Στόχος η βιωσιμότητα ακόμα μετά την κρίση του Κορωνοϊού για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις σε Γερμανία και Αυστρία

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η βιωσιμότητα παραμένει το “στοίχημα” για τις ταξιδιωτικές εταιρίες στη Γερμανία και την Αυστρία, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (DRV).

Στόχος της διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο από το DRV, το ZENAT (Κέντρο Βιώσιμου Τουρισμού στο HNE Eberswalde), το TourCert  και το Futouris eV, ήταν το πως αντιμετωπίζουν οι τουριστικές εταιρίες, οι σύνδεσμοι και οι οργανισμοί τη βιωσιμότητα κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης από την κρίση του Κορωνοϊού, αλλά και το πως θα κινηθούν στην εποχή μετά την πανδημία.

Από τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρο πως κατά τη διάρκεια αλλά και με το πέρας της κρίσης υπάρχει μία αυξανόμενη τάση για εφαρμογή βιώσιμων στόχων στον Τουρισμό, ενώ υπάρχει και ο φόβος ότι τα σχετικά μέτρα θα αγνοηθούν όσον αφορά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα του κλάδου.

Τα κύρια θέματα της έρευνας συμπεριελάμβαναν τα αντιληπτά αποτελέσματα της κρίσης της πανδημίας στον τουρισμό, καθώς και τη συμπεριφορά των ιδιοκτητών και των διευθυντών των εταιριών σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας που αφορούν τον κλάδο ως σύνολο.

Συνολικά δεν προκύπτει κάποια απόκλιση από τα μέχρι στιγμής αποδεκτά μέτρα βιωσιμότητας παρά την κρίση της πανδημίας. Αντιθέτως, παρατηρείται μία ακόμα μεγαλύτερη συμφωνία σχετικά με την αρχή της βιωσιμότητας και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος.

Η πλειοψηφία θεωρεί ότι οι σταθερές και αποδοτικές μακροπρόθεσμες οικονομικές δραστηριότητες θα είναι απαραίτητες για να υπάρξει ανθεκτικότητα στο μέλλον, ακόμα και αν χρειαστεί η μείωση της ανάπτυξης. Παρομοίως, εξίσου σημαντική είναι και η προσαρμογή του κλάδου στην κλιματική αλλαγή και την προστασία το περιβάλλοντος.

Επίσης, μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα υπάρξει μελλοντικά μία αύξηση της ζήτησης για προορισμούς και ταξίδια που είναι φιλικά προς το περιβάλλον και αποσκοπούν στη βιωσιμότητα.

Ωστόσο, όσον αφορά τις ίδιες τις εταιρίες, οι προοπτικές βιωσιμότητας εκφράζονται με μειωμένους ρυθμούς. Το 50% κρίνει πως η βιωσιμότητα αποτελεί δευτερεύον θέμα, καθώς υπάρχουν πιο φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τις εταιρίες, τα οποία σχετίζονται κυρίως με την οικονομική τους επιβίωση. Η τάση αυτή, παρ’ όλα αυτά, ισχύει μόνο για την υφιστάμενη περίοδο όπου κυριαρχεί η διαχείριση κινδύνου, καθώς οι περισσότεροι συμμετέχοντες επιθυμούν ακόμα περισσότερο να προσανατολιστούν προς τη βιωσιμότητα στο μέλλον.

Το επίκεντρο για τις περισσότερες από τις 730 δραστηριότητες που ανέφεραν οι συμμετέχοντες ήταν η διοίκηση, η οικονομία και το περιβάλλον, ενώ οι στρατηγικές βιωσιμότητας θεωρούνται ως προϋπόθεση για την επιτυχία της επιχείρησης για τη μετά-Κορωνοϊού περίοδο.

Η κρίση της πανδημίας θέτει το ερώτημα της αλλαγής της αντίληψης των “ταξιδιών”, των αναγκών των καταναλωτών, και της αντίδρασης των παρόχων. Σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο οι υφιστάμενες παραδοχές για τη βιωσιμότητα φαίνεται να ενισχύονται σε τέτοιο σημείο, ώστε να δημιουργούνται νέες προοπτικές όσον αφορά για παράδειγμα τα αποδεκτά όρια πληροτήτων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *