Icon of the Seas: Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο ξεκίνησε το “παρθενικό” του ταξίδι | “Καμπανάκι” από περιβαλλοντολόγους

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Icon of the Seas, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, μήκους 365 μέτρων και χωρητικότητας 7.600 επιβατών, απέπλευσε από το Μαϊάμι της Φλόριντα για το “παρθενικό” του ταξίδι το περασμένο Σάββατο (27 Ιανουαρίου).

Το κρουαζιερόπλοιο που ανήκει στον όμιλο Royal Caribbean πρόκειται να πραγματοποιήσει επταήμερο ταξίδι με προορισμό νησιά στην Καραϊβική.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο “άνοιξε πανιά”, με τους ειδικούς να προειδοποιούν για τον κίνδυνο το πλοίο, το οποίο κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), να διαρρέει στον αέρα επιβλαβές μεθάνιο.

Το φαντασμαγορικό κρουαζιερόπλοιο με τους 20 ορόφους είναι στην ουσία μία μικρή πλωτή πολιτεία, καθώς διαθέτει επτά πισίνες, έξι νεροτσουλήθρες, περισσότερα από 40 εστιατόρια, μπαρ και σαλόνια, εμπορικά κέντρα, κέντρα διασκέδασης, κινηματογράφο, γυμναστήρια, παιδότοπους, γήπεδα, καζίνο και πολλές ακόμη παροχές, διασφαλίζοντας είναι ότι κανείς δεν θα βαρεθεί εν πλω.

Κατασκευασμένο σε ναυπηγείο στο Τούρκου της Φινλανδίας, το πλοίο με νηολόγηση στις Μπαχάμες, είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από τον Τιτανικό, και η κατασκευή και απόκτησή του κόστισε στην Royal Caribbean περίπου 2 δισ. δολάρια.

 

 

Οι ανησυχίες των ειδικών

Παρόλο που η καύση LNG είναι πιο “καθαρή” σχετικά με εκείνη των παραδοσιακών καυσίμων, όπως το μαζούτ, εγκυμονεί ο κίνδυνος διαρροής μεθανίου στην ατμόσφαιρα.

Το μεθάνιο είναι πολύ πιο τοξικό από το διοξείδιο του άνθρακα.

“Είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση”, δήλωσε ο Bryan Comer, διευθυντής του θαλάσσιου προγράμματος το Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

“Εκτιμούμε ότι η χρήση LNG εκπέμπει πάνω από 120% περισσότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής από ό,τι το ναυτιλιακό πετρέλαιο”, είπε.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το ICCT δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία υποστήριζε ότι οι εκπομπές μεθανίου από τα πλοία που λειτουργούν με LNG ήταν υψηλότερες από αυτές που επέβαλλαν οι ισχύοντες κανονισμοί.

Ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου, το μεθάνιο στην ατμόσφαιρα παγιδεύει 80 φορές περισσότερη θερμότητα από ό,τι το διοξείδιο του άνθρακα σε διάστημα 20 ετών. Η μείωση αυτών των εκπομπών θεωρείται ζωτικής σημασίας για την επιβράδυνση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Σε μια προσπάθεια να καταλαγιάσει τις ανησυχίες, η Royal Caribbean αναφέρει ότι το Icon of the Seas είναι κατά 24% πιο αποδοτικό ενεργειακά από ό,τι απαιτεί ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για τα σύγχρονα πλοία. Μάλιστα, η εταιρία σκοπεύει να παρουσιάσει ένα πλοίο net-zero μέχρι το 2035.

Σύντομες πληροφορίες για το Icon of the Seas

-Το Icon of the Seas είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, βάρους 250.800 τόνων και μήκους σχεδόν 365 μέτρων. Αυτό είναι περίπου πέντε φορές μεγαλύτερο από τον Τιτανικό.
-Το πλοίο κόστισε στη Royal Caribbean International 1,65 δισ. ευρώ (1,79 δισ. δολάρια).
-Το κόστος των εισιτηρίων κυμαίνονται από 1.723 έως 2.639 δολάρια ανά άτομο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Royal Caribbean. Μια κρουαζιέρα γύρω στα Χριστούγεννα θα κοστίσει στους ταξιδιώτες 5.124 δολάρια ανά άτομο.
-Το Icon of the Seas στο “παρθενικό” του ταξίδι θα πραγματοποιήσει στάσεις στον Άγιο Χριστόφορο και Νέβις και στο Σάρλοτ Αμάλι στις Αμερικανικές Παρθένες Νήσους.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *