Photo by Pixabay on Pexels

Πόσο έτοιμες είναι Google και Booking για τις επιπτώσεις του νέου νόμου της ΕΕ για τις Ψηφιακές Αγορές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Google συγκαταλέγεται μεταξύ των πλατφορμών που έχουν ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι πληρούν τις προδιαγραφές ως “gatekeeper”, ενώ η Booking.com ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι πρόκειται να πληροί αυτό το κριτήριο μέχρι το τέλος του έτους.

Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με τον νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι τεχνολογικές εταιρίες αυτού του μεγέθους (Meta/Facebook/Whatsapp, η Amazon, η Apple και η Microsoft ), που έχουν τουλάχιστον 82 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση αγοράς και 45 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, θα υποστούν ορισμένους περιορισμούς στις λειτουργίες ή τις επιχειρηματικές πρακτικές τους.

Αναφορικά με τα ταξίδια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα απαγορευτεί στην Google να ευνοεί το οικοσύστημά της Google Travel στα αποτελέσματα αναζήτησης, έναντι των ελεύθερων αποτελεσμάτων, από εταιρίες όπως η Expedia, η Tripadvisor, η Booking Holdings και τόσοι άλλοι μικρότεροι ανταγωνιστές.

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους η Google ευνοεί σήμερα τη δική της επιχείρηση είναι η τοποθέτηση του χάρτη με τις τιμές των ξενοδοχείων και τα αποτελέσματα αναζήτησης ψηλά στις σελίδες της, πάνω από τα δωρεάν αποτελέσματα αναζήτησης, όπως αυτά του Hotels.com και άλλων.

Τα αποτελέσματα αναζήτησης μέσα στο πλαίσιο είναι δωρεάν, δηλαδή δεν αποτελούν διαφημίσεις, αλλά όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα από αυτά πλοηγούνται στο σύμπαν των διαφημίσεων και των δωρεάν συνδέσμων της Google Travel. Αν και η Hotels.com λαμβάνει και κάποια κλικ,πολλοί περισσότεροι χρήστες κάνουν κλικ στα προτεινόμενα αποτελέσματα, στο πολύχρωμο πλαίσιο/χάρτη και καταλήγουν στην Google Travel.

Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές θα υποχρεώσει αυτές τις εταιρίες-“φρουρούς”, μέχρι τον Μάρτιο του 2024, να αναλάβουν δράσεις όπως:

  • Να παρέχουν διαφάνεια σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αλγορίθμων τους,
  • Να σταματήσουν να εμποδίζουν τους χρήστες να απεγκαθιστούν προεγκατεστημένες εφαρμογές, και
  • Να καταστήσουν τις εφαρμογές  ανταλλαγής μηνυμάτων τους συμβατές με αυτές των ανταγωνιστικών εταιριών.

Η ιδέα πίσω από τον νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές είναι να αναγκαστούν αυτές οι μεγάλες πλατφόρμες να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, αλλά τα “ψιλά γράμματα” θα καθορίσουν τυχόν δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις, που θα αντιμετωπίσουν αυτές οι εταιρίες. Ωστόσο, σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων, θα υπόκεινται σε πρόστιμα έως και 10% των παγκόσμιων εσόδων τους, ή του “κύκλου εργασιών” τους.

Δεν είναι τόσο ξεκάθαρο σε αυτή τη φάση πώς ακριβώς θα επηρεαστεί η δραστηριότητα της Booking.com με έδρα το Άμστερνταμ από τον νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο εμπορικό σήμα στο χαρτοφυλάκιο της Booking Holdings, το οποίο περιλαμβάνει επίσης, μεταξύ άλλων, τα Priceline, Kayak και Agoda.

Μια έρευνα της Bernstein τον Απρίλιο ανέφερε: “Η Booking είναι η μικρότερη εταιρία που επηρεάζεται δυνητικά από τον νόμο, και ως εκ τούτου είναι πιθανό να είναι επηρεαστεί λιγότερο από τους κανόνες, αλλά είναι επίσης η εταιρία με την υψηλότερη ευρωπαϊκή παρουσία. Έτσι, αναμένεται να αντιμετωπίσει περιορισμένες οικονομικές επιπτώσεις.

Εν τω μεταξύ, η Booking.com βρίσκεται ακόμη σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Tagged

1 σχόλιο στο “Πόσο έτοιμες είναι Google και Booking για τις επιπτώσεις του νέου νόμου της ΕΕ για τις Ψηφιακές Αγορές

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *