ΙΑΤΑ: Αυξημένη η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια το 2015

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αύξηση κατά 6,5% κατέγραψε η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια το 2015, σε σύγκριση με το 2014, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Σημαντική άνοδο σε ποσοστό 5% σημείωσαν οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς, που εν μέρει οφείλεται στην ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών στην ευρωζώνη, καθώς και σε μια μέτρια αύξηση της συχνότητας των πτήσεων.

1Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η ζήτηση (έσοδα ανά χιλιόμετρα επιβατών ή RPK) αυξήθηκε κατά 6,5% το 2015 σε σύγκριση με το 2014. Η αύξηση αυτή ήταν η μεγαλύτερη, μετά το ξέσπασμα της Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης, το 2010, αυξημένη από τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 5,5% της τελευταίας δεκαετίας.
Ενώ τα βασικά οικονομικά μεγέθη ήταν ασθενέστερα το 2015 σε σύγκριση με το 2014, η επιβατική ζήτηση ενισχύθηκε από τη μείωση των αεροπορικών ναύλων, οι οποίοι, πέρυσι, ήταν περίπου 5% χαμηλότεροι από ό,τι το 2014.
2«Οι πολύ ισχυρές επιδόσεις του περασμένου έτους, έναντι του ασθενέστερου οικονομικού σκηνικού, επιβεβαιώνουν ότι η όρεξη για τα αεροπορικά ταξίδια αυξάνεται. Άλλωστε, οι καταναλωτές έχουν επωφεληθεί από τις χαμηλότερες τιμές, σε σύγκριση με το 2014», δήλωσε ο γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA, Tony Tyler.
Η ετήσια πληρότητα αυξήθηκε κατά 5,6% το περασμένο έτος, με αποτέλεσμα ο συντελεστής φορτίου να ανέβει κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες στο επίπεδο ρεκόρ του 80,3%.
3Όλες οι περιφέρειες παρουσίασαν θετική ανάπτυξη το 2015, εντούτοις οι μεταφορείς στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο της συνολικής ετήσιας αύξησης της κυκλοφορίας.

Άνοδος όλων των δεικτών

Διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,5% το 2015 σε σύγκριση με το 2014. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,9% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε 79,7%. Σε όλες τις περιοχές καταγράφηκε αύξηση της ζήτησης. Ειδικότερα:
• Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού οι αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 8,2% σε σύγκριση 4με το 2014, οπότε και καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των τριών μεγαλύτερων περιοχών. Η ζήτηση τονώθηκε από την αύξηση κατά 7,3% στον αριθμό των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων στην περιοχή, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου για τους ταξιδιώτες. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,4%, ανεβάζοντας τον συντελεστή φορτίου κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 78,2%.
• Η διεθνής κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων «αναρριχήθηκε» κατά 5,0% το 2015. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,8% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε μία ποσοστιαία μονάδα στο 82,6%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των περιοχών. Το υγιές αποτέλεσμα, εν μέρει, οφείλεται στην ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών στην ευρωζώνη, καθώς και σε μια μέτρια αύξηση της συχνότητας των πτήσεων. Η αύξηση της κυκλοφορίας επιβραδύνθη5κε προς το τέλος του έτους, λόγω της απεργίας στη Lufthansa και του κλεισίματος της ρωσικής Transaero.
• Στην περιοχή της Βόρειας Αμερικής οι αεροπορικές εταιρίες είδαν τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 3,2% το 2015. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,1%, ενώ αμετάβλητος παρέμεινε ο συντελεστής φορτίου (+0,1%) στο 81,8%.
• Τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση της κυκλοφορίας, κατά 10,5%, κατέγραψαν οι αεροπορικές εταιρίας στη Μέση Ανατολή. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της διεθνούς κίνησης που μεταφέρεται από τους αερομεταφορείς της6 περιοχής να φτάσει στο 14,2%, ξεπερνώντας το αντίστοιχο (13,4%) των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 13,2%, υπερβαίνοντας την αύξηση της ζήτησης, πιέζοντας προς τα κάτω, κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες, τον συντελεστή φορτίου στο 76,4%.
• Η κίνηση των αεροπορικών εταιριών της Λατινικής Αμερικής αυξήθηκε κατά 9,3% το 2015. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 9,2% και ο συντελεστής φορτίου παρουσίασε οριακή αύξηση 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,1%. Ενώ οι βασικές περιφερειακές οικονομίες, ιδίως η Βραζιλία, δίνει σκληρή «μάχη», η συνολική κίνηση υπήρξε ισχυρή.
• Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρίες σημείωσαν την πιο αργή ετήσια αύξηση της ζήτησης, 3,0%, αν και θα λέγαμε ότι πρόκειται για σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον ετήσιο ρυθμό αύξησης 0,9% που επιτ7εύχθηκε το 2014. Με τη χωρητικότητα αυξημένη στο μισό σε σχέση με την κίνηση, ο συντελεστής φορτίου αναρριχήθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα στο 68,5%. Οι διεθνείς μεταφορές αυξήθηκαν σημαντικά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015, σε συνδυασμό με ένα άλμα στην εμπορική δραστηριότητα από και προς την περιοχή.

Αυξημένη ζήτηση και στις αγορές εσωτερικού

Οι εγχώριες αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 6,3% το 2015. Όλες οι αγορές παρουσίασαν αύξηση, με επικεφαλής την Ινδία και την Κίνα, ωστόσο, παρατηρήθηκε μεγάλη διακύμανση. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,2% και ο συντελεστής φορτίου οριακά αυξημένος κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2014, διαμορφώθηκε στο 81,5%.
• Τα εγχώρια αεροπορικά ταξίδια στη Βραζιλία αυξήθηκαν μόλις 0,8% το 2015, αντανακλώντας την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, ενώ η κυκλοφορία ακολούθησε πτωτική πορεία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
• Στις ΗΠΑ η εγχώρια κυκλοφορία αναρριχήθηκε κατά 4,9% πέρυσι, υποβοηθούμενη από τη σταθερή οικονομική ανάπτυξη. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης από το 2004, ενώ είναι και η πρώτη φορά από το 2003 οπότε η εγχώρια αύξηση της κυκλοφορίας ξεπέρασε τη διεθνή ανάπτυξη. Ο συντελεστής πληρότητας έκανε εγχώριο ρεκόρ 85,4%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *