Photo by rupixen.com on Unsplash

ΕΡΕΥΝΑ: Έρμαια απατεώνων πάνω από τους μισούς Βρετανούς | Δεν γνωρίζουν πως να διασφαλίσουν τη νομιμότητα των ταξιδιωτικών κρατήσεων

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τον κίνδυνο απάτης κατά την κράτηση διακοπών να καραδοκεί, οι Βρετανοί καταναλωτές καλούνται να είναι σε εγρήγορση κατά την περίοδο αιχμής των ταξιδιωτικών κρατήσεων, τον Ιανουάριο, αφού περισσότεροι από τους μισούς (58%) δεν γνωρίζουν ή δεν είναι σίγουροι πώς να διασφαλίσουν αν μια κράτηση είναι νόμιμη ή όχι.

Σύμφωνα με προειδοποίηση που εξέδωσε η κατασκευαστική εταιρία Nationwide, οι απατεώνες μπορούν να προσεγγίσουν τους ταξιδιώτες, αναρτώντας ψεύτικες διαφημίσεις σε ιστοσελίδες διακοπών ή προσποιούμενοι ότι είναι πράκτορες κρατήσεων από νόμιμη εταιρία.

Σε πολλές περιπτώσεις θα προσπαθήσουν να μετατοπίσουν την επικοινωνία μακριά από τις αυθεντικές ιστοσελίδες διακοπών και θα επιδιώξουν να πείσουν τους καταναλωτές να καταβάλουν τα χρήματα σε ένα άτομο και όχι σε μια εταιρία μέσω τραπεζικού εμβάσματος.

Νέα έρευνα της Nationwide δείχνει ότι περισσότεροι από τους μισούς (58%) Βρετανούς δεν γνωρίζουν ή δεν είναι σίγουροι για το πώς να ελέγξουν αν ένα ταξιδιωτικό γραφείο, ένας τουριστικός πράκτορας ή μια κράτηση διακοπών είναι νόμιμη ή όχι.

Στον κίνδυνο εξαπάτησης έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των καταναλωτών θα έσπευδαν να κλείσουν ένα ταξίδι χωρίς να το ελέγξουν διεξοδικά για να βεβαιωθούν ότι έκαναν τη σωστή συμφωνία, γεγονός που τους καθιστά δυνητικά ευάλωτους απέναντι σε αδίστακτους απατεώνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 2.000 Βρετανούς καταναλωτές, σε ποσοστό 40% θεωρούν την ταξιδιωτική κράτηση ως προτεραιότητα τον Ιανουάριο, επειδή, είτε θέλουν να προγραμματίσουν εκ των προτέρων τις διακοπές τους (42%), είτε χρειάζονται κάτι για να ανυπομονούν μετά την εορταστική περίοδο (40%).

Διακοπές στα social media αναζητά το 14%

Η έρευνα δείχνει ότι ενώ τα ταξιδιωτικά γραφεία, οι τουριστικοί πράκτορες και οι ιστότοποι των αεροπορικών εταιριών παραμένουν τα πιο δημοφιλή σημεία αναζήτησης διακοπών, ένας στους επτά (14%) αναζητά διακοπές σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook Marketplace και το Instagram, ενώ ένας στους πέντε (20%) χρησιμοποιεί την Airbnb για να κάνει κράτηση.

Τέσσερις στους δέκα (40%) Βρετανούς έχουν δει διαφημίσεις διακοπών να εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι έχει λάβει απευθείας μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που διαφημίζουν διακοπές.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι παραμερίζουν την επιφυλακτικότητά τους, με σχεδόν έναν στους δέκα (9%) να έχει κλείσει διακοπές χωρίς να έχει κάνει ευρύτερη έρευνα, επειδή είδε έναν influencer που ακολουθεί να δημοσιεύει κάτι σχετικά με έναν προορισμό, σύμφωνα με την Nationwide.

Τα καταλύματα, η μεγαλύτερη παγίδα 

Το κατάλυμα διακοπών είναι ο τομέας όπου οι καταναλωτές είναι πιο ευάλωτοι στο να εξαπατηθούν (34%), ενώ τα ταξίδια και οι εκδρομές (15%), οι μετακινήσεις (12%), η ενοικίαση οχημάτων (6%) και ο χώρος στάθμευσης στο αεροδρόμιο (6%) αποτελούν επίσης τομείς που ανησυχούν τους παραθεριστές.

Περίπου το ένα τέταρτο (26%) παραδέχονται ότι ξεκινούν την αναζήτηση για τις διακοπές τους χωρίς να ανησυχούν για οτιδήποτε όσον αφορά το ενδεχόμενο να πέσουν θύματα απάτης.

Ωστόσο, το 44% των ανθρώπων κάνουν έρευνα αφού δουν μια “προσφορά περιορισμένης διάρκειας” να εμφανίζεται στο διαδίκτυο και πολλοί επιδεικνύουν μια υγιή καχυποψία και ευαισθητοποίηση, σύμφωνα με την έρευνα.

Τέσσερις στους 10 (40%) θα χρησιμοποιούσαν πιστωτική κάρτα για να πληρώσουν, ενώ το ένα τρίτο (33%) θα χρησιμοποιούσε τη χρεωστική του κάρτα. Όμως, το 6% παραδέχεται επίσης ότι θα πλήρωνε για διακοπές με μετρητά και ένας στους 20 (5%) θα επέλεγε να πληρώσει με τραπεζικό έμβασμα -και τα δύο είναι λιγότερο ασφαλή και προσφέρουν μειωμένη προστασία.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα τη έρευνας, ο διευθυντής οικονομικού εγκλήματος της Nationwide, Jim Winters, δήλωσε: “Ο Ιανουάριος είναι η καλύτερη εποχή για την κράτηση διακοπών, καθώς θέλουμε κάτι να περιμένουμε με ανυπομονησία -είτε χρόνο στον ήλιο, είτε στο χιόνι. Ωστόσο, το παλιό ρητό “αν φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, μάλλον είναι” ισχύει σίγουρα για τις διακοπές, κάντε την έρευνά σας και αν έχετε αμφιβολίες ζητήστε βοήθεια”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *