Photo by Download a pic Donate a buck! on Pexels

Οι αεροπορικές εταιρίες παλεύουν με την έλλειψη αεροσκαφών, καθώς τα καλοκαιρινά ταξίδια προβλέπονται σε επίπεδα ρεκόρ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Με τη νέα, θερινή, τουριστική περίοδο να βρίσκεται προ των πυλών, και την ταξιδιωτική ζήτηση να αναμένεται να ξεπεράσει τα προ-πανδημικά επίπεδα, ενώ οι παραδόσεις αεροσκαφών μειώνονται σημαντικά λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή της Boeing και της Airbus, η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπη με νέες πιέσεις. 

Οι αερομεταφορείς δαπανούν δισεκατομμύρια για επισκευές για να συνεχίσουν να πετούν παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα αεροσκάφη και πληρώνουν πριμοδότηση για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη από εκμισθωτές. Αλλά ορισμένοι αερομεταφορείς εξακολουθούν να αναγκάζονται να περικόψουν τα προγράμματά τους για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη διαθέσιμων αεροσκαφών.

Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των ταξιδιωτών παγκοσμίως πρόκειται να φθάσει σε ιστορικά επίπεδα, με 4,7 δισεκατομμύρια ανθρώπους να αναμένεται να ταξιδέψουν το 2024, έναντι 4,5 δισεκατομμυρίων το 2019.

“Μπορούμε να περιμένουμε ισχυρές επιδόσεις από τις αεροπορικές εταιρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού με μερικά ιδιαίτερα υψηλά αεροπορικά εισιτήρια”, δήλωσε ο John Grant, ανώτερος αναλυτής της εταιρίας ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) είχε προβλέψει ετήσια αύξηση της παγκόσμιας αεροπορικής χωρητικότητας κατά 9% φέτος. Ωστόσο, η εκτίμηση αυτή μοιάζει αισιόδοξη μετά την κρίση σε θέματα ασφάλειας της Boeing.

“Οι επιβατικοί αερομεταφορείς θα παραλάβουν φέτος 19% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι περίμεναν λόγω των προβλημάτων παραγωγής στην Boeing και την Airbus”, δήλωσε η Martha Neubauer, ανώτερη συνεργάτης της AeroDynamic Advisory.

Οι αμερικανικοί αερομεταφορείς θα παραλάβουν 32% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι είχε προγραμματιστεί πριν από ένα χρόνο, επειδή αρκετές αεροπορικές εταιρίες εξαρτώνται από τα αεροσκάφη 737 MAX της Boeing, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Reuters.

Η Boeing ταλανίζεται από μια εκτεταμένη κρίση που ξέσπασε μετά την αποκόλληση ενός πάνελ σε πτήση της Alaska Airlines, στις 5 Ιανουαρίου, ανοίγει νέα καρτέλα. Στο πλαίσιο αυτό, οι αμερικανικές, ρυθμιστικές αρχές έχουν θέσει ανώτατο όριο στην παραγωγή του 737 MAX, αλλά η εταιρία δεν επιτυγχάνει ούτε αυτό το επίπεδο.

Έως και 650 αεροσκάφη Airbus A320neo θα μπορούσαν να καθηλωθούν στο έδαφος το πρώτο εξάμηνο του 2024 για επιθεωρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα ελάττωμα στους κινητήρες Pratt & Whitney της RTX Corp.

Στο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων, στην Ευρώπη, η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Ryanair έχει περικόψει ορισμένα δρομολόγια. Ενώ, στις Ηνωμένες Πολιτείες, η United και η Southwest έχουν μειώσει τις πτήσεις και έχουν προσαρμόσει τα σχέδια που αφορούν τις προσλήψεις και το προσωπικό.

Σε “άνθηση” η αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η χωρητικότητα των περισσότερων αμερικανικών αερομεταφορέων το δεύτερο τρίμηνο θα αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Οι αεροπορικές εταιρίες θα επικαιροποιήσουν τα σχέδια ανάπτυξής τους και θα διευκρινίσουν πώς θα αντισταθμίσουν τους περιορισμούς στην χωρητικότητα όταν θα ανακοινώσουν τα τριμηνιαία αποτελέσματά τους, αρχής γενομένης την Τετάρτη με την Delta Air Lines.

Λόγω της έλλειψης νέων αεροσκαφών, η αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών γνωρίζει “άνθηση”. Τα στοιχεία της Cirium Ascend Consultancy δείχνουν ότι οι τιμές μίσθωσης για τα νέα αεροσκάφη Airbus A320-200neo και Boeing 737-8 MAX έχουν φτάσει τα 400.000 δολάρια μηνιαίως, τα υψηλότερα από τα μέσα του 2008.

Οι αεροπορικές εταιρίες ξοδεύουν 30% περισσότερα χρήματα για τη μίσθωση αεροσκαφών από ό,τι πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τον John Heimlich, επικεφαλής οικονομολόγος της Airlines for America (A4A), που εκπροσωπεί τους μεγαλύτερους αμερικανικούς αερομεταφορείς.

Διατηρούν επίσης αεροσκάφη που έχουν παρέλθει της ωφέλιμης οικονομικής ζωής τους και απαιτούν βαριά συντήρηση, που διαρκεί πλέον αρκετούς μήνες. Το κόστος επισκευής στην United, την Delta και την American αυξήθηκε κατά 40% πέρυσι, σε σύγκριση με το 2019.

“Το αυξημένο κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης, επισκευής και εργασίας θα επιβαρύνει το κέρδος παρά την υψηλή ζήτηση”, δήλωσε ο κ. Heimlich.

Οι αμερικανικές, επιβατικές, αεροπορικές εταιρίες εμφάνισαν περιθώριο κέρδους προ φόρων 4,5% πέρυσι, με το μεγαλύτερο μέρος της συνεισφοράς να προέρχεται από την Delta και την United.

Λιγότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο αυτό το καλοκαίρι, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, λόγω του υψηλού πληθωρισμού, όπως έδειξε έρευνα της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας The Vacationer, με τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων να εμφανίζονται μειωμένες σε ετήσια βάση, αλλά να αυξάνονται από μήνα σε μήνα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *