Σάββας Καμπούρης: «Καλές οι προοπτικές για την ανάπτυξη χειμερινού τουρισμού στη Ρόδο»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Σάββα Καμπούρη:
• Κύριε Καμπούρη, το πρακτορείο σας έθεσε σε εφαρμογή ένα καινοτόμο πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού. Ποια είναι τα αποτελέσματα και ποια η απήχηση του προγράμματος αυτού; Ποια θα είναι η συνέχεια;
Η πρώτη φάση του προγράμματος ολοκληρώθηκε επιτυχώς. Οι τουρ οπερέιτορς μας είπαν ότι το πρόγραμμα της Ρόδου ήταν το καλύτερο από τα αντίστοιχα προγράμματα που εφαρμόστηκαν σε άλλους προορισμούς. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που το πρόγραμμα της Ρόδου είχε και τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Ήταν ένα νέο προϊόν σε αντίθεση με τα προγράμματα άλλων προορισμών που μπορεί να υλοποιούνται εδώ και δέκα χρόνια. Αυτός όμως είναι ο στόχος μας, να φτάσουμε τα 10 και γιατί όχι τα 15 χρόνια κι εμείς.
Προς το παρόν, έχουμε αποφασίσει ότι θα συνεχιστεί και το 2025. Στις 5 Φεβρουαρίου ξεκινούν και πάλι οι αφίξεις στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης που θα διαρκέσει έως τις 14 Ιουνίου. Περισσότερες από 20.000 θέσεις έχουν προβλεφθεί στη δεύτερη αυτή φάση και οι πωλήσεις είναι υψηλότερες από το αναμενόμενο.
Υπάρχουν γενικώς καλές προοπτικές για τη συνέχιση και την αύξηση της ζήτησης και του όγκου κρατήσεων.

