money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Επανεξετάζουν τα ταξίδια στην Ευρώπη οι ταξιδιώτες από αγορές μακρινών αποστάσεων |Αδύναμες οι προθέσεις επί του παρόντος

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αδύναμες παραμένουν οι προθέσεις των ταξιδιωτών από βασικές αγορές μακρινών αποστάσεων να ταξιδέψουν στην Ευρώπη μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC). Εντούτοις, με τα ποσοστά εμβολιασμού να συνεχίζουν να βελτιώνονται σε όλο τον κόσμο, η “όρεξη” από ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων να επισκεφθούν τη γηραιά ήπειρο επανέρχεται. 

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Eurail BV, όσο υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια σχετικά με τον Covid-19 οι εν δυνάμει ταξιδιώτες θα παραμένουν επιφυλακτικοί όσον αφορά την επίσκεψή τους σε ευρωπαϊκούς προορισμούς  Ωστόσο, όσο τα προγράμματα εμβολιασμού “τρέχουν”, οι ταξιδιώτες από αγορές μακρινών αποστάσεων επανεξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι στην Ευρώπη, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με το τελευταίο βαρόμετρο για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (LHTB) της ETC.

Το LHTB προβλέπει βραχυπρόθεσμες ταξιδιωτικές προθέσεις σε πέντε αγορές του εξωτερικού -Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία και Ηνωμένες Πολιτείες, κάθε τέσσερις μήνες. Η πρόθεση για ταξίδια μετριέται σε έναν δείκτη που αντικατοπτρίζει το κυρίαρχο συναίσθημα που εκφράζεται από μια αγορά, είτε θετικό, είτε αρνητικό. Οι τιμές πάνω από 100 υποδηλώνουν μια θετική εξέλιξη, ενώ οι τιμές κάτω από το 100 δείχνουν αρνητική τάση απέναντι στα ταξίδια, σε μια δεδομένη περίοδο.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του LHTB, ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, είπε: “Ενώ είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε κάποια αύξηση στην επιθυμία να ταξιδέψουμε διεθνώς και να επισκεφτούμε την Ευρώπη, αυτά τα τελευταία αποτελέσματα καταδεικνύουν σαφώς ότι πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά για να ενισχυθεί ο ευρωπαϊκός τουρισμός, από τις βασικές αγορές του εξωτερικού. Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να διστάζουν να θεωρήσουν την Ευρώπη ως προορισμό αυτή τη στιγμή. Όσον αφορά το 2022, είναι επιτακτικό να προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε πιο εναρμονισμένους κανόνες ταξιδιού στην Ευρώπη και παγκοσμίως και να δημιουργήσουμε μεγαλύτερη σαφήνεια για ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων. Καθώς οι εκστρατείες εμβολιασμού συνεχίζουν να προχωρούν, είναι καιρός να μετατοπίσουμε την εστίαση από μια επικίνδυνη χώρα σε έναν επικίνδυνο ταξιδιώτη”.

Βελτιώνεται σημαντικά το κινεζικό “ταξιδιωτικό συναίσθημα”

Παρόλο που το συναίσθημα των μακρινών ταξιδιών παραμένει αδύναμο, η προθυμία των Κινέζων να ταξιδέψουν στην Ευρώπη αυξήθηκε από 69 το Σεπτέμβριο του 2020 σε 92 τον Σεπτέμβριο 2021. Ωστόσο, οι κρατικές οδηγίες για την αποφυγή ταξιδιών εκτός Κίνας μπορεί να εμποδίσουν την εμπιστοσύνη και την πρόθεση των ανθρώπων να ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες.

Οι χώρες της Δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης παραμένουν οι πιο δημοφιλείς τοποθεσίες μεταξύ των Κινέζων τουριστών που σχεδιάζουν να επισκεφτούν την Ευρώπη. Όσο αυτοί οι προορισμοί διαχειρίζονται αποτελεσματικά την πανδημία, οι Κινέζοι θα ενθαρρύνονται να τους επισκεφθούν. Εν τω μεταξύ, υπάρχει συνεχές ενδιαφέρον για ταξίδια σε πολλές χώρες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για πιο εναρμονισμένους κανόνες ταξιδιού σε όλη την Ευρώπη.

Αυξάνεται η επιθυμία των Αμερικανών για ταξίδια

Στις ΗΠΑ, ο δείκτης συναισθημάτων ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων είναι θετικός (125), αλλά οι Αμερικανοί είναι λιγότερο σίγουροι ότι επιθυμούν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη (97) λόγω των συνεχιζόμενων εικασιών σχετικά με τις αλλαγές των ταξιδιωτικών περιορισμών της τελευταίας στιγμής. Αν και ορισμένοι ευρωπαϊκοί προορισμοί παραμένουν πλήρως ανοιχτοί για τους Αμερικανούς, η απομάκρυνση των ΗΠΑ από τη λίστα ασφαλών ταξιδιών της Ε.Ε. έχει δημιουργήσει δισταγμό.

Οι Αμερικανοί ερωτηθέντες που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη είναι πιθανό να επιλέξουν χώρες που έχουν επιδείξει καλή διαχείριση της πανδημίας, καθώς και προορισμούς με λιγότερο κόσμο. Ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος θεωρούνται οι πιο εφικτοί μήνες για την υλοποίηση των ταξιδιωτικών σχεδίων των Αμερικανών.

Ταξιδιωτικοί περιορισμοί και δαπάνες αποτρέπουν τους Ρώσους

Οι συνεχείς ταξιδιωτικοί περιορισμοί για τον Covid-19 και η έλλειψη αμοιβαίας αναγνώρισης του εμβολίου Sputnik V, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, λειτουργούν ανασταλτικά στην προθυμία των Ρώσων να ταξιδέψουν στην περιοχή (100), ενώ αυξάνεται το ενδιαφέρον για ταξίδια σε άλλα μέρη (151). Σε σύγκριση με τις άλλες αγορές που αναλύθηκαν, οι Ρώσοι δήλωσαν ότι ο Covid-19 δεν είχε επηρεάσει την απόφασή τους (22%, έναντι 42% σε όλες τις αγορές) όσο το κόστος ταξιδιού (19% ,έναντι 11% σε όλες τις αγορές) και τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών και εμπειριών (9%, έναντι 5% σε όλες τις αγορές). Όταν ρωτήθηκαν για τα μελλοντικά τους σχέδια, οι Ρώσοι ερωτηθέντες ήταν αισιόδοξοι για την επίσκεψη στην Ευρώπη τα επόμενα δύο χρόνια (39%), με το 38% να παραμένει αναποφάσιστο, δείχνοντας ότι τα ταξίδια τελούν σε κατάσταση αναμονής.

Από τους Ρώσους που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους τελευταίους μήνες του 2021, υπάρχει ζήτηση για λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς, με ήπιο καιρό και πιο προσιτές υπηρεσίες. Η Τουρκία, η Ιταλία (και οι δύο 18%), η Ελλάδα, η Κύπρος (αμφότερες 15%) και η Γαλλία (12%) είναι οι πέντε κορυφαίοι προορισμοί μεταξύ των Ρώσων ταξιδιωτών.

Επιφυλακτικοί οι Ιάπωνες και οι Καναδοί να ταξιδέψουν στην Ευρώπη

Στην Ιαπωνία, οι τιμές του δείκτη συναισθήματος παραμένουν αρνητικές (62) για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη (94). Οι λίγοι Ιάπωνες ερωτηθέντες (28%) που ήθελαν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη τους επόμενους μήνες δήλωσαν ότι, οι προσιτές υπηρεσίες και τα δημοφιλή αξιοθέατα έχουν σημασία στην επιλογή του επόμενου τόπου διακοπών τους. Ωστόσο, τα αποτελεσματικά πρωτόκολλα υγείας και τα χαμηλά ποσοστά μόλυνσης παραμένουν τα κύρια κριτήρια.

Ομοίως, οι Καναδοί διστάζουννα πραγματοποιήσουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, καθώς μόνο το 28% των ερωτηθέντων εξέφρασαν θετική πρόθεση να ταξιδέψουν στην Ευρώπη μεταξύ Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021. Σχεδόν οι μισοί (46%) από αυτούς που ήταν πιο απαισιόδοξοι για τα ταξίδια δήλωσαν ότι η υγεία και η ασφάλεια είναι οι κύριες ανησυχίες τους, ενώ το 33% δεν είχε ποτέ σκοπό να ταξιδέψει το φθινόπωρο.

Οι Καναδοί που κατευθύνονται προς την Ευρώπη προτιμούν τις διακοπές στην πόλη τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο και προσελκύονται ιδιαίτερα από την ιστορική κληρονομιά της Ευρώπης. Πάνω από τους μισούς Καναδούς θα λάβουν υπόψη την ασφάλεια, την προσβασιμότητα, την προσιτή τιμή και τις προσπάθειες των προορισμών να διατηρήσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά όταν επιλέγουν το επόμενο μέρος διακοπών τους.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *