michael-parulava-lciwYx5XVOk-unsplash
michael parulava unsplash

Νέο τέλος εισόδου επιβάλλει η Κωνσταντινούπολη

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην απόφαση να επιβληθεί τέλος εισόδου στους επισκέπτες που εισέρχονται στο Eminönü, την ιστορική χερσόνησο της Κωνσταντινούπολης, προχώρησαν οι αρχές της πόλης.

Η πρωτοβουλία, που ξεκίνησε στο πλαίσιο του “Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Μεταφοράς της Κωνσταντινούπολης” (SKUP), αποσκοπεί στην άμβλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην τουρκική μεγαλούπολη, δίνοντας παράλληλα έμφαση σε ανθρωποκεντρικές και φιλικές προς το περιβάλλον δράσεις.

Το σχέδιο προβλέπει μείωση της κυκλοφοριακής κίνησης κατά 10,1% κατά τις ώρες αιχμής σε όλη την πόλη έως το 2030.

Εισάγει στρατηγικές “χρέωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης”, που στοχεύουν στους οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων οι οποίοι εισέρχονται σε συγκεκριμένες περιοχές, με την αρχική εφαρμογή να έχει οριστεί για την ιστορική χερσόνησο (Eminönü).

Ο πρέσβης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τουρκία, Nikolaus Meyer-Landrut, ο δήμαρχος του μητροπολιτικού δήμου της Κωνσταντινούπολης, Ekrem Imamoğlu, και ο Burak Aykan, γενικός διευθυντής της ΕΕ και των εξωτερικών σχέσεων στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας, ήταν παρόντες στην εισαγωγική συνάντηση για το SKUP.

Ο κ. Imamoğlu υπογράμμισε ότι πρόκειται για το πρώτο σχέδιο βιώσιμων αστικών μεταφορών της Τουρκίας, το οποίο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τον περιορισμό της χρήσης αυτοκινήτων σε κεντρικές περιοχές, ζώνες χαμηλών εκπομπών για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και βελτιώσεις στο δίκτυο θαλάσσιων μεταφορών, μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αναμένεται μείωση κατά 10,1% των συνολικών χιλιομέτρων που διανύουν τα αυτοκίνητα κατά τις ώρες αιχμής το 2030, με περαιτέρω μείωση στο 12,8% έως το 2040 με την εφαρμογή των έργων του προγράμματος SKUP.

Μεταξύ των βασικών πρωτοβουλιών για την προώθηση ενός φιλικού προς το περιβάλλον συστήματος μεταφορών είναι η δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στα οχήματα που δεν πληρούν τα πρότυπα θα απαγορεύεται η είσοδος ή θα επιτρέπεται η πρόσβαση με καθορισμένο κόστος, σύμφωνα με την αρχή “ο ρυπαίνων πληρώνει”.

Η αρχική φάση αυτού του σχεδίου θα εκτελεστεί στην ιστορική Χερσόνησο και τελικά θα επεκταθεί στο Kadıköy, μια άλλη πυκνοκατοικημένη περιοχή της Κωνσταντινούπολης.

Η πιλοτική φάση του σχεδίου θα καλύψει μια περιοχή περίπου 6 τετραγωνικών χιλιομέτρων (2,3 τετραγωνικά μίλια) εντός της ιστορικής Χερσονήσου του Eminönü.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *