DRV: Τα “πράσινα” ταξίδια στο επίκεντρο | Καινοτόμο project με τη συμμετοχή κορυφαίων, Γερμανών, tour operators

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ξεκινά το πρώτο εργαστήριο για το έργο Futouris “Σχεδιασμός προϊόντων φιλικών προς το κλίμα για τουριστικούς πράκτορες”, στη Γερμανία, που χρηματοδοτείται από το γερμανικό υπουργείο Οικονομίας και Προστασίας του Κλίματος (BMWK), στο πλαίσιο του προγράμματος μετασχηματισμού LIFT.

Το πρωτοποριακό έργο αποσκοπεί στη σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα χαρτοφυλάκια προϊόντων των τουριστικών πρακτόρων.

Στόχος είναι η δημιουργία διαφάνειας σχετικά με τις εκπομπές του χαρτοφυλακίου προϊόντων των tour operator και η δημιουργία πρακτικών εργαλείων για τη μείωση των επιπτώσεων των προσφερόμενων ταξιδιών στο περιβάλλον.

Στο πλαίσιο μιας διαδικασίας συνεργασίας με τον επιστημονικό εταίρο NIT (Ινστιτούτο Έρευνας για τον Τουρισμό και τα Spa στη Βόρεια Ευρώπη) και τις εταιρίες-μέλη του Futouris e.V. και του forum anders reisen e.V., αναπτύσσονται για τον σκοπό αυτό βασικοί δείκτες απόδοσης (KPI), εργαλεία ανάλυσης και προγράμματα κατάρτισης, τα οποία επιτρέπουν να λαμβάνεται υπόψη το κλιματικό αποτύπωμα των ταξιδιών κατά τον σχεδιασμό των προϊόντων.

Επιπλέον, θα πρέπει να προωθηθούν βιώσιμες αλλαγές στα χαρτοφυλάκια προϊόντων με μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των διοικήσεων και των εργαζομένων για τον αντίκτυπο της προσφοράς αυτής στο κλίμα και με την ανάδειξη ευκαιριών για δράση.

Στο έργο συμμετέχουν από μεγάλοι, γερμανικοί, τουριστικοί όμιλοι έως μικροί, εξειδικευμένοι, ταξιδιωτικοί πράκτορες, όπως οι DERTOUR Group, Hotelplan Group, FTI Group, Gebeco, Chamäleon, Reisen mit Sinnen, NEUE WEGE Reisen και drp Kulturtours, εκπροσωπώντας έτσι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του κλάδου.

Εναρκτήριο εργαστήριο

Τον Απρίλιο του 2024 πραγματοποιήθηκε ένα πρωτοποριακό εργαστήριο στο Biohotel Villa Orange της Φρανκφούρτης, όπου εκπρόσωποι από οκτώ πιλοτικές εταιρίες συνεργάστηκαν με την ομάδα του έργου για την ανάπτυξη προκαταρκτικών προσεγγίσεων στις στρατηγικές μείωσης των εκπομπών CO2 στα χαρτοφυλάκια προϊόντων.

Έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη εργαλείων και βασικών αριθμοδεικτών για την ανάλυση των προϊόντων και τη συζήτηση πιθανών μέτρων μείωσης των εκπομπών, όπως η αύξηση της χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορικών μέσων και η προσφορά εκδρομών φιλικών προς το κλίμα.

Το εργαστήριο προσδιόρισε επίσης τις προϋποθέσεις-πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τη μετάδοση γνώσεων σε διευθυντές και υπαλλήλους. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των εργαζομένων που συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία σχετικά με τον αντίκτυπο των προϊόντων στο κλίμα και στην παροχή  τεχνογνωσίας για την εφαρμογή των μέτρων που αναπτύσσονται.

“Είναι γνωστό ότι οι εκπομπές στον τομέα του τουρισμού πρέπει να μειωθούν δραστικά προκειμένου να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι. Στην πράξη, ωστόσο, υπάρχει συχνά έλλειψη σαφών ιδεών και συγκεκριμένων μέτρων για την υλοποίηση αυτής της μείωσης. Μέσω του έργου μας, ξεκινάμε άμεσα τη διαχείριση του προϊόντος, αναπτύσσουμε πρακτικά εργαλεία και προωθούμε την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις πιθανές κατευθύνσεις δράσης”, λέει η Swantje Lehners, διευθύνουσα σύμβουλος της Futouris για τα Έργα και τις Συνεργασίες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *