Photo by Asad Photo Maldives on Pexels

Μ. Ανατολή & Β. Αφρική ηγούνται της παγκόσμιας ανάπτυξης των πολυτελών ταξιδιών | Οι Κουβετιανοί ξοδεύουν πενταπλάσια ποσά από τους Αμερικανούς

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA) οδηγεί την ανάπτυξη των πολυτελών ταξιδιών, που χαρακτηρίζονται από υψηλές δαπάνες και μια αυξανόμενη προτίμηση για βιώσιμη, οικολογική πολυτέλεια και πολιτιστική εμβάθυνση, όπως αποκαλύπτει η τελευταία έκθεση της Mastercard με τίτλο “Affluent Travel: A Middle East Perspective”.

Η έκθεση, η οποία παρουσιάστηκε στην Arabian Travel Market 2024, ρίχνει φως στις βασικές τάσεις που διαμορφώνουν το τοπίο των πολυτελών ταξιδιών, διαπιστώνοντας μια αυξανόμενη διάθεση για νέες εμπειρίες σε ανεξερεύνητους προορισμούς, μικρά ταξίδια και “bleisure”.

Αυτές οι τάσεις θα επιτρέψουν πιθανότατα την άνοδο της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ταξιδιών, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 7,9% (CAGR) μεταξύ 2024 και 2030, με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Grand View Research.

Η έκθεση παραπέμπει στη μελέτη της Jones Lang LaSalle, η οποία υπογραμμίζει τη σημαντική συμβολή των εύπορων ταξιδιωτών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περίπου το 36% των παγκόσμιων ταξιδιωτικών δαπανών.

Εν τω μεταξύ, έρευνα της YouGov αποκαλύπτει ότι πάνω από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών πολυτελείας επιδιώκουν να εξερευνήσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, ενώ τα ταξίδια bleisure, που συνδυάζουν επαγγελματικές δραστηριότητες και αναψυχή, αυξάνονται. Η έρευνα δείχνει επίσης μια αυξανόμενη τάση για solo ταξίδια, γεγονός που αντανακλά μια αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οικολογική πολυτέλεια επιλέγουν οι εύποροι ταξιδιώτες

Οι εύποροι ταξιδιώτες παρουσιάζουν μια προτίμηση στις εμπειρίες οικολογικής πολυτέλειας, δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα και τη βιωσιμότητα. Αυτοί οι ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα ταξίδια, αντανακλώντας μια συνειδητή προσπάθεια ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος άνθρακα και στήριξης των τοπικών κοινοτήτων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ένας στους 10 καταναλωτές έχει μείνει σε πολυτελές οικολογικό κατάλυμα τα τελευταία τρία χρόνια, έναντι 5 στους 10 των ηλικιών 18-34 που ανήκουν στην κατηγορία ταξιδιωτών υψηλών εισοδημάτων.

Σύμφωνα με το Euromonitor, το 38% των ατόμων που αναζητούν την πολυτέλεια είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν από 30% έως 50% περισσότερο για βιώσιμα χαρακτηριστικά στο ταξίδι τους, όπως υπηρεσίες με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Ενώ, το ένα τέταρτο θα πλήρωνε ακόμη περισσότερα για μεταφορές με λιγότερες εκπομπές άνθρακα.

Επιπλέον, έρευνα της Marriott Bonvoy αποκάλυψε την προτίμηση για απομονωμένα καταλύματα, διαμονή σε ιδιωτικά νησιά και μοναδικές γκουρμέ εμπειρίες, υπογραμμίζοντας τη ζήτηση για αποκλειστικότητα και περιποίηση.

“Ανοιχτοχέρηδες” οι Κουβετιανοί 

Με βάση τη μέση δαπάνη ανά κάρτα ανά αγορά προέλευσης, οι ταξιδιώτες των χωρών του Κόλπου συγκαταλέγονται σε αυτούς με τις υψηλότερες δαπάνες. Σύμφωνα με έκθεση του Mastercard Economics Institute από το 2023, οι τουρίστες από το Κουβέιτ ξοδεύουν κατά μέσο όρο 3.390 δολάρια ανά κάρτα στο Παρίσι, πέντε φορές περισσότερα από τους Αμερικανούς.

Τα exclusive σαλόνια αεροδρομίων και οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης κατά προτεραιότητα συγκαταλέγονται μεταξύ των πλεονεκτημάτων που χρησιμοποιούνται περισσότερο, αναδεικνύοντας την αξία που αποδίδεται στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και την ευκολία.

Καθώς ο πλούτος μεταφέρεται στις νεότερες γενιές, οι Millennials και η Gen Z έχουν αναδειχθεί σε βασικά τμήματα των πολυτελών ταξιδιών.

Η Gen X, ιδίως στις χώρες του Κόλπου, είναι έτοιμη να συμβάλει περαιτέρω στην ταξιδιωτική ανάπτυξη, ώστε η περιοχή MENA να ξεπεράσει τα προ-πανδημικά νούμερα αφίξεων.

Ενώ μεγάλο μέρος του κόσμου εξακολουθεί να προσεγγίζει τα προ-πανδημικά επίπεδα ταξιδιών, η περιοχή MENA είναι επίσης η μόνη περιοχή στον κόσμο που οι αεροπορικές αφίξεις είναι αυξημένες κατά 22%, σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Τουρισμού, συγκεκριμένοι προορισμοί όπως το Κατάρ (πάνω από 90%) και η Σαουδική Αραβία (πάνω από 56%) συνέβαλαν σε αυτή την άνοδο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *