Ναι μεν αλλά στη Ζάκυνθο…

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανεπαίσθητη μείωση της τάξης του 0,7% σημειώθηκε στις αεροπορικές αφίξεις τον μήνα Αύγουστο στη Ζάκυνθο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της κας Χριστίνας Τετράδη, Μέλους της Διοικούσας Επιτροπής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρου του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου, η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, η οποία αποτελεί και την κύρια αγορά του νησιού παρουσίασε μείωση 3,35%, η οποία έχει σαφώς επηρεαστεί, από τους ολυμπιακούς αγώνες. 
Από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, τη μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζει η Ολλανδία 27,06%, η Σουηδία 24,55%, η Νορβηγία 20,52%, η Αυστρία 13,90% και η Γερμανία 7,60%. Αντίθετα, η Ιταλία παρουσιάζει εντυπωσιακά μεγάλη αύξηση, της τάξεως του 61,57%. 
Η αγορά της Ρωσίας παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική, με συνεχόμενη αύξηση κάθε χρόνο, η οποία για το μήνα Αύγουστο του 2012, φτάνει το 39,36%.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε, σημειώνει η κα. Τετράδη, ότι αυτή η δυναμική δείχνει να συνεχίζει με νέες μεγάλες εταιρείες για την αγορά της Ρωσίας να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την Ζάκυνθο, με πτήσεις όχι μόνο από την Μόσχα, αλλά και άλλες πόλεις της Ρωσίας. Επίσης, ενδέχεται η Ζάκυνθος να μπει και στην αγορά της Ουκρανίας από το 2013. Αντίστοιχα, από το λιμάνι της Ζακύνθου, για τον μήνα Αύγουστο είχαμε μείωση των επιβατών από Κυλλήνη – 16,86 %, ενώ συνολικά από την αρχή της σεζόν είχαμε μείωση -32,43%.

Αναλύοντας τον εσωτερικό τουρισμό, έχει υποστεί μεγάλη πτώση εξ αιτίας της βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία. Οι κρατήσεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν απογοητευτικές, με καταγεγραμμένη μείωση πάνω από 50%. Αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότεροι Έλληνες, λόγω της οικονομικής κρίσης και του αβέβαιου κλίματος, έκαναν φέτος λιγότερες, πιο σύντομες και φθηνότερες διακοπές. Επίσης, πολλοί είναι εκείνοι που δεν έκαναν καθόλου διακοπές ή περιορίστηκαν σε φιλοξενία φίλων ή συγγενών.

Και καταλήγει η κα. Τετράδη: “Η χρονιά είναι πλέον δεδομένο ότι θα κλείσει αρνητικά, καθώς δεν υπάρχει ο χρόνος να βελτιωθεί το κλίμα και να ανακάμψουν τα μεγέθη. Αν λάβουμε υπόψη τη μείωση των τιμών, τη μείωση των διανυκτερεύσεων και την αντίστοιχη μείωση του επιπέδου της αγοραστικής κίνησης, τότε δυστυχώς τα οικονομικά αποτελέσματα για την τουριστική περίοδο του 2012 μπορεί και να φτάσουν το -30%”