• Θα λέγατε ότι το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε ένα κρας τεστ για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και τον 12μηνο τουρισμό;
Καλό είναι να γίνονται στοχευμένες δράσεις, όπως αυτό το ειδικό πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού, σε συγκεκριμένες περιόδους. Δεν είναι εύκολο να αποφασίσουμε από τη μία στιγμή στην άλλη να ανοίξει ο προορισμός από τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο και να περιμένουμε να γεμίσει. Ας επικεντρωθούμε στο να έχουμε έναν καλό Απρίλιο και έναν καλό Οκτώβριο με υψηλές πληρότητες στα επίπεδα του Ιουνίου και θα έχουμε κάνει μία καλή αρχή.
Σταδιακά, με στοχευμένες ενέργειες, θα καταφέρουμε να έχουμε μία καλή πρώιμη και μία καλή όψιμη σεζόν και αν το πετύχουμε αυτό, δεν χρειάζεται να μιλάμε για 12μηνο τουρισμό. Με έναν καλό Απρίλιο και έναν καλό Οκτώβριο, πιστέψτε με θα είμαστε καλυμμένοι. Και αν ενισχύσουμε αυτούς τους δύο μήνες, μπορούμε από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου να δεχόμαστε τουρισμό με πτήσεις τσάρτερ. Απαιτείται υπομονή.
• Ποιες είναι οι ενδείξεις για τη φετινή σεζόν; Πώς θα κυλήσουν τα πράγματα;
Οι ενδείξεις είναι θετικές. Προσωπικά πιστεύω ότι θα έχουμε μία πολύ καθαρή εικόνα στα τέλη Φεβρουαρίου. Οι συνεχιζόμενοι πόλεμοι στο Ισραήλ και στην Ουκρανία δεν φαίνεται να επηρεάζουν τις πωλήσεις. Είναι αυτή τη στιγμή αρκετά καλή η ροή κρατήσεων από όλες σχεδόν τις αγορές. Αν όλα κυλήσουν ομαλά και δεν υπάρξουν απρόοπτα, η Ρόδος θα συνεχίσει τις επιτυχίες στον τουρισμό.
• Ο ροδιακός τουρισμός έχει αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις στο παρελθόν. Ποιο είναι το νέο στοίχημα που καλείται να κερδίσει;
H Ρόδος έχει ανταποκριθεί με απόλυτη επιτυχία και επάρκεια σε μία σειρά από κρίσεις και προκλήσεις με πιο πρόσφατη αυτή των πυρκαγιών. Η επανεκκίνηση του τουρισμού ήταν άμεση, γεγονός που οφείλεται στην εμπιστοσύνη των τουρ οπερέιτορς, των πρακτόρων και των ίδιων των επισκεπτών απέναντι στον προορισμό.
Το στοίχημα πλέον για τη Ρόδο είναι να προσελκύσει νέες αγορές, όπως η Middle East, οι ΗΠΑ, κα η Αυστραλία… Τα τελευταία χρόνια η Travel Exchange πουλάει στην Αμερική πακέτα κυρίως για Κυκλάδες, Αθήνα και Κρήτη… Υπάρχει ενδιαφέρον για τη Ρόδο… δεν είναι όμως στις πρώτες επιλογές, πράγμα το οποίο πιστεύω ότι μπορεί να αλλάξει, αρκεί να έχουμε απευθείας πτήσεις στη Ρόδο από νησιά των Κυκλάδων.
Η Ρόδος δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από κανέναν άλλο προορισμό. Σε επίπεδο υποδομών έχουν γίνει σημαντικά βήματα…, χρειάζεται όμως να βελτιώσεις κάποια βασικά πράγματα για να προσελκύσεις ένα High End πελάτη όπως ο Αμερικάνος. Έχουμε τις υποδομές, μπορούμε να τις βελτιώσουμε προκειμένου να διευρύνουμε τις αγορές από τις οποίες αντλούμε τουρίστες. Τα μεγέθη από τις τρεις παραπάνω αγορές στην Ελλάδα αυξάνονται συνεχώς. Η Ρόδος οφείλει και μπορεί να κερδίσει το δικό της μερίδιο από αυτές.
Οι κλασικές μας αγορές είναι σταθερές με αυξητικές τάσεις. Χρειαζόμαστε όμως και νέες για δύο βασικούς λόγους…, για να διαφοροποιηθούμε, να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να μειώσουμε τον βαθμό εξάρτησης από συγκεκριμένες χώρες.
• Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Travel Exchange έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα η οποία παρέχει μια σειρά από ολοκληρωμένες υπηρεσίες. Ποιος είναι ο ρόλος του διαδικτύου στη διανομή του τουριστικού προϊόντος;
Έχει αλλάξει πολύ ο τρόπος με τον οποίο διακινούνται τα τουριστικά προϊόντα. Το διαδίκτυο αλλάζει τον τρόπο διανομής… Παλιά γινόταν με καταλόγους. Τώρα τα νέα τουριστικά γραφεία και οι τουρ οπερέιτορς προτιμούν να έχουν διασύνδεση με τον τοπικό πράκτορα… Με αυτοματοποιημένα συστήματα όπως η πλατφόρμα μας www.3fullsteps.com, η διανομή γίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και ο κάθε πράκτορας έχει στο portfolio του όλα τα προϊόντα και τις επαφές που διαθέτεις ως τοπικός πράκτορας.
Αυτή τη στιγμή η ταχύτητα και αυτοματοποίηση μετράνε. Η καλή τιμή κερδίζει πάντα. Ωστόσο, η τιμή σε συνδυασμό με την αυτοματοποίηση και την ταχύτητα είναι ο συνδυασμός που κερδίζει.
Οι εξελίξεις τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς και απαιτούν προσαρμογή… στη δυνατότητα διασύνδεσης ώστε γρήγορα εύκολα και στην καλύτερη δυνατή τιμή να διακινείται το προϊόν. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο ξενοδοχείο αλλά και στις μεταφορές, στις εκδρομές, στις εξειδικευμένες εμπειρίες κ.ο.κ… Η διανομή τους θα γίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένα… Αυτό τουλάχιστον διαφαίνεται αυτή τη στιγμή.

ΠΗΓΗ: https://www.dimokratiki.gr

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *