Boeing

Δεκάδες προβλήματα στην παραγωγή του Boeing 737 διαπίστωσε η FAA | Ερωτηματικά με νεκρό πρώην εργαζόμενο της εταιρίας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

“Δεκάδες” προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Max της Boeing ανακάλυψε η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), έπειτα από έλεγχο έξι εβδομάδων που διενήργησε, μετά το περιστατικό με την αποκόλληση πλαισίου από αεροσκάφος 737 Max της Alaska Airlines, κατά τη διάρκεια πτήσης.

Σύμφωνα με τους New York Times, κατά τη διάρκεια των ελέγχων, υπήρξαν “33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές”.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία, η FAA διενήργησε 89 ελέγχους προϊόντων που επικεντρώθηκε στην Boeing, με τον κατασκευαστή αεροσκαφών να περνάει με επιτυχία 56 από τους ελέγχους και να αποτυγχάνει σε 33 από αυτούς.

Όσον αφορά την Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών 737 Max, πέρασε επιτυχώς μόλις 6 από τις 13 “δοκιμές” που πραγματοποίησε η FAA.

Η Boeing δεν σχολίασε αμέσως τα αποτελέσματα του ελέγχου. Στα τέλη Φεβρουαρίου, η F.A.A. έδωσε στην εταιρία 90 ημέρες για να εκπονήσει σχέδιο βελτίωσης του ποιοτικού ελέγχου. Σε απάντηση, ο διευθύνων σύμβουλός της, Dave Calhoun, δήλωσε ότι “έχουμε σαφή εικόνα για το τι πρέπει να γίνει”, επικαλούμενος εν μέρει τα ευρήματα του ελέγχου.

Η Boeing δήλωσε αυτό το μήνα ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για την εξαγορά της Spirit, από την οποία ανεξαρτητοποιήθηκε το 2005. Ο εκπρόσωπος της Spirit, Joe Buccino, ανέφερε τη Δευτέρα ότι η Spirit είχε λάβει προκαταρκτικά ευρήματα ελέγχου από την FAA και σχεδίαζε να συνεργαστεί με την Boeing για να αντιμετωπίσει όσα ανέφερε η ρυθμιστική αρχή. Είπε ότι στόχος της Spirit ήταν να εξαλείψει στο μηδέν τον αριθμό των ελαττωμάτων και των σφαλμάτων στις διαδικασίες της.

Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωσε πως διαπίστωσε “πολλαπλές περιπτώσεις” στις οποίες η Boeing και ο προμηθευτής, η Spirit AeroSystems, δεν συμμορφώθηκαν με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου, αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τα ευρήματα.

Πρώην εργαζόμενος της Boeing βρέθηκε νεκρός

Στο μεταξύ, πρώην εργαζόμενος της Boeing που βρέθηκε στο επίκεντρο καθώς είχε προειδοποιήσει για θέματα ποιότητας και ασφάλειας στην παραγωγή των αεροσκαφών της εταιρίας βρέθηκε νεκρός, σύμφωνα με τις αρχές της Νότιας Καρολίνας.

Ο John Barnett δούλευε για την Bοeing επί 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017 για λόγους υγείας.

Τις ημέρες πριν τον θάνατό του κατέθετε στο πλαίσιο αγωγής σε βάρος της εταιρίας.

Ο 62χρονος John Barnett πέθανε από τραύμα που φαίνεται να προκάλεσε ο ίδιος με πυροβόλο όπλο, στις 9 Μαρτίου, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του το γραφείο του ιατροδικαστή της κομητείας Τσάρλεστον, σημειώνοντας πως βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα της αστυνομίας για το περιστατικό.

Σε ένα άρθρο των New York Times του 2019, ο Barnett ήταν ένας από τους πολλούς πληροφοριοδότες που ανέφεραν θέματα ποιότητας στο εργοστάσιο της Boeing στη Νότια Καρολίνα, όπου η εταιρία κατασκευάζει τα αεροσκάφη 787 Dreamliner.

Ο Barnett είχε πει ότι είχε ανακαλύψει συστάδες από μεταλλικά ρινίσματα που είχαν αφεθεί κοντά σε ηλεκτρικά συστήματα για τα όργανα ελέγχου της πτήσης, τα οποία, όπως υποστήριξε, θα μπορούσαν να έχουν “καταστροφικά” αποτελέσματα εάν τα ρινίσματα διείσδυαν στην καλωδίωση.

Ο Barnett είχε προβεί και σε καταγγελία στην FAA, με τη ρυθμιστική Αρχή, το 2017 να εκδίδει οδηγία που απαιτούσε να καθαρίζονται τα 787 από τα ρινίσματα πριν από την παράδοσή του, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Αργότερα το 2019, ο Barnett δήλωσε στο BBC ότι είχε επίσης αποκαλύψει προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου των αεροσκαφών, τα οποία θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι ορισμένες μάσκες δεν θα λειτουργούσαν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, και ότι εργαζόμενοι υπό την πίεση να επιτύχουν τους στόχους παραγωγής είχαν εγκαταστήσει δευτερεύοντα εξαρτήματα στα αεροπλάνα. Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *