Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

Οι βοηθητικές υπηρεσίες ενισχύουν τα συνολικά έσοδα των ξενοδοχείων | Τα πρέπει να κάνουν τα ξενοδοχεία για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Παρά τις προκλήσεις της πανδημίας, ο κλάδος της φιλοξενίας ανέκαμψε σημαντικά το 2022, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του κορυφαίου αναλυτή της ξενοδοχειακής αγοράς STR, η μέση ημερήσια τιμή (ADR) στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 18,5% σε 148,9 δολάρια, παρά τη μείωση κατά 10,5% στο μέσο ποσοστό πληρότητας. Αυτό δείχνει την προθυμία των επισκεπτών να επενδύσουν σε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αξέχαστες εμπειρίες, που μπορούν να αντλήσουν μέσα από τις συμπληρωματικές υπηρεσίες που προσφέρουν τα ξενοδοχεία. Ωστόσο, σύμφωνα με έκθεση της SuitePad, τα ξενοδοχεία φαίνεται να επωφελήθηκαν από την υψηλότερη ζήτηση και την προθυμία των επισκεπτών να πληρώσουν για κράτηση δωματίων, αλλά δίστασαν να αυξήσουν τις τιμές για τις παρεπόμενες υπηρεσίες. 

Ειδικότερα, η εταιρία ανέλυσε τις τιμές των ξενοδοχείων σε ορισμένες συμπληρωματικές υπηρεσίες κι αποκάλυψε ότι οι τιμές των μενού πρωινού των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί σημαντικά περισσότερο από εκείνες της υπηρεσίας δωματίου ή των μασάζ και των αισθητικών θεραπείες.

Ενώ το μπορεί να υπάρχουν πολλές εξηγήσεις γι’ αυτό το φαινόμενο, πιστεύεται ότι οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι ξενοδοχεία συνδυάζουν το πρωινό με την τιμή του δωματίου. Όπως, λοιπόν, οι τιμές των δωματίων έχουν αυξηθεί, οι τιμές του πρωινού αυξήθηκαν παράλληλα. Με άλλα λόγια, αν ένας επισκέπτης είναι διατεθειμένος να ξοδέψει 20% περισσότερο για το δωμάτιό του, είναι σίγουρα έτοιμος να ξοδέψει 10% περισσότερο για το πρωινό του.

Όσον αφορά τις υπηρεσίες δωματίου, οι τιμές για τα είδη φαγητού αυξήθηκαν κατά περίπου 7,4%. Αυτή η αύξηση υπολείπεται του μέσου ρυθμού πληθωρισμού της ζώνης του ευρώ και παραμένει χαμηλότερη από τη μέση αύξηση των τιμών των εστιατορίων. Για παράδειγμα, το 2022, οι τιμές για ένα κύριο πιάτο στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά περίπου 10,4%. Παρόμοια είναι η εξέλιξη και για τα αλκοολούχα ποτά.
Ενώ τα γερμανικά εστιατόρια αύξησαν τις τιμές κατά 7,5%, τα ξενοδοχεία αύξησαν τις τιμές των αλκοολούχα ποτών στην υπηρεσία δωματίου κατά 6,7%.

Παρόλο που ορισμένοι επισκέπτες μπορεί να εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται το δωμάτιο ως ακριβό, σε σχετικούς όρους ήταν φθηνότερο να παραγγείλει κάποιος φαγητό στο δωμάτιο παρά να δειπνήσει έξω σε ένα εστιατόριο. Όπως και να έχει, αποτελεί μια ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να εξετάσουν την αύξηση των τιμών των υπηρεσιών δωματίου.

Μασάζ και αισθητικές θεραπείες

Τα ξενοδοχεία αύξησαν τις τιμές των μασάζ και των καλλυντικών θεραπειών με το μικρότερο περιθώριο 6,2%. Τούτου λεχθέντος, τα στοιχεία από τις ΗΠΑ αποκαλύπτουν ότι το 2022, οι μισθοί στον κλάδο της φιλοξενίας αυξήθηκαν ταχύτερα από τον μέσο μισθό (6,6% στον κλάδο της φιλοξενίας έναντι 5,1% κατά μέσο όρο). Εάν υποθέσουμε ότι η Ευρώπη παρουσίασε παρόμοιες τάσεις, τότε τα ξενοδοχεία αύξησαν τις τιμές τους κάτω από τη σχετική αύξηση του πιο κρίσιμου παράγοντα κόστους για τις θεραπείες σπα.

Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι, αν το κόστος εργασίας είναι ο πρωταρχικός παράγοντας του κόστους των θεραπειών, τόσο το ενεργειακό, όσο και το χρηματοδοτικό κόστος επηρεάζουν επίσης τη συνολική υποδομή των σπα. Ως εκ τούτου, καθώς η ενέργεια και τα επιτόκια αυξήθηκαν σημαντικά το 2022, οπότε τα ξενοδοχεία θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να αυξήσουν τις τιμές των θεραπειών σπα.

Άλλωστε, όταν πρόκειται να προσφέρει θεραπείες σπα ή υπηρεσία δωματίου, τα ξενοδοχεία βρίσκονται σε μονοπωλιακή θέση, καθώς οι επισκέπτες είναι λιγότερο πιθανό να αναζητήσουν αυτές τις υπηρεσίες σε άλλο ξενοδοχείο.

Ενώ ανταγωνίζονται με τα γειτονικά ξενοδοχεία κατά τη διαδικασία κράτησης δωματίου, η μοναδική φύση των βοηθητικών υπηρεσιών σημαίνει ότι οι πελάτες είναι πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στο ξενοδοχείο που έχουν επιλέξει για τη διαμονή τους.

Αυτός είναι ο λόγος, που σύμφωνα με την έρευνα, οι ξενοδόχοι θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να αυξήσουν τις τιμές τους στις προσφερόμενες, συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως είναι η υπηρεσία δωματίου, το σπα, διάφορες θεραπείες αισθητικής κι ευεξίας και άλλες βοηθητικές υπηρεσίες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *