Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

Δριμύ κατηγορώ για την καθυστέρηση στη μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιριών κατακεραύνωσαν τη συμφωνία της ΕΕ για τη μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, Michael O’Leary, να την απορρίπτει, χαρακτηρίζοντάς την ως “κραγιόν σε ένα γουρούνι”.

Η συμφωνία για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (SES2+) στις αρχές Μαρτίου προέκυψε έπειτα από πολυετείς διαβουλεύσεις, αλλά οι επικεφαλής των Jet2, Ryanair και easyJet ασκούν δριμύ κατηγορώ.

διευθύνων σύμβουλος της Jet2, Steve Heapy, την χαρακτήρισε “μικρά βήματα”.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, μιλώντας στη Σύνοδο Κορυφής των Αερογραμμών για την Ευρώπη (A4E) στις Βρυξέλλες, την περασμένη εβδομάδα, είπε ότι “ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός δεν απέδωσε τίποτα επί 20 χρόνια, ενώ υπάρχουν πραγματικές μεταρρυθμίσεις που θα μπορούσαν να επιτευχθούν μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια”.

“Η ΕΕ σφίγγει τα χέρια και λέει: “Αυτό εξαρτάται από τις εθνικές κυβερνήσεις”, και οι κυβερνήσεις λένε: “Αυτό πρέπει να γίνει υπό την καθοδήγηση της ΕΕ””, είπε. Ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά: “Το SES2 θα είναι τόσο χρήσιμο όσο και το SES1, το οποίο ήταν κραγιόν σε γουρούνι”.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2, Steve Heapy, χαρακτήρισε τη συμφωνία ως “μικρά βήματα”. “Θεωρώ συγκλονιστικό το γεγονός ότι τα κράτη αρνούνται να προχωρήσουν στην υλοποίηση του SES2: Μιλάμε για τον εναέριο χώρο εδώ και 20 χρόνια. Πρέπει να προχωρήσει. Πρόκειται για εξοικονόμηση 10%-15% στις εκπομπές καυσίμων. Τα μικρά βήματα δεν αρκούν. Η αεροπορική βιομηχανία δεν είναι υποχρεωμένη να κάνει μικρά βήματα”, είπε.

Με τα λεγόμενά του συμφώνησε ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Johan Lundgren: “Μιλάμε για τη μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου εδώ και χρόνια. Υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εναέριου χώρου. Ένας λόγος είναι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά υπάρχει επίσης τεράστια διαταραχή. Το 2023, είχαμε 10 εκατομμύρια λεπτά καθυστερήσεων -αυτό σημαίνει 20 χρόνια καθυστερήσεων, και είναι κάτι που θα μπορούσε να διορθωθεί τώρα.Πρέπει να θέσουμε τις κυβερνήσεις προ των ευθυνών τους για αυτή τη σπατάλη”.

“Κάνουμε αυτή τη συζήτηση εδώ και χρόνια. Αυτοί οι διάδρομοι εναέριας κυκλοφορίας δημιουργήθηκαν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και έκτοτε δεν έχουν αλλάξει”, πρόσθεσε ο κ. Lundgren.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr, υποστήριξε ότι “η αδυναµία δηµιουργίας ενός ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού έχει αντίκτυπο στην αξιοπιστία των αεροµεταφορών. “Πώς μπορούμε να πούμε ότι θα μειώσουμε το CO2 όταν σπαταλάμε καύσιμα λόγω του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας;”, διερωτήθηκε ο επικεφαλής της Lufthansa.

Εω τω μεταξύ, η A4E απηύθυνε “έκκληση για δράση” προς τους πολιτικούς της ΕΕ ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Ιουνίου, απαιτώντας νέο επείγοντα χαρακτήρα για τη μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *