©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι καθυστερήσεις στα αεροπορικά ταξίδια το 2024

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Με τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να συνεχίζει να αυξάνεται σε συνθήκες έλλειψης προσωπικού, η πλειονότητα των στελεχών αεροπορικών εταιριών και αεροδρομίων προβλέπει ότι οι διαταραχές των πτήσεων θα συνεχίσουν και φέτος, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Amadeus.

Οι διαταραχές πτήσεων, οι οποίες προκύπτουν όταν μια πτήση καθυστερεί δύο ή περισσότερες ώρες ή ακυρώνεται εντός 48 ωρών από την ώρα αναχώρησης, παραμένουν 300% υψηλότερες από ό,τι συνήθως, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων του κλάδου Infare. Ο λόγος: η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών και η υψηλή ζήτηση για ταξίδια μετά την πανδημία.

“Το 2022, οι αεροπορικές εταιρίες αντιμετώπισαν προβλήματα με την προσφορά και το προσωπικό, αλλά κατά τη διάρκεια του 2023, οι αεροπορικές εταιρίες και οι συνεργάτες τους βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου επιστροφή της ζήτησης”, δήλωσε ο Harry Grewal, διευθυντής υποδομών και εμπειρίας πελατών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ). “Φυσικά, αυτό είναι πολύ ευπρόσδεκτο, αλλά επιφέρει τις δικές του επιχειρησιακές προκλήσεις”, τόνισε.

Μια έρευνα της Amadeus, με τίτλο “Καλύτερα μαζί: Επανεξετάζοντας τον τρόπο διαχείρισης των διαταραχών στην αεροπορία”, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή κορυφαίων στελεχών αεροπορικών εταιριών και αεροδρομίων, διαπίστωσε ότι, ενώ υπάρχει διχογνωμία απόψεων για το αν οι διαταραχές θα αυξηθούν ή θα μειωθούν φέτος, όλοι συμφωνούν ότι η ενίσχυση της καινοτομίας είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους επιδιώκεται η βελτίωση του ρυθμού των ταξιδιωτικών διαταραχών.

Η πλειονότητα των στελεχών αεροπορικών εταιριών και αεροδρομίων που συμμετείχαν στην έρευνα (52%) δήλωσε ότι οι οργανισμοί τους αντιμετωπίζουν σήμερα περισσότερες διαταραχές από ό,τι το 2019, ενώ το ένα τρίτο ανέφερε λιγότερες.

Το 50% των επικεφαλής των αεροδρομίων αναφέρουν “έλλειψη κοινής τεχνολογίας που να φέρνει σε επαφή τα ενδιαφερόμενα μέρη” για να ανταποκριθούν σε διαταραχές, ενώ το ένα τρίτο από αυτούς αναφέρει ότι η ενημέρωση της τελευταίας στιγμής από τις αεροπορικές εταιρείες αποτελεί σημαντική πρόκληση. Όλα τα αεροδρόμια σχεδιάζουν να επενδύσουν φέτος σε τεχνολογία επιχειρησιακού ελέγχου.

Άλλες βασικές πληροφορίες της έρευνας περιλαμβάνουν:

-Το 64% των αεροπορικών εταιριών επενδύει σε νέα τεχνολογία για να βελτιώσει την ανταπόκρισή του στις διαταραχές.

-Ο κυριότερος λόγος για τις επενδύσεις των αεροπορικών εταιριών ήταν η “βελτίωση της δημόσιας εικόνας μας” σε ποσοστό 70%, πολύ μπροστά από τη “μείωση του κόστους” σε ποσοστό 34%.

-Οι αεροπορικές εταιρίες επισημαίνουν την ανάγκη για ” μεγαλύτερη ενσωμάτωση των επιχειρησιακών συστημάτων μας ώστε να υπάρχει μια ολιστική εικόνα των διαταραχών” ως την κορυφαία ικανότητα για τη βελτίωση της αντίδρασής τους.

-Οι επικεφαλής των αεροδρομίων ανέφεραν την “έλλειψη κοινής τεχνολογίας που να φέρνει σε επαφή τα ενδιαφερόμενα μέρη” ως την κορυφαία πρόκληση για την αντιμετώπιση των διαταραχών (50%).

-Το ένα τρίτο των ηγετών αερολιμένων επισήμανε την “παροχή πληροφοριών την τελευταία στιγμή από τις αεροπορικές εταιρείες” ως μόνιμη πρόκληση.

-Όλα τα αεροδρόμια που συμμετείχαν στην έρευνα επιβεβαίωσαν ότι σχεδιάζουν να επενδύσουν σε τεχνολογία στα κέντρα επιχειρησιακού ελέγχου τους για την καλύτερη διαχείριση των διαταραχών. Το ένα τέταρτο σχεδιάζει να το πράξει μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

“Η διαταραχή είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο πρόβλημα που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρίες, τα αεροδρόμια, τους φορείς επίγειας εξυπηρέτησης και άλλους να συνεργαστούν”, δήλωσε ο Holger Mattig, ανώτερος αντιπρόεδρος για τη διαχείριση προϊόντων αεροδρομίων και αεροπορικών επιχειρήσεων στην Amadeus.

“Δυστυχώς, εξακολουθούμε να έχουμε πάρα πολλές πληροφορίες σε σιλό στις αερομεταφορές, γεγονός που επηρεάζει τη συνολική αντιμετώπιση και, τελικά, τους επιβάτες”, συνέχισε ο Mattig. “Ωστόσο, αισθάνομαι μια πραγματική αποφασιστικότητα σε ολόκληρο τον κλάδο να παραμερίσουμε τις ιστορικές εμπορικές εντάσεις και να προσφέρουμε μια καλύτερη, πιο ενοποιημένη και ταξιδιωτοκεντρική προσέγγιση για την αναταραχή, η οποία ενισχύεται από την τεχνολογία κοινής χρήσης.

Σύμφωνα με το Phocuswire, η βιομετρία είναι μια νέα μεγάλη τεχνολογία στην οποία τα αεροδρόμια αρχίζουν να επενδύουν περισσότερο σε όλο τον κόσμο. Μια άλλη έκθεση της Amadeus διαπίστωσε ότι το 40% των αεροδρομίων διαθέτουν τουλάχιστον κάποια σημεία βιομετρικών υπηρεσιών, ενώ ένα άλλο 50% σχεδιάζει να προσθέσει κάποια, ιδίως για την παράδοση αποσκευών. Το 56% επιθυμεί τα βιομετρικά στοιχεία για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών και τη βελτίωση της ασφάλειας.

Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης, το οποίο θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο, χρειάστηκε 3,5 χρόνια για να επεκτείνει τον τερματικό σταθμό 2, ο οποίος προσφέρει μια ζώνη “Γρήγορου και απρόσκοπτου ταξιδιού” με αυτοματοποιημένα περίπτερα check-in και μηχανήματα παράδοσης αποσκευών, στο πλαίσιο του στόχου του να καταστεί χωρίς διαβατήριο έως το 2024. Τα βιομετρικά στοιχεία θα εγκατασταθούν σε κάθε διεθνές σημείο ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου του τελωνείου.

Εν τω μεταξύ, ένα νέο σύστημα σάρωσης δακτυλικών αποτυπωμάτων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μεταξύ των αεροδρομίων της ΕΕ για τους διεθνείς ταξιδιώτες τον Οκτώβριο του 2024, στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου συστήματος ETIAS, το οποίο παρουσίασε πολυετείς καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *