air

IAG: Η ανάκαμψη των ταξιδιών δεν αναμένεται μέχρι τουλάχιστον το 2023 | Ζημιές 2 δισ. για την IAG, 1,5 δισ. για Air France – KLM

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ο αεροπορικός όμιλος IAG, ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων και της British Airways, δημοσιοποίησε τα οικονομικά του στοιχεία που δείχνουν εξαμηνιαία ζημιά άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός επιβατών, λόγω των περιορισμών από την πανδημία. Ο όμιλος εκτιμά ότι θα απαιτηθεί χρόνος τουλάχιστον μέχρι το 2023, ώστε ο αριθμός των επιβατών να φθάσει στα προ πανδημίας επίπεδα του 2019.

Ο όμιλος σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ανέφερε: “Λόγω της δυσμενούς συγκυρίας, ο όμιλος προχωρά στην αναδιάρθρωση της λειτουργίας του και της μείωσης του κόστους, με προσαρμογή σε χαμηλότερα επίπεδα ζήτησης, με ενέργειες που συμπεριλαμβάνουν την μείωση του σταθερού κόστους”.

Οι προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις στο δεύτερο τρίμηνο 2021, έως τις 30 Ιουνίου, ήταν μόλις στο 21,9% του επιπέδου του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2019, ελάχιστα  αυξημένη από το 19,6% που λειτουργούσε στους πρώτους τρεις μήνες του έτους.

Τα τωρινά σχέδια χωρητικότητας για το τρίμηνο αιχμής του Καλοκαιριού, είναι περίπου στο 45% του επιπέδου του 2019, «αλλά παραμένουν αβέβαια και υπόκεινται σε συνεχή αναθεώρηση».

Η IAG προειδοποίησε ότι «συνεχίζει να επηρεάζεται από την πανδημία του κορονοϊού και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και τις καραντίνες».

Παράλληλα, ο όμιλος ανανέωσε μια νέα τριετή πιστωτική γραμμή ύψους 1,755 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για την Aer Lingus, την BA και την Iberia, η οποία παραμένει αναξιοποίητη και ακύρωσε μια προηγούμενη πιστωτική διευκόλυνση για την BA που είχε προγραμματιστεί να «ωριμάσει» τον Ιούνιο.

Το κόστος προσωπικού για το εξάμηνο μειώθηκε κατά 617 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2020, μείωση η οποία συνδέεται κυρίως με τις περικοπές προσωπικού που πραγματοποιήθηκαν το 2020, μαζί με τις αναστολές και ισοδύναμα προγράμματα προσωρινής μείωσης του κόστους.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Luis Gallego δήλωσε: «Βραχυπρόθεσμα, o στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την επιχειρησιακή μας ετοιμότητα και να έχουμε την ευελιξία να αξιοποιήσουμε ένα περιβάλλον όπου υπάρχουν ενδείξεις υψηλής συσσωρευμένης ζήτησης, μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών. Αυτό αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα της Iberia και της Vueling. Ήταν οι καλύτερες επιδόσεις του ομίλου το δεύτερο τρίμηνο, αντικατοπτρίζοντας τις ισχυρότερες αγορές, στις εσωτερικές πτήσεις κυρίως της Λατινικής Αμερικής και της Ισπανίας, λόγω των λιγότερων ταξιδιωτικών περιορισμών. Γνωρίζουμε ότι η ανάκαμψη θα είναι μη ισορροπημένη, αλλά είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευτούμε την αύξηση της ζήτησης αεροπορικών ταξιδιών, λόγω των αυξανόμενων ποσοστών εμβολιασμού».

Ο κ. Gallego καλωσόρισε την ανακοίνωση ότι οι πλήρως εμβολιασμένοι ταξιδιώτες που επιστρέφουν από «πορτοκαλί» χώρες της ΕΕ και τις ΗΠΑ δεν θα χρειάζεται πλέον να μπουν σε καραντίνα κατά την επιστροφή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο από τη Δευτέρα.

«Αυτό είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για το πλήρες άνοιγμα του υπερατλαντικού ταξιδιωτικού δρόμου», τόνισε ο Gallego και πρόσθεσε: “Όλες οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να κάνουν σημαντικές ενέργειες για να διατηρήσουν τη δύναμή τους κατά την διάρκεια της πανδημίας και να τις χρησιμοποιήσουν για την ανάκαμψη. Συνεχίζουμε να «χτίζουμε» ανθεκτικότητα διατηρώντας μετρητά, ενισχύοντας τη ρευστότητα και μειώνοντας τη βάση κόστους μας. Στις 30 Ιουνίου, η ρευστότητα του ομίλου ήταν 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ με σημαντική βελτίωση των ταμειακών ροών λειτουργίας σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα. Μακροπρόθεσμα προετοιμάζουμε την επιχείρησή μας έτσι ώστε να μπορέσουμε να βγούμε ισχυρότεροι και πιο ανταγωνιστικοί σε έναν μεταβαλλόμενο κλάδο, μετά την πανδημία. Για παράδειγμα, επιταχύνουμε την “ψηφιοποίηση” του ομίλου μας και οι συμφωνίες μας με τα συνδικάτα, μας επιτρέπουν να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε τη βάση κόστους. Παραμένουμε αποφασιστικοί στις δεσμεύσεις μας για το κλίμα. Πρόσφατα, η British Airways συγκέντρωσε με επιτυχία 785 εκατομμύρια δολάρια μέσω χρηματοδότησης EETC που συνδέεται με τους στόχους βιωσιμότητας της αεροπορικής εταιρείας. Έχουμε επίσης αναβαθμιστεί από το CDP (Carbon Disclosure Project) στην κατηγορία  A,  αναγνώριση της ολοκληρωμένης στρατηγικής για την διαχείριση του άνθρακα. Η IAG είναι ο μόνος ευρωπαϊκός όμιλος αεροπορικών εταιρειών που έχει τόσο υψηλό βαθμό”.

Ζημιές καi για τον όμιλο Air France – KLM

Ο όμιλος Air France – KLM ανέφερε απώλειες σχεδόν 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, με αποτέλεσμα οι ζημιές για το εξάμηνο να είναι κοντά στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος Air France-KLM σημείωσε λειτουργική ζημιά 752 εκατομμύρια ευρώ για το τρίμηνο έως τον Ιούνιο και 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ για τους πρώτους έξι μήνες του έτους.

Η τριμηνιαία λειτουργική ζημιά ήταν βελτιωμένη κατά 801 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά η καθαρή ζημία αυξήθηκε στα 1.489 εκατ. Ευρώ για τους τρεις μήνες και 1.931 ευρώ για το εξάμηνο.

Η Air France-KLM ανέφερε καθαρό χρέος 8,3 δισεκατομμυρίων ευρώ στο τέλος Ιουνίου, μειωμένο κατά 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ από τα τέλη του 2020, και είχε διαθέσιμη ρευστότητα 9,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο όμιλος περιέγραψε το επίπεδο των διαθέσιμων μετρητών ως “άνετο”, δεδομένων των πρώτων ενδείξεων ανάκαμψης για το 2021. Προβλέπει δε ότι το λειτουργικό αποτέλεσμα του τρίτου τριμήνου θα είναι “θετικό”.

Η Air France-KLM αναμένει να λειτουργήσει στο 60% -70% της χωρητικότητας του 2019 τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο.

Η χωρητικότητα στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου αυξήθηκε κατά 300% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρέμεινε μόλις το μισό (48%) του επιπέδου του αντίστοιχου διαστήματος του 2019.

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *