύ, τα περιθώρια κέρδους στον τομέα των εμπορικών αεροσκαφών θα είναι “μάλλον αρνητικά κατά 20%” το πρώτο τρίμηνο, εν μέρει λόγω της αποζημίωσης των πελατών για τις καθυστερήσεις στην παράδοση, κι ενώ θα βελτιωθούν κατά τη διάρκεια του έτους, θα εξακολουθήσουν να είναι αρνητικά συνολικά το 2024.

Οι καθυστερήσεις στις παραγγελίες απογοητεύουν τα στελέχη των αεροπορικών εταιριών, τα οποία, σύμφωνα με το Bloomberg, έχουν αρχίσει να περικόπτουν δρομολόγια και προσπαθούν να αποκτήσουν επιπλέον αεροσκάφη για να καλύψουν τη ζήτηση. Στο πλαίσιο αυτό, ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος του βασικού Ευρωπαίου πελάτη της Boeing, Ryanair, δήλωσε στο Reuters ότι θα συναντηθεί με ανώτερα στελέχη της εταιρίας, στο Δουβλίνο, για να συζητήσουν τις παρατεταμένες καθυστερήσεις στην παράδοση, με την Boeing να αρνείται, ωστόσο, να σχολιάσει την επίσκεψη.

Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ έχουν περιορίσει την παραγωγή 737 της Boeing σε 38 τον μήνα, αλλά, σύμφωνα με τον κ. West, η Boeing παράγει λιγότερα από αυτό το επιτρεπόμενο όριο, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.

“Εσκεμμένα πάμε αργά για να το κάνουμε σωστά”, δήλωσε ο κ. West μιλώντας στο συνέδριο. “Εμείς είμαστε αυτοί που πήραμε την απόφαση να περιορίσουμε τους ρυθμούς στο πρόγραμμα 737…και θα νιώσουμε τον αντίκτυπο αυτού του γεγονότος τους επόμενους μήνες”, σημείωσε.

Οι χαμηλότερες παραδόσεις, ο χαμηλότερος όγκος παραγωγής και η πίεση στο κεφάλαιο κίνησης επηρεάζουν τις ελεύθερες ταμειακές ροές. Αυτό σημαίνει ότι η Boeing θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να πετύχει τον στόχο που είχε θέσει το 2022 για την επίτευξη ετήσιων ταμειακών ροών περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2025 ή το 2026, σύμφωνα με τον κ. West.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *