GlobalData: “Focus” στη ρομποτική κάνει η τουριστική βιομηχανία|Προβλέψεις για αύξηση των επενδύσεων τον επόμενο χρόνο

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ιδιαίτερη σημασία έχει αποκτήσει η ρομποτική στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία και θα συνεχίσει, όμως οι εταιρίες πρέπει να είναι προσεκτικές στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσουν αυτή τη μορφή “έξυπνης” τεχνολογίας,  η οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντικαταστήσει την ανθρώπινη παρουσία, συμβουλεύει η κορυφαία εταιρία δεδομένων και ανάλυσης, GlobalData.

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της GlobalData, η οποία ολοκληρώθηκε στις 16 Απριλίου 2021, με τη συμμετοχή 476 ατόμων, το 31% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η εταιρία τους θα επενδύσει στη ρομποτική τους επόμενους 12 μήνες, με τη ρομποτική να είναι η τρίτη πιο δημοφιλής απάντηση σε αυτήν την ερώτηση “Σε ποιους τομείς θα επενδύσετε εσείς/η εταιρία σας τους επόμενους 12 μήνες;”, πάνω από το IoT και το cloud.

Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο τα στελέχη επιχειρήσεων και οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι οι επενδύσεις στη ρομποτική θα αυξηθούν οφείλεται, σύμφωνα με την GlobalData, στη μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους που μπορεί να προσφέρει αυτή η τεχνολογία, μαζί με την ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις ξαφνικές αλλαγές στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Μιλώντας σχετικά ο Ralph Hollister, αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData, σχολιάζει: “Πριν από την πανδημία, η χρήση της ρομποτικής στον τουρισμό θεωρούνταν κυρίως ως ‘κόλπο’. Οι ρομπότ μπάτλερ στα ξενοδοχεία παρείχαν καλές ευκαιρίες προβολής στο Instagram, δημιουργώντας επιπλέον προβολή για τον πάροχο καταλυμάτων και τα ρομπότ εξυπηρέτησης πελατών στα αεροδρόμια διασκέδαζαν τους επισκέπτες, μειώνοντας το αίσθημα της πλήξης. Αυτά τα ίδια ρομπότ είναι πλέον απαραίτητα για τα ξενοδοχεία και τα αεροδρόμια, λόγω της ανάγκης για την παροχή ασφαλών εμπειριών απέναντι στον COVID”.

Όπως προέκυψε σε έρευνα καταναλωτών το τρίτο τρίμηνο του 2021 της GlobalData, το 74% των παγκόσμιων καταναλωτών εξακολουθεί να ανησυχεί, είτε “αρκετά”, είτε “εξαιρετικά” σχετικά με τον αντίκτυπο του COVID-19. Αυτά τα ρομπότ μειώνουν την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, γεγονός που αυξάνει την ασφάλεια για τους ταξιδιώτες σε πολλά στάδια, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Συμφέρουσα (;) επένδυση

Δεν είναι, επίσης, μυστικό ότι ο COVID-19 έχει “χτυπήσει” τα οικονομικά πολλών εταιριών που ασχολούνται με τα ταξίδια και τον τουρισμό. Αν και το αρχικό κόστος της επένδυσης στη ρομποτική για την αντικατάσταση των ανθρώπινων θέσεων εργασίας θα είναι υψηλό, πολλές εταιρίες θα ανακτήσουν όσα έχουν επενδύσει σε λίγα μόλις χρόνια. Στη συνέχεια, οι εταιρίες θα συνεχίσουν να συρρικνώνουν το πάγιο κόστος και να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους.

“Η πολύ μεγάλη επένδυση στη ρομποτική για να αντικαταστήσει τις ανθρώπινες θέσεις εργασίας θα μπορούσε να αμαυρώσει την εικόνα ενός brand. Η απασχόληση στα ταξίδια και στον τουρισμό έχει μειωθεί σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο, λόγω της πανδημίας και πολλοί καταναλωτές θα αισθάνονται ότι είναι κοινωνική ευθύνη μιας εταιρίας να απασχολεί άτομα που έχουν ανάγκη από εργασία, καθώς ανακάμπτουν τα ταξίδια, ειδικά εάν διαθέτουν τα κατάλληλα σύνολα δεξιοτήτων. Η πλήρωση κενών θέσεων με ρομπότ θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μη ευαίσθητη στο τρέχον κλίμα, ειδικά σε προορισμούς που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό ως βασικό συντελεστή στην τοπική οικονομία”, υποστηρίζει ο Hollister.

Για να καταλήξει: “Μέσω της αύξησης της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και της βελτίωσης της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών, η ρομποτική στον τουρισμό θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Ωστόσο, οι εταιρίες πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν θεωρείται ότι αποφεύγουν τις κοινωνικές τους δεσμεύσεις. Πρέπει να τονιστεί ότι τα ρομπότ αναπτύσσονται για να εργάζονται δίπλα σε ανθρώπους, όχι αντί για αυτούς”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *