ryanair

Omicron και ταξιδιωτικοί περιορισμοί έπληξαν την Ryanair

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H παραλλαγή Omicron ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί “έβλαψαν σοβαρά” τις κρατήσεις των Χριστουγέννων και του νέου έτους της Ryanair, παρότι το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2021 ξεκίνησε δυναμικά για την αεροπορική εταιρία.

Ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους της Ευρώπης περιόρισε τις ζημίες του τρίτου τριμήνου σε 96 εκατ. ευρώ από 321 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο έως τις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, καθώς ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε σε 31,1. εκατ. από 8,1 εκατ. επιβάτες. Ωστόσο, οι μέσοι ναύλοι ήταν μόλις 25 ευρώ, μειωμένοι κατά 24% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πριν από τον Covid-19.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου της εταιρίας, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε: “Η ξαφνική εμφάνιση της παραλλαγής Omicron (στα τέλη Νοεμβρίου) και η υστερία που δημιούργησε στα μέσα ενημέρωσης τον Δεκέμβριο, ανάγκασε πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να επιβάλουν εκ νέου ταξιδιωτικούς περιορισμούς ενόψει των Χριστουγέννων, γεγονός που αποδυνάμωσε σημαντικά τις κρατήσεις και τους ναύλους στην αιχμή της περιόδου κοντά στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Ως αποτέλεσμα, η κίνηση του Δεκεμβρίου επιβραδύνθηκε σε μόλις 9,5 εκατομμύρια, με χαμηλότερο συντελεστή πληρότητας 81%, πολύ πίσω από τον αναμενόμενο στόχο των 11 εκατομμυρίων επισκεπτών. Η χωρητικότητα του Ιανουαρίου μειώθηκε κατά 33% στις 22 Δεκεμβρίου, γεγονός που μείωσε τον στόχο της κίνησης του Ιανουαρίου από 10 εκατομμύρια σε 6-7 εκατομμύρια πελάτες”.

“Ελπίζουμε ότι η άνοδος στη διάθεση αναμνηστικών εμβολίων σε όλη την Ευρώπη, τις τελευταίες εβδομάδες, και τα αυξανόμενα στοιχεία ότι η Omicron είναι λιγότερο μολυσματική από άλλες παραλλαγές, θα επιτρέψουν στις κυβερνήσεις της ΕΕ να άρουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα αεροπορικά ταξίδια μεταξύ των χωρών της ΕΕ, αρκετά πριν από το Πάσχα και την αιχμή του καλοκαιριού του ’22”, πρόσθεσε ο O’Leary.

Σε άνοδο η χωρητικότητα για το καλοκαίρι

Η διαθέσιμη χωρητικότητα της αεροπορικής εταιρίας για το φετινό καλοκαίρι είναι στο 114% των επιπέδων πριν από την πανδημία, το καλοκαίρι του 2019, και έχει επιταχύνει την πενταετή πρόβλεψη ανάπτυξης  από 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σε 225 εκατομμύρια μέχρι το 2026.

Ωστόσο, ο O’Leary προειδοποίησε ότι οι προοπτικές για την τιμολογιακή πολιτική και τις αποδόσεις για το υπόλοιπο του τρέχοντος οικονομικού έτους έως τον Μάρτιο είναι “εξαιρετικά αβέβαιες”.

Ενώ η πρόβλεψη της Ryanair για το σύνολο του έτους για την κίνηση παραμένει αμετάβλητη σε λίγο κάτω από 100 εκατομμύρια επιβάτες, η πρόβλεψη για καθαρές ζημίες παραμένει εντός ενός διευρυμένου από το συνηθισμένο εύρος μεταξύ 250 και 450 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

“Αυτό το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ευαίσθητο σε οποιαδήποτε περαιτέρω θετική ή αρνητική ροή ειδήσεων για τον Covid και έτσι θα προειδοποιούσαμε όλους τους μετόχους να αναμένουν περαιτέρω διαταραχές πριν μπορέσουμε επιτέλους να δηλώσουμε ότι η κρίση του Covid είναι πίσω μας”, δήλωσε ο O’Leary.

Νέα αεροσκάφη και κλείσιμο της βάση στη Φρανκφούρτη

Όπως αποκάλυψε το “αφεντικό” της Ryanair, ο όμιλος αποπλήρωσε το δάνειο ύψους 600 εκατομμυρίων λιρών της βρετανικής κυβέρνησης για την εταιρική χρηματοδοτική διευκόλυνση για τον Covid (CCFF) πέντε μήνες νωρίτερα, τον Οκτώβριο.

Ο O’Leary δήλωσε: “Κατά τη διάρκεια της κρίσης της Covid, το καθαρό χρέος αυξήθηκε σε πάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Σκοπεύουμε να μειώσουμε αυτό το καθαρό χρέος στο μηδέν το συντομότερο δυνατό, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η ισχύς του ισολογισμού της Ryanair διασφαλίζει ότι ο όμιλος είναι καλά προετοιμασμένος για να αξιοποιήσει γρήγορα τις πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης που υπάρχουν στην Ευρώπη, στη μετά-Covid εποχή, το 2022 και το 2023”.

Συνολικά 41 νέα αεροσκάφη Boeing 737 Max είχαν παραδοθεί στην αεροπορική εταιρία μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου, στις 31 Δεκεμβρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η αεροπορική εταιρία προβαίνει σε κλείσιμο της βάσης της στη Φρανκφούρτη τον Μάρτιο και αποσύρει πέντε αεροσκάφη, καθώς οι αυξήσεις των τιμών του γερμανικού κόμβου “την κατέστησαν ανίκανη να ανταγωνιστεί τα πολλά αεροδρόμια χαμηλού κόστους σε όλη την Ευρώπη και τη Γερμανία -Νυρεμβέργη-, που επιδιώκουν να επιταχύνουν την ανάκαμψη και την ανάπτυξη της κίνησης”, όπως δήλωσε ο O’Leary.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *