money tourism copyright
money tourism copyright photo

Δημοπρατείται η μελέτη για το νέο λιμάνι Σαντορίνης

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε  η δέσμευση ποσού 713.000 €, για την δημοπράτηση της μελέτης με τίτλο: «Εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης, προμελέτης και ΣΜΠΕ για την κατασκευή νέου λιμένα στην Σαντορίνη.

Κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά
βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.

karamanlisΣύμφωνα με την απόφαση, “…το λιμάνι της Θήρας, έχει χαρακτηρισθεί με την ΚΥΑ 8315.2/2007(ΦΕΚ202Β/2007) Εθνικής Σημασίας, αποτελεί την κύρια πύλη σύνδεσης της νήσου με την υπόλοιπη χώρα και πρέπει να πληροί συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας και να καλύπτει τις απαιτήσεις ασφάλειας κυκλοφορίας των διακινούμενων οχημάτων και πεζών, ειδικότερα κατά την θερινή περίοδο, λόγω του αυξημένου πλήθους διακινούμενων παραθεριστών. Κατά την πρόσφατη χειμερινή περίοδο δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στο λιμάνι της Θήρας, γεγονός που έχει δημιουργήσει μείζονα προβλήματα στην οικονομική και κοινωνική ζωή της περιοχής και επιβάλλεται η αποκατάσταση των ζημιών να γίνει το συντομότερο δυνατό. Για την αντιμετώπιση των αναγκών εξυπηρέτησης της Σαντορίνης, ήδη από το 1994 ξεκίνησαν διαδικασίες εκπόνησης μελέτης που αφορούσε σε έρευνα – επιλογή θέσης νέου λιμένα Θήρας. Στα πλαίσια των συμβάσεων εκπόνησης μελετών εξετάσθηκαν εναλλακτικές θέσεις για τη δημιουργία νέου λιμένα, από τις οποίες επιλέχθηκαν και μελετήθηκαν σε προκαταρκτικό στάδιο οι θέσεις Μονόλιθος και Βλυχάδα. Ως καταλληλότερη θέση δημιουργίας του νέου λιμένα Θήρας προτάθηκε και εγκρίθηκε η Προέγκριση Χωροθέτησης του νέου λιμένα στη Βλυχάδα. Στα πλαίσια διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) η Διεύθυνση Χωροταξίας του ΥΠΕΚΑ, παρά το ότι είχε γνωμοδοτήσει θετικά κατά τη διαδικασία Προέγκρισης Χωροθέτησης του έργου, γνωμοδότησε αρνητικά, με συνέπεια τη διακοπή της διαδικασίας περιβαλλοντικής
αδειοδότησης του έργου. Μετά τις ζημιές που παρουσιάσθηκαν στο λιμάνι του Αθηνιού, και για την αποκατάσταση των οποίων υπάρχει εγκατεστημένη εργολαβία, και με δεδομένα α) την οδική σύνδεση του λιμανιού με  την ενδοχώρα που παρουσιάζει αρκετά προβλήματα, β) τη συνεχώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση και γ) το ότι το λιμάνι του Αθηνιού προσβάλλεται συχνά από έντονους κυματισμούς, κρίνεται υποχρεωτική η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή ενός νέου λιμένα στη Σαντορίνη που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις”.

Παράλληλα, “μέχρι και σήμερα η Σαντορίνη εξυπηρετείται τόσο επιβατικά όσο και εμπορικά από τον Λιμένα του Αθηνιού, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των λιμένων Εθνικής σημασίας και είναι η κύρια πύλη εισόδου στο νησί οχημάτων και επισκεπτών που φτάνουν δια θαλάσσης. Η εκρηκτική αύξηση των τουριστικών αφίξεων τα τελευταία χρόνια καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του λιμένα του Αθηνιού, ο οποίος παρουσιάζει και σοβαρά προβλήματα πρόσβασης λόγω του στενού και φιδωτού δρόμου, ο οποίος δεν μπορεί να βελτιωθεί τόσο για τεχνικούς όσο και  περιβαλλοντικούς λόγους. Η κατασκευή νέου λιμένα θα αποσυμφορήσει τον λιμένα του Αθηνιού και θα παρέχει την δυνατότητα ασφαλούς διαφυγής των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σε περίπτωση φυσικής καταστροφής”.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *