Photo by Skitterphoto on Pexels

Στο “μάτι του κυκλώνα” οι αεροπορικές χαμηλού κόστους για θέματα ανταγωνισμού στο Ην. Βασίλειο | Δριμύ κατηγορώ από την On the Beach

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εκστρατεία ενάντια στους οικονομικούς αερομεταφορείς, όπως η Ryanair, που περιορίζουν την πρόσβαση των ΟΤΑ στους ναύλους τους, έχει ξεκινήσει η On the Beach, εκδίδοντας μία λευκή βίβλο με την οποία ζητάει επιτακτικά τη λήψη μέτρων από τη βρετανική ρυθμιστική Αρχή Ανταγωνισμού, προκειμένου να μπει stop στις επιθετικές τακτικές, που χρησιμοποιούν ορισμένες αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, σε μια προσπάθει να περιορίσουν τις εναλλακτικές επιλογές που έχουν οι καταναλωτές και να απομακρύνουν τον ανταγωνισμό από τους OTA.

Το έγγραφο περιέχει στοιχεία από 3.000 παραθεριστές από το Ηνωμένο Βασίλειο, που υποστηρίζουν τις εκκλήσεις του διαδικτυακού ταξιδιωτικού πράκτορα προς τη ρυθμιστική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA).

Ειδικότερα, η On the Beach επιδιώκει:

-Πλήρη επανεξέταση της αγοράς από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA).
-Οι αεροπορικές εταιρίες να υποχρεούνται να παρέχουν στους OTA πρόσβαση σε πληροφορίες για τις πτήσεις και τις τιμές μόνο για τις θέσεις σε “δίκαιη, λογική και αμερόληπτη βάση”.
-Έναν κώδικα δεοντολογίας για τη λειτουργία και τη συνεργασία αεροπορικών εταιριών και OTA προς όφελος των καταναλωτών.

Η On the Beach καλεί τους Βρετανούς παραθεριστές να απευθυνθούν εγγράφως στους κατά τόπους βουλευτές τους για τη στήριξη των αιτημάτων για τη λήψη ρυθμιστικών μέτρων.

Η λευκή βίβλος αποκαλύπτει ότι το 70% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους δεν πρέπει να εμποδίζουν τις εταιρίες να συνδυάζουν τις πτήσεις με ξενοδοχεία.

Η On the Beach ισχυρίζεται ότι η Ryanair εμποδίζει τους OTA να κλείνουν θέσεις για τους πελάτες τους, παρεμποδίζοντας τις κρατήσεις, απορρίπτοντας μεταξύ άλλων τις πιστωτικές τους κάρτες.

Κατηγορεί επίσης τους οικονομικούς αερομεταφορείς ότι “μειώνουν στρατηγικά” τη διαθεσιμότητα θέσεων για τους OTA, σε μια προσπάθεια να προωθήσουν τις απευθείας κρατήσεις.

Η Ryanair έχει κατηγορήσει τους OTAs ως “screenscrapers” και “πειρατές του διαδικτύου”, με την On the Beach να υποστηρίζει ότι η αεροπορική εταιρία χρησιμοποιεί αυτούς τους χαρακτηρισμούς σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τις απευθείας κρατήσεις μέσω των OTAs.

Η On the Beach αναγκάστηκε να επιστρέψει η ίδια απευθείας στους πελάτες της τις ακυρώσεις των κρατήσεων από την εποχή της πανδημίας και επί του παρόντος μηνύει τη Ryanair για περισσότερα από 2 εκατομμύρια λίρες.

Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που αποκαλύπτει η On the Beach στη λευκή βίβλο, το 67% των καταναλωτών δήλωσαν ότι η κράτηση μέσω ενός OTA είναι ένα αεροπορικό πακέτο χωρίς αποκλεισμούς, με οφέλη που απορρέουν από τους κανονισμούς για τα οργανωμένα ταξίδια και την προστασία ATOL και ήταν “εξαιρετικά σημαντική” για αυτούς όταν επέλεγαν με ποιον θα έκαναν κράτηση για τις διακοπές τους.

Το ίδιο ποσοστό δήλωσε ότι η δυνατότητα διαμόρφωσης ενός πακέτου με αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία από διαφορετικούς παρόχους επιτρέπει στους ταξιδιώτες να βρουν την καλύτερη δυνατή τιμή για τις διακοπές τους, ενώ το 70% πιστεύει ότι είναι άδικο να τιμωρείται κάποιος που δεν κάνει κράτηση για την πτήση και το ξενοδοχείο του στον ίδιο πάροχο.

Στο σημείο αυτό ο διευθύνων σύμβουλος της Beach, Shaun Morton, δήλωσε: “Εκατομμύρια άνθρωποι κάνουν κρατήσεις σε διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες κάθε χρόνο επειδή μπορούν να έχουν πρόσβαση σε επιλογές, αξία και προστατευμένα πακέτα διακοπών ATOL – και οι καταναλωτές μας είπαν ότι αυτά τα στοιχεία είναι πραγματικά σημαντικά γι’ αυτούς. Αυτό απειλείται επειδή οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους εκμεταλλεύονται τη δύναμή τους στην αγορά και χρησιμοποιούν αντι-ανταγωνιστικές συμπεριφορές, τακτικές εκφοβισμού και εκστρατείες συκοφάντησης για να καταργήσουν τις επιλογές των καταναλωτών, να υποβαθμίσουν την εμπειρία των πελατών και να κάνουν σκόπιμα δύσκολη τη ζωή των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων”.

Όπως είπε ο κ. Morton, χωρίς επείγουσα παρέμβαση, ο ταξιδιωτικός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου θα κυριαρχείται από έναν πολύ μικρό αριθμό αεροπορικών εταιριών, γεγονός που θα πρέπει να προκαλεί τεράστια ανησυχία σε όλους.

“Η ελπίδα μου είναι ότι η CMA θα ενεργήσει γρήγορα για να διασφαλίσει την επιλογή των καταναλωτών, διότι διαφορετικά ο ανταγωνισμός θα συρρικνωθεί, η τήρηση των κανονισμών και η εξυπηρέτηση των πελατών θα επιδεινωθούν περαιτέρω και οι τιμές των διακοπών θα αυξηθούν”, κατέληξε.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *