Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

Σε… τροχιά εκσυγχρονισμού ο ευρωπαϊκός αεροπορικός στόλος | Μεγάλη παραγγελία της Lufthansa

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Μετά την παραγγελία “μαμούθ” των 220 αεροσκαφών Airbus, που ανακοίνωσε η Turkish Airlines μόλις την περασμένη εβδομάδα, στον “χορό” των παραγγελιών εισήλθαν αυτή την εβδομάδα δύο ακόμη αεροπορικές εταιρίες, η γερμανική Lufthansa, αλλά και η βρετανική low cost easyJet, εξασφαλίζοντας μεγάλες παραγγελίες, τόσο για την Airbus, όσο και για την ανταγωνίστριά της Boeing.

Καθώς οι αεροπορικές εταιρίες επιδιώκουν να διευρύνουν ή να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους εν αναμονή της συνεχιζόμενης ζήτησης, αφού ήδη προβλέπουν αριθμούς ρεκόρ επιβατών το επόμενο έτος, δεν αποτελεί έκπληξη ότι έχουν επιδοθεί σε ένα “ράλλυ” παραγγελιών.

Η Lufthansa ανακοίνωσε την παραγγελία 80 αεροσκαφών από την Boeing και την Airbus και συμφώνησε για μελλοντικές επιλογές αγοράς συνολικής αξίας 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε τιμές καταλόγου, που δεν αντιπροσωπεύουν τις πραγματικές κεφαλαιουχικές δαπάνες που θα πρέπει να καταβάλει ο αεροπορικός όμιλος για να αποκτήσει το σύνολο των αεροσκαφών.

Η συμφωνία προβλέπει 40 αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8 και 40 Airbus A220-300, που θα παραδοθούν την περίοδο 2026-2032. Περιλαμβάνει, επίσης, 60 μελλοντικές δυνατότητες αγοράς για το MAX 8, 20 δυνατότητες για το A220, καθώς και 40 δυνατότητες για αεροσκάφη Airbus A320.

Η παραγγελία αυτή αποτελεί την πρώτη αγορά αεροσκαφών στενής ατράκτου της Boeing από τη Lufthansa εδώ και περίπου 30 χρόνια, καθώς και την πρώτη αγορά του μοντέλου 737 MAX.

Η αεροπορική εταιρία ήταν ο πρώτος πελάτης μιας παλαιότερης έκδοσης του Boeing 737, στα τέλη της δεκαετίας του 1960, αλλά έχει διατηρήσει έναν στόλο αεροσκαφών ενός διαδρόμου της Airbus μετά τη σταδιακή απόσυρση του 737 το 2016. Εν τω μεταξύ, συνέχισε να αγοράζει αεροσκάφη ευρείας ατράκτου της Boeing, με ένα ανεκτέλεστο που περιλαμβάνει 787 Dreamliners, φορτηγά αεροσκάφη 777 και το επερχόμενο μίνι-τζάμπο 777X.

Καθώς θεωρείται ευρέως ως ένας από τους πιο απαιτητικούς από τεχνικής άποψης αγοραστές του κλάδου, ο όμιλος Lufthansa Group ήταν ο αρχικός αγοραστής του τότε γνωστού ως Bombardier CSeries το 2008. Η Airbus αγόρασε το πρόγραμμα του μικρού επιβατικού αεροσκάφους το 2018 και το μετονόμασε σε A220 αφού η Bombardier αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα.

Η επαναλαμβανόμενη παραγγελία της Lufthansa για το A220 αντιπροσωπεύει μια “ανάσα” για το μικρό επιβατικό αεροσκάφος, στον απόηχο μιας σειράς προβλημάτων με τους κινητήρες της Pratt & Whitney (RTX.N), τα οποία επηρέασαν μέρος της οικογένειας Airbus A320 και σε κάποιο βαθμό το μικρότερο A220.

“Είναι μια καλή στρατηγική απόφαση για τον όμιλο Lufthansa να παραγγείλει ξανά αεροσκάφη Boeing 737 για πρώτη φορά από το 1995”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, ο οποίος πρόσθεσε ότι το MAX 8 θα βοηθήσει την εταιρία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ο κ. Spohr επιβεβαίωσε επίσης τη σχέση της Lufthansa με την Airbus, ως ο μεγαλύτερος πελάτης του κατασκευαστή αεροσκαφών.

“Μόλις πριν από λίγους μήνες παραλάβαμε το 600ο αεροσκάφος μας από την Airbus και ανυπομονούμε να παραλάβουμε το νούμερο 700”, είπεε.

Η Lufthansa σχεδιάζει να χρηματοδοτήσει την αγορά με καθαρές επενδύσεις ύψους 2,5-3 δισ. ευρώ το 2023 και περίπου το ίδιο ποσό το επόμενο έτος.

Η παραγγελία δεν θα έχει σημαντικό ποσοστό στις κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2023-2024, σύμφωνα με τον κ. Spohr.

easyJet: “Πράσινο φως” για την παραγγελία 157 αεροσκαφών Airbus

Εν τω μεταξύ, η easyJet επιβεβαίωσε την παραγγελία 157 αεροσκαφών Airbus, καθώς και τα “δικαιώματα αγοράς” για άλλα 100 αεροσκάφη, αφού η οικονομική αεροπορική εταιρία έλαβε το “OK” από τους μετόχους της για την προγραμματισμένη αγορά.

Η παραγγελία αφορά 56 αεροπλάνα A320neo και 101 αεροπλάνα A321neo και περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση μιας υπάρχουσας παραγγελίας για 35 A320neo στο μεγαλύτερο μοντέλο A321neo, όπως ανέφερε η Airbus σε δήλωσή της.

Ο αερομεταφορέας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι η συμφωνία θα του επιτρέψει να εκσυγχρονίσει περαιτέρω τον στόλο του και να συνεχίσει να αναπτύσσεται σε αεροδρόμια με “περιορισμένες χρονοθυρίδες” σε όλη την Ευρώπη.

Τα νέα αεροσκάφη A320neo και A321neo θα είναι μεταξύ 13 και 30% πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα αεροσκάφη που αντικαθιστούν.

Τα νέα αεροσκάφη, η αγορά των οποίων είχε ανακοινωθεί  για πρώτη φορά τον Οκτώβριο, θα παραδοθούν στην αεροπορική εταιρία μεταξύ 2029 και 2034.

Μιλώντας για τη νέα παραγγελία ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Johan Lundgren, είπε: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε αυτή τη σημαντική παραγγελία, η οποία όχι μόνο επιτρέπει στην easyJet να αντικαταστήσει τα παλαιότερα αεροσκάφη της με πιο αποδοτικά αεροσκάφη -ένα βασικό στοιχείο του οδικού χάρτη μας για το καθαρό μηδέν- αλλά μας παρέχει επίσης τη δυνατότητα για πειθαρχημένη ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής ευκαιρίας που φέρνει η αναβάθμιση των αεροσκαφών. Με αυτή την παραγγελία, η easyJet θα μπορέσει να συνεχίσει να εδραιώνει την ηγετική της θέση στα πρωτεύοντα αεροδρόμια της Ευρώπης και έτσι ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Airbus τα επόμενα χρόνια”.

Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, τα 100 δικαιώματα αγοράς με την Airbus της δίνουν “την ευκαιρία να αναπτυχθεί περαιτέρω ανάλογα με το πότε θα γίνει η παράδοσή τους”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *