Photo by Mati Mango on pexels

SOS για απόπειρες απάτης σε κρατήσεις μέσω της Booking

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τον “κώδωνα του κινδύνου” κρούει το γερμανικό Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών, προτρέποντας το πελατειακό κοινό να είναι προσεκτικό, καθώς εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν επανειλημμένες απόπειρες απάτης σε κρατήσεις που γίνονται μέσω της Booking.com. 

Όπως αναφέρει, παρατηρείται σε πελάτες που έχουν κάνει κράτηση σε κάποιο κατάλυμα μέσω του διαδικτυακού “γίγαντα” να τους ζητείται να επαληθεύσουν τα στοιχεία πληρωμής τους. Ταυτόχρονα, λαμβάνουν ένα Whatsapp με το ίδιο μήνυμα που τους ζητά να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο στην εφαρμογή της Booking.com και να εισάγουν τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας. Ωστόσο, ο σύνδεσμος δεν οδηγεί ούτε στον ιστότοπο του ξενοδοχείου που έκανε την κράτηση, ούτε σε αυτόν της Booking.com, αλλά σε έναν ιστότοπο που μοιάζει πολύ με αυτόν της Booking.com.

Η Booking.com αρνείται τη διαρροή ασφαλείας

Το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών ζήτησε από την διαδικτυακή πύλη κρατήσεων να μάθει πώς είναι δυνατόν οι παραβάτες να δρουν μέσω της εφαρμογής της Booking.com, με την εταιρία να αρνείται ότι υπάρχει διαρροή σε θέματα ασφάλειας.

Οι υπάλληλοι των καταλυμάτων φαίνεται να εξαπατώνται μέσω “ηλεκτρονικού ψαρέματος” ώστε να επιτρέπουν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στον λογαριασμό τους στην Booking.com, εξηγεί το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών σε δελτίο Τύπου. Παρέχει δε, συμβουλές για το πώς οι πελάτες μπορούν να προστατευτούν από την απάτη:

  • Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε την “πληρωμή στο κατάλυμα”, εάν προσφέρεται.
  • Χρησιμοποιείτε μόνο τις επιλογές πληρωμής εντός της πλατφόρμας κρατήσεων. Εάν λάβετε μήνυμα μετά την κράτησή σας ότι κάτι δεν λειτούργησε, επικοινωνήστε με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών της πλατφόρμας κρατήσεων ή καλέστε το κατάλυμα που κάνατε κράτηση.
  • Εάν δεν είστε σίγουροι, είναι καλύτερο να καλέσετε το κατάλυμα για να διευκρινίσετε τυχόν αναπάντητα ερωτήματα.

Επιπλέον, η Booking.com επισημαίνει ότι “κατά κανόνα, καμία νόμιμη συναλλαγή δεν απαιτεί από τους πελάτες να παρέχουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μηνύματος συνομιλίας, SMS, WhatsApp ή τηλεφώνου”.

Εάν οι πελάτες πέσουν στην παγίδα της απάτης, θα πρέπει να επικοινωνήσουν αμέσως με την τράπεζά τους για να μπλοκάρουν την πιστωτική κάρτα, συνιστά το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών και προτρέπει τα θύματα στη συνέχεια να προχωρούν σε καταγγελία στην αστυνομία.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *