money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © money tourism copyright photo

IATA: Το 2024 η επιστροφή της ζήτησης για διεθνείς πτήσεις στα προ Κορωνοϊού επίπεδα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) καταγράφει πως η ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών πραγματοποιείται πιο αργά, από ότι προβλεπόταν αρχικά.

Λαμβάνοντας υπόψη το βασικό σενάριο εξάγονται τα εξής συμπεράσματα:

  • Τα παγκόσμια RPKs δε θα επιστρέψουν στα προ-Κορωνοϊού επίπεδα νωρίτερα από το 2024
  • Η ανάκαμψη των πτήσεων κοντινών αποστάσεων θα είναι ταχύτερη από αυτή των μακρινών η οποία μετατίθεται στο 2024. Το 2020 ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών θα μειωθεί κατά 55% σε σύγκριση με το 2019, ενώ τον Απρίλιο το ίδιο ποσοστό τον Απρίλιο κινούταν στο 46%.
  • Για τον Ιούνιο οι προβλέψεις σχετικά με την ανάκαμψη κινούνται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς. Τα RPKs μειώθηκαν κατά 86.5% σε ετήσια βάση (το Μάιο το ίδιο ποσοστό κινούταν στο -91%) και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 57.6%.

Οι πιο απαισιόδοξες προβλέψεις βασίζονται στους εξής παράγοντες:

  • Επιβράδυνση του περιορισμού της έξαρσης στις ΗΠΑ και τα αναπτυσσόμενα κράτη, τα οποία αποτελούν το 40% των παγκόσμιων αγορών.
  • Μείωση επαγγελματικών ταξιδιών: Οι εταιρίες περιορίζουν τα επαγγελματικά ταξίδια λόγω της οικονομικής πίεσης που έχει προκαλέσει η πανδημία. Η πάλαι ποτέ υψηλή σύνδεση της ανάπτυξης του ΑΕΠ και της εναέριας κίνησης έχει αποδυναμωθεί, ειδικά όσον αφορά τα επαγγελματικά ταξίδια.
  • Μείωση εμπιστοσύνης των πελατών: Ενώ υπάρχει ζήτηση για ταξίδια προς συγγενείς\φίλους και για αναψυχή, η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών βαίνει μειούμενη λόγω της αβεβαιότητας για την ασφάλεια της εργασίας, της ανεργίας και του ενδεχομένου μετάδοσης της νόσου. Σε έρευνα της IATA που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο το 55% αναφέρει πως δε σκοπεύει να ταξιδέψει εντός του 2020.

Βάσει των παραπάνω παραγόντων η νέα πρόβλεψη της IATA έχει ως εξής:

  • Μείωση 55% στις επιβιβάσεις σε ετήσια βάση (τον Απρίλιο το ποσοστό ανερχόταν στο 46%)
  • Αύξηση των επιβατών κατά 62% για το 2021 σε σύγκριση με το 2020, αλλά θα υπάρχει μείωση κατά 30% σε σύγκριση με το 2019. Η πλήρης ανάκαμψη αναμένεται το 2023, δηλαδή ένα χρόνο αργότερα από ότι είχε αρχικά προβλεφθεί.

    ksd
    adv
Παγκόσμιες αγορές

Η παγκόσμια εναέρια κίνηση του Ιουνίου μειώθηκε κατά 96.8% σε ετήσια βάση με ελάχιστη βελτίωση από το -98.3% του Μαΐου. Η πληρότητα κινήθηκε στο -93.2% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 44.7% για να καταλήξει στο -38.9%.

Ασία-Ειρηνικός: Η κίνηση μειώθηκε κατά 97.1% σε ετήσια βάση (-98.1% τον Μάιο). Η πληρότητα κινήθηκε στο -93.4% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 45.8% για να καταλήξει στο 35.6%

Ευρώπη: Η κίνηση μειώθηκε κατά 96.7% σε ετήσια βάση (-98.1% τον Μάιο), η πληρότητα κινήθηκε στο -98.7% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 45.8% για να καταλήξει στο 35.6%

Μέση Ανατολή: Η κίνηση μειώθηκε κατά 96.1% σε ετήσια βάση (-97.7% τον Μάιο), η πληρότητα κινήθηκε στο -91.1% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 33.3% για να καταλήξει στο 43.1%

Β. Αμερική: Η κίνηση μειώθηκε κατά 97.2% σε ετήσια βάση (-98.3% τον Μάιο), η πληρότητα κινήθηκε στο -92.8% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 53.8% για να καταλήξει στο 34.1%

Λ. Αμερική:  Η κίνηση μειώθηκε κατά 96.6% σε ετήσια βάση (-98.1% τον Μάιο), η πληρότητα κινήθηκε στο -95.7% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 17.7% για να καταλήξει στο 66.2%, το οποίο αποτελεί και την καλύτερη απόδοση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αφρική: Η κίνηση μειώθηκε κατά 98.1% σε ετήσια βάση (-98.6% τον Μάιο), η πληρότητα κινήθηκε στο -84.5% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 62.1% για να καταλήξει στο -8.9%, το οποίο αποτελεί και τη χαμηλότερη απόδοση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εσωτερικές αγορές

Η παγκόσμια εναέρια κίνηση του Ιουνίου μειώθηκε κατά 67.6% σε ετήσια βάση με βελτίωση από το -78.4% του Μαΐου. Η πληρότητα κινήθηκε στο -55.9% και ο παράγοντας πλήρωσης των θέσεων συρρικνώθηκε κατά 22.8% για να καταλήξει στο -62.9%

Οι αεροπορικές εταιρίες της Κίνας συνέχισαν να ηγούνται της ανάκαμψης με μείωση της ζήτησης στο 35.5% σε ετήσια βάση.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Ιαπωνίας κατέγραψαν βελτίωση της ζήτησης στο εσωτερικό ύστερα από την άρση της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης στα τέλη Μαΐου, η οποία διαμορφώθηκε στο -74.9% σε ετήσια βάση για τον Ιούνιο σε σύγκριση με το 90% των 2 προηγούμενων μηνών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *