©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έφεση για το… φρένο των Βρυξελλών στην εξαγορά του Etraveli από την Booking

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έφεση κατά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εμποδίσει την εξαγορά του σουηδικού OTA Etraveli Group από τον αμερικανικό κολοσσό Booking Holdings, έναντι 1,63 δισ. ευρώ, σκοπεύουν να ασκήσουν οι δύο εμπλεκόμενες πλευρές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια εμπεριστατωμένης έρευνας εκφράστηκαν ανησυχίες ότι η συναλλαγή θα ενίσχυε τη δεσπόζουσα θέση της Booking στην αγορά των ξενοδοχειακών OTA στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ), θα μείωνε τον ανταγωνισμό και θα αύξανε τις τιμές για τα ξενοδοχεία και τους καταναλωτές.

“Τα διορθωτικά μέτρα που προσέφερε η Booking δεν αντιμετώπισαν επαρκώς τις ανησυχίες της Επιτροπής για τον ανταγωνισμό, ώστε να μπορεί να συναχθεί το συμπέρασμα ότι ο ανταγωνισμός θα διατηρηθεί σε μόνιμη βάση”, αποφάνθηκε η Επιτροπή.

Σύμφωνα δε με την Ε.Ε., τα διορθωτικά μέτρα που προσέφερε η Booking δεν ήταν επαρκή για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ανταγωνισμού και την αποτροπή των επιζήμιων επιπτώσεων της συναλλαγής στον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να αποκλείσει την προτεινόμενη πράξη.

Η προσφορά για την Etraveli ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2021 σε συνεργασία με τον όμιλο ιδιωτικών κεφαλαίων CVC Capital Partners.

Οι θέσεις των Booking Holdings και Etraveli

Η Booking Holdings υποστήριξε ότι η εξαγορά θα συνδύαζε δύο συμπληρωματικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε ξεχωριστούς, άκρως ανταγωνιστικούς κλάδους.

Η συμφωνία θα είχε αποφέρει “τεράστια οφέλη για τους καταναλωτές και τους συνεργάτες”, καθώς θα προσέφερε περισσότερες επιλογές και ανταγωνιστικές τιμές.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings, Glenn Fogel, είπε: “Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όχι μόνο αποκλίνει από την πάγια νομοθεσία και το δεδικασμένο, αλλά στερεί από τους καταναλωτές ταξιδιωτικές επιλογές που δικαιούνται να έχουν. Είμαστε υπερήφανοι για την πρόοδο που σημειώνουμε στην παροχή ενός προϊόντος πτήσεων υψηλής ποιότητας μέσω της υφιστάμενης εμπορικής μας συνεργασίας με τον όμιλο Etraveli”.

Ο κ. Fogel ανακοίνωσε την παράταση της συνεργασίας έως το 2028, λέγοντας: “Καθώς προχωράμε μαζί, η εστίασή μας θα συνεχίσει να είναι η προώθηση της δημιουργίας μιας καλύτερης, πιο ευέλικτης, ταξιδιωτικής εμπειρίας για τους καταναλωτές, η οποία παρέχει μεγαλύτερη αξία στους πελάτες και τους συνεργάτες”.

Την απογοήτευσή του για την απόφαση της Ε.Ε. εξέφρασε ο ο διευθύνων σύμβουλος του Etraveli, Mathias Hedlund, λέγοντας: “Είναι φυσικό να υποστηρίξουμε την έφεση κατά της άδικης, κατά τη γνώμη μας, απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία βασίζεται σε μια νέα ερμηνεία του ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου. Ωστόσο, μια τέτοια διαδικασία προσφυγής θα διαρκέσει χρόνια και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε την εμπειρία μας και την τεχνολογία μας που εστιάζει στις πτήσεις, για να βελτιώσουμε την εμπειρία κράτησης πτήσεων για τους πελάτες σε όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο της πολύ επιτυχημένης συνεργασίας μας με την Booking.com”.

Και πρόσθεσε: “Αυτή η απόφαση σημαίνει ότι ο Όμιλος Etraveli θα συνεχίσει να ευδοκιμεί ως ανεξάρτητη και ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρία. Με τον τρόπο αυτό, θα αναπτύξουμε περαιτέρω την υφιστάμενη συνεργασία μας με την Booking.com μέσω της μακροπρόθεσμης συμφωνίας μας, η οποία πρόσφατα παρατάθηκε μέχρι το τέλος του 2028. Το προϊόν πτήσεων της Booking.com, το οποίο υποστηρίζεται από τον Όμιλο Etraveli, κερδίζει ταχύτατα δημοτικότητα και προτιμάται ήδη από τους Ευρωπαίους καταναλωτές για τη φιλικότητά του προς τον χρήστη”.

Σύμφωνα με τον κ. Hedlund, η προτεινόμενη συγχώνευση ήταν ένα φυσικό βήμα προς τα εμπρός για την προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού, ως εκ τούτου ο ίδιος δήλωσε απογοητευμένος με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εμποδίσει την εξαγορά του Etraveli Group από την Booking Holdings.

“Η συνένωση του ομίλου Etraveli με την Booking.com πέραν της υφιστάμενης εμπορικής συνεργασίας θα είχε περαιτέρω όφελος για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, καθώς θα μείωνε τις τιμές και θα ενίσχυε τον ανταγωνισμό στον τομέα των πτήσεων, ενώ αναμφίβολα θα είχε αμελητέες επιπτώσεις στον τομέα των ξενοδοχειακών OTA”, κατέληξε ο επικεφαλής του Etraveli.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *