Photo by This Is Engineering on Pexels

Euromonitor: “Εισβολή” της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο των ταξιδιών

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την τεχνητή νοημοσύνη να έχει εισέλθει και στον κλάδο των ταξιδιών και του τουρισμού, έρευνα του Euromonitor International, με τίτλο “Voice of the Industry: Travel Survey”, προβλέπει την απόλυτη… εισβολή στον κλάδο την επόμενη πενταετία.

Σύμφωνα με την έρευνα:

-Το 97,8% των στελεχών ταξιδιωτικών επιχειρήσεων αναμένουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει αντίκτυπο στον κλάδο τους.
-Η AI θα μπορούσε να διαταράξει τον τομέα των ταξιδιωτικών κρατήσεων, όπου το 66% των κρατήσεων είναι ήδη online το 2023, με τις κρατήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων να αντιπροσωπεύουν το 35% όλων των online πωλήσεων

H έρευνα αποδίδει την αύξηση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εύκολη προσβασιμότητα από οπουδήποτε στον κόσμο μόνο με σύνδεση στο Διαδίκτυο όλο το 24ωρο όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Οι ταξιδιώτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία AI από διάφορες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των smartphones και των υπολογιστών, ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο.

Όπως αναφέρεται, η ταξιδιωτική βιομηχανία προσαρμόζεται ήδη. Η Expedia ανακοίνωσε τον Απρίλιο του 2023 τη συνεργασία της με το OpenAI, προσφέροντας βελτιωμένες υπηρεσίες προγραμματισμού ταξιδιών με τη βοήθεια του ChatGPT για χρήστες iOS. Επίσης, οι χρήστες του ChatGPT Plus μπορούν να επωφεληθούν από μια ακόμη λειτουργία εικονικού ταξιδιωτικού συμβούλου, ο οποίος παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις για ξενοδοχεία και συμβουλές για το τι δραστηριότητες μπορεί κανείς να αναπτύξει στον προορισμό διακοπών του.

Οι Kayak και OpenTable, θυγατρικές της Booking Holding, τα TripAdvisor, GetYourGuide και Klook έχουν ανακοινώσει νέες δυνατότητες με το ChatGPT. Το Trip.com ενσωμάτωσε το ChatGPT στο TripGen, το πρόσφατα δημοσιευμένο AI chatbot που παρέχει βοήθεια σε πραγματικό χρόνο, σχεδιασμό δρομολογίων και συμβουλές κρατήσεων στο στάδιο πριν από το ταξίδι.

Εν τω μεταξύ, τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρίες στρέφονται στην AI για την εξυπηρέτηση πελατών, αυτοματοποιώντας παράλληλα τις διάφορες εργασίες.

Αναπόφευκτα ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρίες θα συνεχίσουν να ενσωματώνουν την τεχνολογία AI, έτσι ώστε τα στάδια από τον προγραμματισμό του ταξιδιού έως την κράτηση να συνδυάζονται αρμονικά, σε συνάρτηση με την πρόσβαση σε λειτουργίες κρατήσεων σε πραγματικό χρόνο. Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται μόνο στην αρχή του ταξιδιού της, δίνοντας στους καταναλωτές αυτό που η Airbnb αποκάλεσε “απόλυτο θυρωρό”.

Προβληματισμοί και ανησυχίες

“Η πορεία της καθιέρωσης της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα κυλήσει εντελώς ομαλά, καθώς υπάρχουν σημαντικές ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών, με χώρες όπως η Ιταλία να απαγορεύουν προσωρινά το ChatGPT. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα που βασίζονται σε ξεπερασμένες γνώσεις του διαδικτύου, με καθυστέρηση έως και δύο ετών, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του ChatGPT, χωρίς πρόσβαση σε τρέχοντα γεγονότα ή πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, πρόσφατα το ChatGPT συνδέθηκε με το Microsoft Bing για πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο”, είπε η κα. Caroline Bremner, επικεφαλής της έρευνας για τα ταξίδια και τον τουρισμό στην Euromonitor International.

Ανησυχία παρατηρείται, επίσης, σχετικά με τον κίνδυνο της αυξημένης παραπληροφόρησης, της προκατάληψης και της ανισότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η ασφάλεια και η προστασία των καταναλωτών πρέπει να είναι υψίστης σημασίας. Τεχνολογικοί ηγέτες όπως ο Elon Musk απαίτησαν πρόσφατα μια παύση στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης για να αποφευχθούν οι κίνδυνοι για την ανθρωπότητα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής εξαφάνισης της ανθρωπότητας από την υπερ-ευφυΐα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η “κούρσα” της τεχνητής νοημοσύνης έχει ξεφύγει από τον έλεγχο και απαιτείται χρόνος για να μπορέσουν οι κυβερνητικές πολιτικές να ανταποκριθούν στους ρυθμούς ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης.

Όπως είπε η κα. Bremner, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αντιμετώπισαν μαζική αναστάτωση λόγω της ανόδου των διαδικτυακών κρατήσεων πριν από τρεις δεκαετίες, που οδήγησε σε μαζικό κλείσιμο καταστημάτων και απώλεια θέσεων εργασίας. Τώρα, ο τομέας είναι ώριμος για αυτές τις αλλαγές, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη επιταχύνει την αυτοματοποίηση των εργασιών σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του πελάτη, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι. Με τη Microsoft να σχεδιάζει να ενσωματώσει την AI στο λογισμικό Microsoft 365 Copilot, η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδίδεται όλο και περισσότερο στην καθημερινή ζωή και εργασία των καταναλωτών, είτε μας αρέσει, είτε όχι.

“Η ταξιδιωτική βιομηχανία θα βρεθεί αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις σε αυτή τη νέα φάση ψηφιακού μετασχηματισμού και κρίνεται απαραίτητη μια προσέγγιση δοκιμής και εκμάθησης. Ωστόσο, μόνο εκείνοι που τελικά θα διατηρήσουν την ανθρώπινη επαφή θα ευδοκιμήσουν”, πρόσθεσε η κα. Bremner.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *