money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι αεροπορικές εταιρίες ζητούν αλλαγές στις αποζημιώσεις, με αφορμή το χάος στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας | Ακυρώθηκαν 2.000 πτήσεις | Τελευταίες πληροφορίες…

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Περισσότερες από 2.000 ακυρωμένες πτήσεις, 300.000 και πλέον “μετέωρους” επιβάτες και απολεσθέντα έσοδα 100 εκατομμυρίων λιρών για τις αεροπορικές εταιρίες, άφησε πίσω της η βλάβη που προκλήθηκε στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Ην Βασίλειο, την περασμένη Δευτέρα, τα απόνερα της οποίας εξακολουθούν να ταλαιπωρούν, τόσο το ταξιδιωτικό κοινό, όσο και την αεροπορική, αλλά και την ευρύτερη ταξιδιωτική βιομηχανία. Και το κρίσιμο ερώτημα είναι “ποιος θα πληρώσει τη… νύφη”, στην προκειμένη περίπτωση τις αποζημιώσεις;

Το θέμα των αποζημιώσεων των ταξιδιωτών, αλλά και οι οικονομικές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρίες από την πολύωρη βλάβη του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Ην Βασίλειο, που οδήγησε σε κατάρρευση των πτήσεων βρίσκεται στο επίκεντρο τις τελευταίες ώρες, με τις αεροπορικές εταιρίες να ζητούν αλλαγές στους κανόνες αποζημίωσης.

Ο κλαδικός οργανισμός IATA προέβλεψε απώλεια εσόδων 100 εκατ. λιρών για τις αεροπορικές εταιρίες, καθώς οι πελάτες διεκδικούν το κόστος για φαγητό, διαμονή και εναλλακτικά ταξίδια. Προτρέπει δε, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) της Μεγάλης Βρετανίας να επανεξετάσει το σύστημα αποζημίωσης και να υποχρεώσει τις Εθνικές Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας (Nats) να συνεισφέρουν στο κόστος που καλούνται να καλύψουν οι αεροπορικές εταιρίες.

“Είναι πολύ άδικο το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο βρισκόταν στο επίκεντρο αυτής της δυσλειτουργίας, να μην πληρώνει ούτε μία δεκάρα”, δήλωσε στο BBC, ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Πρόσθεσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει “να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζεται η αποζημίωση των επιβατών, ώστε να διασφαλιστεί ότι εκείνοι που ευθύνονται για τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις επωμίζονται τελικά το κόστος”.

Ο επικεφαλής του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, Martin Rolfe, δήλωσε ότι η δυσλειτουργία -που προκλήθηκε από “περίεργα” δεδομένα πτήσεων- έχει διορθωθεί και δεν θα εμφανιστεί στο μέλλον.

Ακυρώσεων συνέχεια…

Εκτιμάται ότι 300.000 επιβάτες έχουν ακυρώσει τις πτήσεις τους από τη Δευτέρα, ενώ οι ακυρώσεις συνεχίζονται, με την British Airways ακύρωσε δώδεκα πτήσεις μικρών αποστάσεων την Πέμπτη. Δύο πτήσεις από το Χίθροου του Λονδίνου προς το Βερολίνο και πίσω είναι καθηλωμένες, καθώς και πτήσεις προς Βρυξέλλες, Τζέρσεϊ, Λουξεμβούργο και Νάπολη. Όμως, με την αεροπορική εταιρία να αυξάνει τη χωρητικότητα στις πτήσεις από την Ευρώπη, η καθυστέρηση περιορίζεται.

Οι ταξιδιώτες στην ηπειρωτική Ευρώπη επιστρέφουν στο Ηνωμένο Βασίλειο με τρένα και πλοία, αλλά και αεροπορικώς, στην περίπτωση που βρίσκουν χώρο σε ορισμένες πτήσεις -με την easyJet να προσθέτει υπηρεσίες επαναπατρισμού σε βασικούς προορισμούς.

Ειδικότερα, η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρία της Βρετανίας στέλνει “πτήσεις διάσωσης” για τους επιβάτες που έχουν εγκλωβιστεί στο εξωτερικό λόγω του χάους στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας. Καθώς εκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν την Τρίτη, η easyJet επιβεβαίωσε ότι θα πραγματοποιήσει πέντε πτήσεις επαναπατρισμού στο Gatwick του Λονδίνου τις επόμενες ημέρες.

Οι δύο πρώτες πτήσεις διάσωσης πραγματοποιήθηκαν χθες από την Πάλμα και το Φάρο, ενώ θα υπάρξουν πτήσεις από την Τενερίφη και την Ενφίντα σήμερα (31 Αυγούστου) και τη Ρόδο την 1η Σεπτεμβρίου.

 

 

Tagged

2 σχόλια στο “Οι αεροπορικές εταιρίες ζητούν αλλαγές στις αποζημιώσεις, με αφορμή το χάος στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας | Ακυρώθηκαν 2.000 πτήσεις | Τελευταίες πληροφορίες…

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *