Οι εγχώριες διακοπές συνεχίζουν να προσελκύουν τους καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τις κρατήσεις στην αιχμή του Ιανουαρίου να αποδεικνύουν ότι ξεπερνούν τα ταξίδια στο εξωτερικό και εδραιώνονται ολοένα στη συνείδηση των Βρετανών, παρά τις εκτιμήσεις ότι μόλις τα διεθνή ταξίδια “επέστρεφαν” οι καταναλωτές θα έσπευδαν να κάνουν κρατήσεις για αποδράσεις εκτός χώρας.
Όπως διαπίστωσε νέα έρευνα της BVA BDRC, το 80% των επισκεπτών αναψυχής έχει ήδη κάνει κράτηση για διαμονή στο εσωτερικό ή είναι πολύ πιθανό να κάνει άμεσα, με τα ταξίδια στην πόλη να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.
Οι πιέσεις κόστους που αισθάνονται οι Βρετανοί καταναλωτές συνιστούν σημαντικό παράγοντα, που καθοδηγεί τις αποφάσεις τους που αφορούν στην κράτηση διακοπών.
Τα εγχώρια ταξίδια αναψυχής κυριάρχησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με μέσο όρο 3,8 ταξίδια αναψυχής να πραγματοποιούνται τα τελευταία δύο χρόνια, έναντι 1,3 εγχώριων επαγγελματικών ταξιδιών. Τα ταξίδια στην παραλία και στα τουριστικά θέρετρα κέρδισαν, όπως ήταν φυσικό, σε δημοφιλία.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αυξάνεται, με το 47% αυτών να επιθυμούν να κλείσουν ένα ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας, το οποίο θα πραγματοποιήσουν στο κοντινό μέλλον, ενώ το 32% επιθυμεί να πραγματοποιήσει αυτό το ταξίδι τώρα.
Η ευχάριστη εμπειρία που είχαν από ταξίδια στο παρελθόν ήταν η αιτία για πολλές κρατήσεις.
Καθώς οι ταξιδιώτες αισθάνονται πιο οικεία με τη διαμονή σε ξενοδοχεία, άρχισαν επίσης να στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε ταξίδια στις πόλεις.
Εξετάζοντας τις μελλοντικές προθέσεις για τους επόμενους 12 μήνες, το 47% σχεδίαζε ένα ταξίδι στην πόλη, ενώ το 34% ήθελε να επισκεφθεί μια κοντινή περιοχή ή αξιοθέατο και το 32% είχε ως στόχο να επισκεφθεί φίλους ή συγγενείς.
Τα σχόλια
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της BVA BDRC, ο διευθυντής της εταιρίας, James Bland, δήλωσε: “Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο οικείοι με την ιδέα της κράτησης διεθνών διακοπών, αλλά ενώ βλέπουμε αυτές τις πρώτες θετικές ενδείξεις για τα ταξίδια στο εξωτερικό, σχεδόν διπλάσιος είναι ο αριθμός των καταναλωτών οι οποίοι προχώρησαν σε κράτηση διακοπών στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, αποτελώντας την υψηλότερη αναλογία από την αρχή που η BVA BDRC καταγράφει αυτά τα δεδομένα.
“Οι ταξιδιώτες έχουν πλέον εξοικειωθεί με την ιδέα της διαμονής σε ξενοδοχεία και άλλους τύπους καταλυμάτων, καθώς οι φόβοι που προκλήθηκαν από την Omicron υποχώρησαν. Αυτό, ωστόσο, που μένει να δούμε είναι αν αυτή η ανάκαμψη θα διαρκέσει ή αν πρόκειται για κάτι παροδικό, προτού η κρίση του κόστους ζωής αρχίσει να επιδρά στην απόφαση των καταναλωτών για τα ταξίδια. Όπως είδαμε από την έρευνά μας, η τιμή σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους ενέργειας και οι πιθανές οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου του Πούτιν στην Ουκρανία, επηρεάζουν τους καταναλωτές”, συμπλήρωσε ο κ. Bland.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλοί θεωρούσαν ότι, μόλις τα διεθνή ταξίδια γίνονταν πιο ασφαλή, οι καταναλωτές θα επέστρεφαν στα προηγούμενα πρότυπα και στην αναζήτηση του καλοκαιρινού ήλιου, κάτι που φαίνεται να μην ισχύει, τουλάχιστον επί του παρόντος. Πρότεινε δε στα ξενοδοχεία, προκειμένου να συνεχίσουν να προσελκύουν επισκέπτες, να κατανοήσουν ότι δεν έχουν πλέον μια αγορά δέσμια, αλλά πρέπει να ανταγωνισθούν, αν όχι με τον καιρό, τότε με την τιμή και την εμπειρία, καθώς οι καταναλωτές επιδιώκουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον χρόνο και τα χρήματά τους.
Από την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης Επαγγελματιών Φιλοξενίας (Hospa), Jane Pendlebury, συμφώνησε ότι η πανδημία οδήγησε σε αύξηση των εγχώριων διακοπών που προκλήθηκε από ανάγκη. “Ανακαλύψαμε εκ νέου αυτό που ξέραμε πριν από την ανάπτυξη των οικονομικών αεροπορικών εταιριών, δηλαδή ότι το Ηνωμένο Βασίλειο είναι γεμάτο από υπέροχους προορισμούς με ξενοδοχεία, εστιατόρια και παμπ που προσφέρουν μοναδικές και φιλόξενες εμπειρίες. Πολλοί επισκέπτες συνειδητοποίησαν ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι ένας προορισμός δεύτερης επιλογής, αλλά ένας τόπος που πρέπει να εξερευνήσουν και να αντλήσουν έμπνευση”, είπε.