money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Σε άνοδο οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Βρετανών

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ισχυρή ανάπτυξη σημείωσαν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι αεροπορικές εταιρίες στο Ην. Βασίλειο φέτος, καθώς ο τομέας συνέχισε να ευημερεί μετά την πανδημία, όπως διαπιστώνει στην τελευταία έκθεσή της η Barclays.

Σύμφωνα με την έκθεση για τις δαπάνες με καταναλωτικές κάρτες της τράπεζας, οι δαπάνες σε ταξιδιωτικά γραφεία αυξήθηκαν κατά 10,4%, σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, ενώ οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 11,8%.

Σημαντικά πιο δυναμικές ήταν οι δαπάνες σε αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 30,8% σε ετήσια βάση, με τις συναλλαγές να αυξάνονται περισσότερο από ένα τέταρτο (28,7%).

Οι συνολικές ταξιδιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 15,2%, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 11,4%.

Τα ξενοδοχεία, τα θέρετρα και τα καταλύματα σημείωσαν αύξηση των δαπανών κατά 6,9%, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 2,2%.

Οι αυξήσεις για τους τομείς των ταξιδιών και της διαμονής ξεπέρασαν τη συνολική αύξηση των συνολικών δαπανών με κάρτες κατά 4,1% καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους -δηλαδή το ήμισυ της αύξησης του 10,6% που σημειώθηκε το 2022, καθώς οι άνθρωποι περιόρισαν τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων, φαγητό και επισκευές στο σπίτι εν μέσω της αύξησης του πληθωρισμού και των λογαριασμών των νοικοκυριών.

“Ωστόσο, οι καταναλωτές συνέχισαν να δίνουν προτεραιότητα στις στιγμές χαράς και στις κοινές εμπειρίες, ενισχύοντας τα ταξίδια, την ψυχαγωγία και τις παμπ και τα μπαρ”, αναφέρει η νέα μελέτη.

Και συνεχίζει: “Μετά από μια εξαιρετική απόδοση το 2022, ο ταξιδιωτικός τομέας συνέχισε να ακμάζει το 2023, γνωρίζοντας ισχυρή ανάπτυξη τόσο στα ταξιδιωτικά γραφεία (10,4%), όσο και στις αεροπορικές εταιρίες (30,8%). Η επιτυχία του τομέα ήταν επίσης ένας μόνιμος αντίκτυπος της πανδημίας, με το ένα πέμπτο (19%) των καταναλωτών να δηλώνουν τον Νοέμβριο ότι θα προγραμματίσουν περισσότερες διακοπές το 2024 επειδή εξακολουθούν να αναπληρώνουν τα ταξίδια που έχασαν κατά τη διάρκεια των lockdowns – μια τάση γνωστή και ως ” δαπάνες εκδίκησης””.

Σε σχετικές δηλώσεις της η διευθύντρια της Barclays, Esme Harwood, είπε: “Οι Βρετανοί έδωσαν προτεραιότητα στις αξέχαστες εμπειρίες και τις κοινές στιγμές με τους αγαπημένους τους φέτος, ενισχύοντας τις παμπ, τα ταξίδια και την ψυχαγωγία. Πολλοί θέλησαν να αναπληρώσουν τις χαμένες ευκαιρίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πραγματοποιώντας κρατήσεις διακοπών, κάνοντας δώρο στον εαυτό τους εισιτήρια για συναυλίες και απολαμβάνοντας βραδινές εξόδους με φίλους. Ωστόσο, ορισμένοι τομείς υπέστησαν αξιοσημείωτες περικοπές. Τα εστιατόρια και τα καταστήματα ρούχων επηρεάστηκαν από τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, καθώς και από τον αντίκτυπο των αυξανόμενων λογαριασμών των νοικοκυριών στα προσωπικά οικονομικά των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, η εμπιστοσύνη των Βρετανών στην ικανότητά τους να ξοδεύουν εντός των δυνατοτήτων τους παρέμεινε ανθεκτική, καθώς γίνονται πιο επινοητικοί και επιδέξιοι στο να βρίσκουν τρόπους να εξισορροπούν τον προϋπολογισμό τους”.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας στο Ηνωμένο Βασίλειο, Jack Meaning, πρόσθεσε: “Παρόλο που το 2024 θα είναι ένα δύσκολο έτος για την οικονομία στο σύνολό της, το νέο έτος είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναζητήσουμε τα θετικά. Αναμένουμε να δούμε την Τράπεζα της Αγγλίας να αρχίζει να χαλαρώνει τα επιτόκια από τα μέσα του έτους και στην πραγματικότητα, βλέπουμε ήδη να μειώνονται τα επιτόκια των ενυπόθηκων δανείων. Αυτό συμβαίνει καθώς ο ρυθμός αύξησης των τιμών επιβραδύνεται, γεγονός που θα πρέπει να συνεχίσει να ενισχύει, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό, την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, που δοκιμάζονται από την κρίση του κόστους ζωής”.

Ο ίδιος προέβλεψε το 2024 ως “έτος μετάβασης, από τους αντίξοους στους ευνοϊκούς ανέμους”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *