Photo by Rob Wilson on Unsplash

ΕΡΕΥΝΑ: Σε νέα άνοδο τα εταιρικά ταξίδια, παρά την αύξηση του κόστους

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία τα επαγγελματικά ταξίδια κι φέτος, με τρεις στους πέντε αγοραστές εταιρικών ταξιδιών να αναμένουν αύξηση του όγκου τους, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Global Business Travel Association (GBTA).

Τέσσερις στους πέντε αγοραστές εταιρικών ταξιδιών δήλωσαν ότι οι κρατήσεις (83%) και οι δαπάνες (84%) αυξήθηκαν το 2023, ενώ το 59% προβλέπει αύξηση του όγκου των ταξιδιών το τρέχον έτος και τα δύο τρίτα (66%) αύξηση των δαπανών.

Ωστόσο, η δημοσκόπηση διαπίστωσε σημαντική απόκλιση μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής, με το 66% των αγοραστών ταξιδιών στη Βόρεια Αμερική να προβλέπει αύξηση των ταξιδιών φέτος, σε σύγκριση με το 37% στην Ευρώπη.

Υπήρξε επίσης έντονη διαφοροποίηση μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής όσον αφορά την έκταση της ανησυχίας για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα, με το 41% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων να αναφέρει το κλίμα και τη βιωσιμότητα ως κύρια ανησυχία σε σύγκριση με το 12% στη Βόρεια Αμερική.

Κορυφαία ανησυχία το ταξιδιωτικό κόστος

Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη τον Ιανουάριο σε περισσότερους από 700 αγοραστές και προμηθευτές ταξιδιών, διαπίστωσε ότι το αυξανόμενο ταξιδιωτικό κόστος, η υστέρηση των εταιρικών προϋπολογισμών και η οικονομική αβεβαιότητα βρίσκονται στην κορυφή των ανησυχιών στον τομέα, μαζί με τους φόβους για τις διαταραχές στα ταξίδια.

Τα δύο τρίτα (66%) προσδιόρισαν την αύξηση του κόστους των ταξιδιών ως την πρώτη ανησυχία, σχεδόν οι μισοί (46%) ανέφεραν την οικονομική αβεβαιότητα και το 42% τους εταιρικούς προϋπολογισμούς, ενώ ένας στους τρεις (32%) δήλωσε ότι η αναστάτωση αποτελεί μείζονα ανησυχία.

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (57%) θεώρησαν ότι δεν είναι πλέον σκόπιμο να συγκρίνουν τις επιδόσεις του τομέα με τα προ-πανδημικά επίπεδα. Ωστόσο, το ένα τρίτο (32%) θεώρησε ότι η σύγκριση παραμένει χρήσιμη.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (62%) ανέφεραν ότι η εταιρία τους εφαρμόζει ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, το 27% δήλωσε ότι έχει αναθεωρήσει την πολιτική ή το πρόγραμμα επαγγελματικών ταξιδιών της εταιρίας τους ως αποτέλεσμα και το 21% ότι σχεδιάζεται αναθεώρηση.

Ένας στους τέσσερις (27%) ανέφερε ότι το κόστος ταξιδιών της εταιρίας του έχει αυξηθεί για να επιτρέψει την υβριδική ή απομακρυσμένη εργασία.

Προβλήματα προσωπικού απασχολούν τον τομέα

Οι μισοί (53%) θεώρησαν ότι οι “μη ελκυστικοί” μισθοί και παροχές αποτελούσαν εμπόδιο για την πρόσληψη και τη διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα, σχεδόν οι μισοί (48%) ανέφεραν έλλειψη εξειδικευμένων ή έμπειρων υποψηφίων και το 40% ανέφερε έλλειψη επενδύσεων για τη διατήρηση και την ανάπτυξη του προσωπικού.

Μόνο ένας στους έξι αγοραστές ταξιδιών (14%) ανέμενε να προσλάβει προσωπικό φέτος, αλλά οι μισοί σχεδόν προμηθευτές (46%) το έπραξαν.

Οι ταξιδιωτικοί αγοραστές και οι προμηθευτές διέφεραν ως προς τη σημασία που αποδίδουν στην τεχνητή νοημοσύνη, με το 27% των προμηθευτών αλλά μόλις το 13% των αγοραστών να θεωρούν την ανάπτυξή της ανησυχητική.

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης έδειξαν ότι οι συναντήσεις με τους πελάτες θα μπορούσαν να αποτελέσουν το 36% των επιχειρηματικών ταξιδιών φέτος, τα συνέδρια και οι εκδηλώσεις του κλάδου το 20%, οι εσωτερικές συναντήσεις το 20%, τα ταξίδια εξυπηρέτησης (9%), η εκπαίδευση (7%) και οι συναντήσεις με προμηθευτές (6%).

Η διευθύνουσα σύμβουλος της GBTA, Suzanne Neufang, ανέφερε ότι, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση καταγράφονται ισχυρές ενδείξεις για συνεχή αύξηση των ταξιδιών το 2024.”Ο κλάδος των επαγγελματικών ταξιδιών έχει ξεπεράσει την πανδημία. Αυτό αποτελεί καλό σημάδι για το μέλλον, ακόμη και καθώς διαχειριζόμαστε τις νέες προκλήσεις, υποστηρίζουμε τις βιώσιμες επιλογές και εξελίσσουμε τα προγράμματα επαγγελματικών ταξιδιών”, είπε.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *