money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Αμείωτη η επιθυμία των Γερμανών για διακοπές | Η Γερμανία πρώτη επιλογή

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η σημασία των ταξιδιών και η ανάγκη για διακοπές αναβαθμίζονται στη γερμανική αγορά, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της ADAC για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών το 2023, οι οποίοι δείχνουν αμείωτη επιθυμία για διακοπές κι αναδεικνύουν τη Γερμανία σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.000 Γερμανών, ένας στους τρεις  αναμένει ότι η ανάγκη για διακοπές θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό φαίνεται επίσης από μια ματιά στις προγραμματισμένες δαπάνες για διακοπές, όπου περίπου ένας στους δύο αναμένει ανάλογο κονδύλι για τις φετινές διακοπές με εκείνο του 2022. Το 23% προβλέπει, μάλιστα, αυξημένες δαπάνες.

Από την άλλη πλευρά, οι συνέπειες της δύσκολης οικονομικής κατάστασης είναι ορατές: σχεδόν το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων διαθέτει φέτος μικρότερο budget για διακοπές απ’ ό,τι το 2022. Το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί σημαντικά, σε σχέση με το 2021. Οι ταξιδιώτες με μειωμένο προϋπολογισμό θα έκαναν παραχωρήσεις κυρίως όσον αφορά την άνεση και τη διάρκεια του ταξιδιού. Το ένα τρίτο δε, αυτής της κατηγορίας, εκτιμά ότι θα πρέπει να παραιτηθεί από ένα ταξίδι για οικονομικούς λόγους.

Οι Γερμανοί “ψηφίζουν” Γερμανία και αυτοκίνητο ως μέσο μεταφοράς

Η Γερμανία αναδεικνύεται και πάλι σε κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό, με σχεδόν τους μισούς από τους ερωτηθέντες (45%) να εκφράζουν την επιθυμία να περάσουν και φέτος τις διακοπές τους στη Γερμανία.

Ενώ κατά την περίοδο της πανδημίας οι διακοπές στη Γερμανία ήταν αφενός ασφαλείς για πολλούς, αλλά και πιο εφικτές λόγω εξωτερικών παραγόντων, οι Γερμανοί επιλέγουν συνειδητά εφέτος τη Γερμανία ως ταξιδιωτικό προορισμό, μετά τις ανακτηθείσες ταξιδιωτικές ελευθερίες.

Η επιλογή των μέσων μεταφοράς ανταποκρίνεται σε αυτή την εξέλιξη. Το αυτοκίνητο παραμένει το πιο σημαντικό μέσο μεταφοράς για τη μετακίνηση από και προς τον προορισμό και αυξάνει το μερίδιό του, σε σύγκριση με το  2019, πριν από την πανδημία (+6 ποσοστιαίες μονάδες). Το 50% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ταξιδεύει με αυτοκίνητο το 2023. Τα σιδηροδρομικά ταξίδια ενδέχεται επίσης να αυξηθούν, σε σύγκριση με το 2019 (+3 ποσοστιαίες μονάδες), την ίδια στιγμή που τα αεροπορικά ταξίδια μειώνονται. Ενώ το 35% ήθελε να ταξιδέψει με αεροπλάνο πριν από την πανδημία, μόνο το 27% το έκανε το 2022.

Μια σημαντική πτυχή της μελέτης της ADAC είναι το θέμα της βιωσιμότητας στα ταξίδια και το ερώτημα σε ποιο βαθμό αυτό επηρεάζει την απόφαση για διακοπές. Η έρευνα δείχνει ότι η βιωσιμότητα, με την έννοια της αναλλοίωτης τοπικής φύσης, είναι σημαντική για τους ταξιδιώτες στον προορισμό των διακοπών και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πραγματοποίηση της κράτησης.

Ωστόσο, θέματα όπως το αποτύπωμα άνθρακα του ταξιδιού, η κοινωνική βιωσιμότητα ή μια πρόταση βιώσιμης διατροφής στο κατάλυμα διακοπών κατατάσσονται μέχρι στιγμής στο τέλος της λίστας των παραγόντων που οι ταξιδιώτες θεωρούν σημαντικούς για την επιλογή προορισμού.

Η προθυμία καταβολής μιας μικρής προσαύξησης για πρόσθετες βιώσιμες υπηρεσίες δεν είναι επίσης ιδιαίτερα έντονη, σε ποσοστό πέντε έως δέκα τοις εκατό των ερωτηθέντων.

Εκτός από τα κλασικά θέματα, όπως η άφιξη και η αναχώρηση, ο προορισμός ή η συμπεριφορά κράτησης, η ADAC λαμβάνει επίσης υπόψη κι άλλα στοιχεία στην έρευνά της, προκειμένου να εντοπίζει ταξιδιωτικές τάσεις σε πρώιμο στάδιο. Έτσι, στην έρευνα, οι 5.000 συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με το επίπεδο γνώσης και το ενδιαφέρον τους για το θέμα της εργασίας και αποκαλύφθηκε ότι τα δύο τρίτα ενδιαφέρονται να συνδυάσουν εργασία και διακοπές, ενώ μόλις ένας στους δέκα εργάζεται ήδη από απόσταση σε κάποιον προορισμό διακοπών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *