Photo by Gustavo Fring on Pexels

GlobalData: Η Airbus ξεπερνά την Boeing στην αγορά εμπορικών αεροσκαφών σε Ασία – Ειρηνικό

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Με ένα ισχυρό βιβλίο παραγγελιών από αερομεταφορείς και εταιρίες χρηματοδοτικής μίσθωσης που εδρεύουν στην Ινδία, την Κίνα και τη Σιγκαπούρη κατά την περίοδο 2020-2024, η Airbus έχει ενισχύσει τη θέση της στην αγορά εμπορικών αεροσκαφών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) εν μέσω των συνεχιζόμενων προβλημάτων της Boeing.

Η Boeing, καθώς ελέγχεται για πολλαπλά ατυχήματα που αφορούν τη σειρά αεροσκαφών 737 Max, συνεχίζει να χάνει έδαφος στην περιοχή APAC από τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, αναφέρει η GlobalData, κορυφαία εταιρία δεδομένων και ανάλυσης.

Ο πίνακας ελέγχου παραγγελιών και παραδόσεων εμπορικών αεροσκαφών της GlobalData αποκαλύπτει ότι στην περιοχή APAC, η Airbus έλαβε συνολικά 1.489 παραγγελίες αεροσκαφών μεταξύ 2020 και 2024 (έως τον Μάρτιο του 2024), έναντι μόνο 561 παραγγελιών αεροσκαφών για την Boeing.

“Σημαντικοί πελάτες της Airbus στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των Indigo Airlines, Air India, China Eastern Airlines, China Southern Airlines και BOC Aviation, είτε επέλεξαν να μην παραγγείλουν από την Boeing, είτε παρήγγειλαν λιγότερα αεροσκάφη από την Boeing, σε σύγκριση με την Airbus”, σχολιάζει ο Gone Sai Kiran, αναλυτής Αεροδιαστημικής και Άμυνας της GlobalData.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Indigo Airlines έχει τις περισσότερες παραγγελίες αεροσκαφών Airbus -510 αεροσκάφη- έναντι καμίας παραγγελίας από την Boeing. Από την άλλη πλευρά, η Air India έχει παραγγείλει 250 αεροσκάφη από την Airbus, τα οποία συμπληρώνονται από 220 αεροσκάφη από την Boeing.

Εν τω μεταξύ, η BOC Aviation και η China Eastern Airlines έχουν παραγγείλει 107 και 100 αεροσκάφη από την Airbus, αντίστοιχα, παραλείποντας την Boeing από το χαρτοφυλάκιο προμηθειών τους.

“Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο οι κινεζικές, αεροπορικές εταιρίες αποφεύγουν να παραγγέλνουν από την Boeing θα μπορούσε να είναι ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια”, αναφέρει ο κ. Kiran.

Η GlobalData αποκαλύπτει επίσης ότι η Airbus έχει ξεπεράσει την Boeing όσον αφορά τις παραδόσεις. Μεταξύ 2020 και 2024, η Airbus παρέδωσε 2.717 αεροσκάφη, ενώ η Boeing κατάφερε να παραδώσει μόνο 1.594 αεροσκάφη.

Η Boeing, η οποία σχεδίαζε να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα του κορυφαίου σε πωλήσεις μοντέλου αεροσκάφους της, του 737 Max, αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρές προκλήσεις σε πολλαπλά μέτωπα, καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ πάγωσε τα σχέδια επέκτασής της τον Ιανουάριο του 2024 λόγω του συνεχιζόμενου ελέγχου των υφιστάμενων γραμμών παραγωγής της. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει περαιτέρω τον ρυθμό παράδοσης αεροσκαφών της Boeing τα επόμενα χρόνια.

“Οι συνεχιζόμενοι ισχυρισμοί σχετικά με τα πρότυπα ποιότητας της παραγωγής της Boeing και η απόφαση της FAA προς τις αεροπορικές εταιρίες να αναστείλουν τη λειτουργία ορισμένων μοντέλων αεροσκαφών της Boeing οδήγησαν πρόσφατα σε πολλαπλές ακυρώσεις παραγγελιών της Boeing. Τα γεγονότα αυτά ήταν ευνοϊκά για την Airbus για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε αυτή την κυρίως δυοπωλιακή αγορά”, καταλήγει ο κ. Kiran.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *