spain
Photo by Toa Heftiba on Unsplash

Ισπανία: Πάνω από 84 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες και 108 δισ. ευρώ τουριστικά έσοδα το 2023

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με περισσότερους από 84 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες και 108 δισεκατομμύρια ευρώ τουριστικά έσοδα, το 2023 ήταν έτος ρεκόρ για τον ισπανικό τουρισμό, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τουρισμού της Ισπανίας, Jordi Hereu.

Αποτιμώντας “τις εξαιρετικές επιδόσεις του τουρισμού το 2023”, ο κ. Hereu είπε ότι ο Ισπανία υπερέβη κατά 1% τον αριθμό των τουριστών και κατά 17,4% τις τουριστικές δαπάνες το 2023, έναντι του προ-πανδημικού 2019. Ενώ, σε σύγκριση με το 2022, ο αριθμός των επισκεπτών έχει αυξηθεί κατά 19% και οι τουριστικές δαπάνες κατά 23,8%.

Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Βιομηχανίας και Τουρισμού της Ισπανίας, ο κ. Hereu διαβεβαίωσε επίσης ότι “σύμφωνα με τις προβλέψεις που έχει καταρτίσει η Turespaña, οι τέσσερις πρώτοι μήνες του τρέχοντος έτους θα ξεπεράσουν τον αριθμό των επισκεπτών του πρώτου τετραμήνου του 2023 κατά 10,8% (αναμένονται 23 εκατομμύρια ταξιδιώτες σε τέσσερις μήνες), με 18,5% περισσότερες δαπάνες (περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου).

“Πρέπει να συνεχίσουμε να προωθούμε και να φροντίζουμε τον τομέα του τουρισμού, έναν από τους πυλώνες της οικονομίας μας, με πολιτικές που τον καθιστούν πιο βιώσιμο, πιο δίκαιο για τους εργαζόμενους, τις περιοχές και τους πολίτες και ταυτόχρονα ελκυστικό για τους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους”, τόνισε ο Ισπανός υπουργός Τουρισμού, διευκρινίζοντας ότι “δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στη μάχη της ποσότητας ή να ιεραρχούμε τον αριθμό των ανθρώπων που μας επισκέπτονται, αλλά να εξετάζουμε πιο προσεκτικά τις δαπάνες και άλλες παραμέτρους που έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα και την ποσότητα”.

Για να συμπληρώσει το ισοζύγιο για το 2023, ο κ. Hereu αναφέρθηκε στα ιστορικά στοιχεία των προσλήψεων στον τομέα του τουρισμού, υποστηρίζοντας ότι το περασμένο έτος έκλεισε με 2,5 εκατομμύρια εγγεγραμμένους εργαζόμενους στον τομέα, μια αύξηση 5,4% τον Δεκέμβριο, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2002, και περισσότερους εργαζόμενους από ποτέ άλλοτε (αύξηση 6,4%).

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Hereu, ότι “η Ισπανία έχει καταφέρει να μειώσει την πρόσκαιρη απασχόληση και να αυξήσει τους μισθούς, γεγονός που δείχνει ότι στον τουρισμό, όπως και σε πολλούς άλλους τομείς στη χώρα δημιουργείται ένας ενάρετος κύκλος με τον οποίο επιτυγχάνεται οικονομική ευημερία, με παράλληλη διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων”.

Στην συνέντευξη Τύπου, η οποία παραχωρήθηκε παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Rosana Morillo και του γενικού διευθυντή της Turespaña, Miguel Sanz, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε τις επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια από την κυβέρνηση, μέσω των ευρωπαϊκών κονδυλίων που διοχετεύονται από το σχέδιο ανάκαμψης, μετασχηματισμού και ανθεκτικότητας, έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις άνω των 3.400 εκατομμυρίων ευρώ για τον μετασχηματισμό και τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής βιομηχανίας.

FITUR 2024: Στόχος η βιωσιμότητα

Η συνέντευξη του υπουργού Τουρισμού πραγματοποιήθηκε με αφορμή της διοργάνωση της FITUR 2024, μιας από τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις που διοργανώνονται ετησίως στον κόσμο.

Ο Jordi Hereu υπενθύμισε τη σημασία της έκθεσης για την τουριστική βιομηχανία της Ισπανίας, σημειώνοντας ότι στη φετινή διοργάνωση, η ραχοκοκαλιά της FITUR θα είναι η βιωσιμότητα και η προσβασιμότητα, “ακριβώς δύο από τις προκλήσεις που έχει θέσει αυτή η κυβέρνηση κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας και για τις οποίες εργαζόμαστε, μαζί με τον ιδιωτικό τομέα, για να τις κάνουμε 100% πραγματικότητα”, επισήμανε ο κ. υπουργός.

Η 44η διοργάνωση της FITUR θα ξεκινήσει στο IFEMA την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου για τους επαγγελματίες και το Σάββατο 27 Ιανουαρίου για το ευρύ κοινό.

Φέτος θα υπάρχουν περισσότερες από 8.500 εκθέτριες εταιρείες και 136.000 επαγγελματίες και, όπως και στις προηγούμενες εκθέσεις, θα υπάρξουν εξειδικευμένοι τομείς όπως οι Fitur Woman, Fitur Talent και Fitur LGTB+.

Turespaña: 12,5 εκατ. ευρώ για την τουριστική προβολή της Ισπανίας

Η Turespaña, ο δημόσιος φορέας του υπουργείου Βιομηχανίας και Τουρισμού που προωθεί την Ισπανία ως τουριστικό προορισμό, επένδυσε το 2023 περισσότερα από 12,5 εκατομμύρια ευρώ σε διαφημιστικές εκστρατείες και εκστρατείες μάρκετινγκ για την προβολή των ισπανικών προορισμών σε χώρες και αγορές του εξωτερικού.

Μεταξύ των κυριότερων ορόσημων ήταν η εκστρατεία “Έτος Πικάσο”, με αφορμή την 50ή επέτειο από τον θάνατο του ζωγράφου, και οι δράσεις “branded content” με το National Geographic και το Conde Nast Traveler, καθώς και η εκστρατεία για την προώθηση της Ισπανίας ως προορισμού αφορολόγητων αγορών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Στη φετινή FITUR, η Turespaña θα διαθέτει χώρο 605 τ.μ. στο Hall 9 του IFEMA, όπου θα στεγαστεί μια αίθουσα εκδηλώσεων για παρουσιάσεις με χωρητικότητα 90 ατόμων, γραφεία θεσμικών οργάνων και άλλοι χώροι. Επίσης, φέτος θα υπάρχει ένας νέος χώρος που συνδέεται με τα 40 χρόνια δράσεων της Turespaña με το λογότυπο Miró και μια περίληψη των ιστορικών δράσεων του οργανισμού από την ίδρυσή του το 1984.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *