money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δαπάνες 3 τρισ. δολαρίων για επιβατικά αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Έως και 2,9 τρισεκατομμύρια δολάρια αναμένεται να δαπανηθούν για 45.000 νέα και πιο αποδοτικά αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια, με τις ασιατικές αγορές να αποτελούν την κινητήρια δύναμη αυτής της ανάπτυξης, σύμφωνα με έκθεση, που δημοσιεύτηκε από την Ascend by Cirium, τον συμβουλευτικό κλάδο της εταιρίας ανάλυσης Cirium.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου θα αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών παραδόσεων αεροσκαφών και το 55% της αξίας τα επόμενα 20 χρόνια.

Ο πυρήνας αυτής της αγοράς των 1,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων συνεχίζουν να είναι τα αεροσκάφη μεγέθους 150 θέσεων, όπως τα Airbus A320neo και Boeing 737 Max 8, τα οποία θα αποτελούν το 50% των νέων αεροσκαφών.

Τα δημοφιλή αεροσκάφη άνω των 180 θέσεων, συμπεριλαμβανομένων των A321neo και B737 Max 10, θα καταλαμβάνουν ένα σημαντικό μερίδιο, αποτελώντας το 40% των νέων αεροσκαφών τις επόμενες δύο δεκαετίες.

Η αγορά αεροσκαφών διπλού διαδρόμου, αξίας 1,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα επικεντρωθεί στα B787 και A350, με τα “μεσαίου μεγέθους” 250-300 θέσεων να λαμβάνουν περίπου το 65% της αξίας παράδοσης.

Οι αγορές με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα θα καλυφθούν από τα A350-1000 και B777-9.

Οι παραδόσεις σε περιφερειακές αγορές προβλέπεται να ανέλθουν σε 150 δισεκατομμύρια δολάρια. Περίπου το ένα τρίτο αυτού του αριθμού αφορά αεροσκάφη με στροβιλοκινητήρα, με επικεφαλής τα αεροσκάφη χωρητικότητας 70 θέσεων, με μεγαλύτερο αριθμό θέσεων (90 θέσεις) από τη δεκαετία του 2030.

Οι μελλοντικοί τύποι περιλαμβάνουν το MA700 της Κίνας και μια αναμενόμενη νέα σειρά από την Embraer.

Οι εκτιμήσεις αυτές υποδηλώνουν ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών έως το 2040 θα είναι 4% υψηλότερες από ό,τι είχε προβλεφθεί πριν από ένα χρόνο. Αυτό σκιαγραφεί μια θετική προοπτική για τον κλάδο των αερομεταφορών και την ανάκαμψή του από την πανδημία, σύμφωνα με την εταιρία.

Ο Covid-19 επηρέασε σημαντικά τα αεροπορικά ταξίδια και τις παραδόσεις αεροσκαφών, με πτώση 43% το 2020 -με 600 λιγότερα αεροσκάφη- πριν από την ανάκαμψη το 2021, αν και εξακολουθεί να είναι 25% κάτω από τα επίπεδα του 2019.

money tourism photo αεροσκάφη
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Καθώς τα προγράμματα εμβολιασμού αυξάνονται παγκοσμίως, τα αεροπορικά ταξίδια ανοίγουν ξανά, με αποτέλεσμα να παραδοθούν 300 ακόμη αεροσκάφη το 2021, παρά τα προβλήματα που αφορούν το 787 της Boeing.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρίας συμβούλων Ascend by Cirium, Rob Morris, δήλωσε: “Η έκθεση παρέχει μια αισιόδοξη, μακροπρόθεσμη πρόβλεψη για τις αερομεταφορές, βλέποντας τον κλάδο να επιστρέφει -αν και δομικά διαφορετικά από πριν- σε πιο παραδοσιακές διαδρομές ανάπτυξης, μετά το 2024. Η επιβατική κίνηση προβλέπεται να αυξάνεται ετησίως κατά 3,7% και έτσι ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών θα χρειαστεί να αυξηθεί κατά σχεδόν 22.000 αεροσκάφη. Εάν πραγματοποιηθεί αυτή η πρόβλεψη, ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών θα ανέλθει σε περίπου 47.200 αεροσκάφη μέχρι το τέλος του 2040. Οι παραδόσεις αεροσκαφών που προβλέπονται όχι μόνο θα ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις κίνησης αλλά θα αντικαταστήσουν επίσης παλαιότερα αεροσκάφη όσον αφορά τα καύσιμα και λιγότερο αποδοτικά”.

“Πρωταγωνίστρια” η Κίνα

Η Κίνα προβλέπεται να έχει τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης με πάνω από 6%, καθιστώντας την τη χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό παραδόσεων νέων αεροσκαφών, επιτυγχάνοντας μερίδιο 20%. Αυτό είναι σημαντικά μπροστά από όλες τις άλλες χώρες Ασίας-Ειρηνικού, οι οποίες έχουν συνολικά μερίδιο 22%.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής προβλέπεται να έχουν μερίδιο 20% και οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς 17%.

Η Μέση Ανατολή εκτιμάται ότι θα λάβει μερίδιο 7%, αλλά σε όρους αξίας θα είναι 11% λόγω του μεγάλου αριθμού παραδόσεων αεροσκαφών με δύο διαδρόμους.

Η Λατινική Αμερική θα λάβει αντίστοιχο μερίδιο με αυτό της Μέσης Ανατολής (7%), ακολουθούμενη από τη Ρωσία και τις Πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες με 4% και την Αφρική με 3%.

Περίπου το 80% του τρέχοντος επιβατικού στόλου προβλέπεται να αποσυρθεί  μεταξύ 2021 και 2040.

Η αντικατάσταση αυτών των παλαιότερων αεροσκαφών -τα οποία έχουν υψηλότερη καύση καυσίμου- με νέα μοντέλα, γίνεται πιο σημαντική, καθώς η βιομηχανία επιχειρεί τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και τον προσανατολισμό σε πιο  βιώσιμα καύσιμα.

Συνολικά, θα υπάρξουν περίπου 19.000 απομακρύνσεις από τον στόλο των επιβατικών αεροσκαφών στο τέλος του 2020, επιπλέον της πρόωρης σταδιακής απόσυρσης πολλών σχετικά νεαρών αεροσκαφών.

Η ανάλυση προβλέπει μέση οικονομική ζωή 22 ετών για αεροσκάφη μονού διαδρόμου και 20 ετών για αεροσκάφη διπλού διαδρόμου.αεροσκάφη

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *