Hannover, DEU, 13.02.2024, Hauptversammlung der TUI AG im HCC Hannover

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – Sebastian Ebel: «Στο γήπεδο του ποδοσφαίρου, όπως και στις επιχειρήσεις, η νίκη είναι καλύτερη από την ισοπαλία» | Ψήφος εμπιστοσύνης της TUI στην Ελλάδα, με πρότυπο τον βιώσιμο Τουρισμό

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

-Χρέος της Ευρώπης, Κοινοβουλίου Και Επιτροπής, να διασφαλίσει υγιείς όρους ανταγωνισμού

  • Τα οργανωμένα ταξίδια δεν στερούν ζωτικό χώρο από τους ντόπιους
  • Μαζί με την ελληνική κυβέρνηση, θέλουμε να επεκτείνουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω τον ρόλο του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα
  • Τα οργανωμένα ταξίδια ρυθμίζονται διεξοδικά προς το συμφέρον των καταναλωτών και των εταίρων στους προορισμούς
  • Υποδειγματική η διαχείριση της Ελλάδας στην πανδημία Covid
  • 65.000 εργαζόμενοι κάνουν την διαφορά, με φροντίδα για τους πελάτες μας
  • Προς χρονιά ρεκόρ «οδεύει» ο μεγαλύτερος τουριστικός όμιλος παγκοσμίως

Με μια συνέντευξη «ποταμό» και εφ’ όλης της ύλης, που αγγίζει κάθε πτυχή της δραστηριότητας του ταξιδιωτικού κολοσσού TUI, αλλά και των εξελίξεων στον Τουρισμό παγκοσμίως, ο διευθύνων σύμβουλος Sebastian Ebel -από τους πλέον σημαντικούς ανθρώπους στον παγκόσμιο Τουρισμό- με τον αυθορμητισμό, την ειλικρίνεια και την ανεπιτήδευτη απλότητα που τον διακρίνει, αναλύει στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:

-τις διεθνείς εξελίξεις στον Τουρισμό

-την σημασία της αειφορίας και της βιωσιμότητας, και τις πολλές και σημαντικές πρωτοβουλίες του πολυεθνικού κολοσσού

-την σημασία που έχει στο “portfolio” της TUI η Ελλάδα και την εξαιρετική συνεργασία που έχει με όλους τους «παίχτες» της αγοράς, κυβέρνηση, επιχειρήσεις, τοπικές αρχές, κοινωνίες

-την ανάγκη οι ευρωπαϊκές αρχές να προστατέψουν τον υγιή ανταγωνισμό και τα οργανωμένα ταξίδια, προς όφελος  των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών.

Μεστός νοημάτων, στρατηγικής και με το βλέμμα στο μέλλον, ο λόγος του Sebastian Ebel και όσα λέει είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθούν στον πρόλογο. Ωστόσο, είναι σαφής η προτεραιότητα στον βιώσιμο Τουρισμό, η στήριξη της Ελλάδας -όπως αποδεικνύεται λόγω και έργω-, η υγιής ανάπτυξη του ομίλου και ο μετασχηματισμός του.

Και όλα αυτά με ένα στόχο:  «Μια οικονομικά επιτυχημένη και ανθρώπινα προσιτή TUI. Για τους επισκέπτες μας, φυσικά, αξέχαστες στιγμές και διακοπές. Για τους ανθρώπους στους προορισμούς, είναι η αποδοχή και η συμμετοχή: είναι σημαντικό για μένα να αναγνωρίζουν την αξία του τουρισμού για τη χώρα τους και να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην κοινή μας επιτυχία. Και όσοι εργάζονται για εμάς θα πρέπει να αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται δίκαια, ότι έχουν μια ασφαλή δουλειά και προοπτικές καριέρας και ότι μπορούν να είναι αυτοί που είναι. Η διαφορετικότητα είναι σημαντική για εμάς από κάθε άποψη».

Άνθρωπος του (πρωτ)αθλητισμού ο CEO του TUI GROUP επισημαίνει εμφατικά τις ομοιότητες επιχειρήσεων και αθλητισμού, λέγοντας ότι «…μετά από ένα αγώνα, ξεκινάει ο επόμενος (After the game is before the game). Ποτέ δεν ξεκουράζεσαι. Πρέπει να παραμένεις ανήσυχος, σε εγρήγορση, ανοιχτός και ευέλικτος. Στο γήπεδο του ποδοσφαίρου, όπως και στις επιχειρήσεις, η νίκη είναι καλύτερη από την ισοπαλία».

Ο κ. Ebel τονίζει την εξαιρετική συνεργασία που έχει με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και τις τοπικές αρχές και κοινωνίες, καθώς όπως λέει χαρακτηριστικά, «Μαζί με την κυβέρνηση, θέλουμε να επεκτείνουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω τον ρόλο του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα με -οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά- βιώσιμο τρόπο. Κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση με την κυβέρνηση και τους τοπικούς εταίρους μας. Το CoLab στη Ρόδο συγκεντρώνει πολλές πρωτοβουλίες». Και αναφερόμενος στο εξαιρετικά σημαντικό πρόγραμμα της Ρόδου υπογραμμίζει: «Το πρόγραμμα «Destination Co-Lab: Ρόδος» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της συνεργασίας μας, σε και με, τους προορισμούς διακοπών: η Ρόδος αποτελεί παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου μετασχηματισμού από το 2022».

Ιδιαίτερη σημασία όμως δίνει έμπρακτα ο διευθύνων σύμβουλος της TUI στους ανθρώπους, εργαζόμενους και πελάτες.

Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, είναι πολύ γνώριμη η εικόνα του, με απλά ρούχα να βρίσκεται στα γκισέ των αεροδρομίων, σε αεροπλάνα, αλλά και σε  ξενοδοχεία να μιλάει με πελάτες και εργαζόμενους. Όπως λέει, «Το κλειδί για αυτό είναι οι 65.000 συνάδελφοί μας σε όλον τον κόσμο – αυτοί είναι που κάνουν την TUI αυτό που είναι. Αποτελούν το πρόσωπο της εταιρείας για τους επισκέπτες και τους συνεργάτες μας σε περισσότερους από 100 προορισμούς διακοπών. Αυτοί κάνουν τη διαφορά. Και η ποικιλομορφία των εργαζομένων μας είναι η δύναμή μας και ένα κομμάτι του DNA της TUI».

Απαντώντας σε ερώτηση για την βιωσιμότητα υπογραμμίζει ότι απαιτείται «…συνένωση της οικολογικής, κοινωνικής και οικονομικής βιωσιμότητας. Μόνο τότε ο Τουρισμός είναι βιώσιμος. Αυτή η ολιστική αντίληψη της βιωσιμότητας αντικατοπτρίζεται επίσης στο πρόγραμμα μας για τη βιωσιμότητα, το οποίο παρουσιάσαμε πέρυσι. Για να επιτευχθεί αυτό, ο τουρισμός πρέπει να ελαχιστοποιήσει το οικολογικό του αποτύπωμα – να μειώσει τα πλαστικά απόβλητα, να μειώσει τις εκπομπές από αεροσκάφη, κρουαζιερόπλοια και ξενοδοχεία. Πρέπει να συμβάλλει θετικά στην οικονομική ανάπτυξη του προορισμού – αγοράζοντας τοπικά προϊόντα, επενδύοντας σε τοπικές εγκαταστάσεις, ενθαρρύνοντας τους ταξιδιώτες να απολαμβάνουν τοπικά εστιατόρια και εκδρομές. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε τα συμφέροντα των ανθρώπων στα τουριστικά θέρετρα. Η πατρίδα τους πρέπει να παραμείνει αυθεντική, βιώσιμη και προσιτή σε αυτούς. Αυτό σημαίνει επίσης ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής προσιτός και καλός χώρος διαβίωσης για τους ανθρώπους των οποίων την πατρίδα επιτρέπεται να επισκεφθούμε για διακοπές. Το υποστηρίζουμε αυτό».

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά κάνει στα θέματα της προστασίας των καταναλωτών και των ρυθμίσεων των ταξιδιών, προς όφελος όλων των εμπλεκομένων. Και σε αυτή την κατεύθυνση κομβικό ρόλο πρέπει να έχουν η Ισπανία και η Ελλάδα, αλλά και οι νέες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «Ως TUI, αντιπροσωπεύουμε τις οργανωμένες διακοπές σε παραδοσιακά ξενοδοχεία και θέρετρα. Το ταξίδι εκεί δεν στερεί ζωτικό χώρο από τους ντόπιους. Η ΕΕ θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψη της αυτή την αξία των οργανωμένων διακοπών κατά την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τα οργανωμένα ταξίδια. Βασιζόμαστε σε προορισμούς διακοπών όπως η Ελλάδα και η Ισπανία για να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους στις Βρυξέλλες.

Τα οργανωμένα ταξίδια ρυθμίζονται διεξοδικά προς το συμφέρον των καταναλωτών και των εταίρων στους προορισμούς, οι πάροχοι επενδύουν σημαντικά ποσά για την εξασφάλιση των ταξιδιών και των επισκεπτών και στηρίζουν τους τοπικούς εταίρους στους προορισμούς, για παράδειγμα, με την έγκαιρη προκαταβολή το φθινόπωρο και το χειμώνα για την επόμενη σεζόν. Οι προσφορές πολλών διαδικτυακών πυλών κρατήσεων για μεμονωμένες υπηρεσίες ρυθμίζονται ελάχιστα και, ως εκ τούτου, έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος. Το νέο Κοινοβούλιο και η Επιτροπή στις Βρυξέλλες έχουν πολλά να κάνουν εδώ».

Η συνέντευξη

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Sebastian Ebel στον εκδότη του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:

Πώς αισθανθήκατε στο Βερολίνο φέτος όταν είδατε τον Τουρισμό να επιστρέφει στα προ της πανδημίας επίπεδα, και την TUI να επανέρχεται στην κανονικότητά της με πολύ θετικές οικονομικές προοπτικές;

Η πιο σημαντική διαπίστωση είναι ότι τα ταξίδια εξακολουθούν να είναι πολύ σημαντικά για όλους. Κανένα κίνητρο για τα ταξίδια δεν επηρεάστηκε, οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν και να γνωρίζουν άλλους πολιτισμούς. Το 2023 ήταν μια επιτυχημένη χρονιά και ανέδειξε τη δύναμη της TUI, των ξενοδοχείων, των εταιρειών κρουαζιέρας, καθώς και των ταξιδιωτικών πρακτόρων μας, όσον αφορά στη διανομή. Έδειξε επίσης πόσο στενή και συνεργατική είναι η σχέση μας με τους ξενοδόχους και τον κλάδο, και στην Ελλάδα φυσικά. Η TUI έχει αφήσει πίσω της κατά πολύ τις επιπτώσεις της πανδημίας. Τώρα το θέμα είναι η πορεία της TUI προς το μέλλον. Ως ένας πολύ σημαντικός εταίρος στον παγκόσμιο Τουρισμό, ως σημαντική ευρωπαϊκή εταιρεία, αλλά και ως προς την επέκτασή της διεθνώς. Η εστίαση είναι τώρα στον μετασχηματισμό και την κερδοφόρα ανάπτυξη. Συνολικά, είχαμε ένα καλό πρώτο εξάμηνο το 2024 και αναμένουμε επίσης ένα καλό ταξιδιωτικό καλοκαίρι. Περίπου το 50% του προγράμματός μας για το Καλοκαίρι έχει ήδη πωληθεί. Συνολικά, είμαι πολύ βέβαιος ότι θα επιτύχουμε την αύξηση που ήδη ανακοινώθηκε στα υποκείμενα λειτουργικά μας κέρδη κατά τουλάχιστον 25%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αναλάβατε από τον Fritz Joussen σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την TUI. Ανησυχήσατε; Τι είχατε στο μυαλό σας και ποιες ήταν οι προτεραιότητές σας; Κοιτάζοντας πίσω, αισθάνεστε δικαιωμένος από τα αποτελέσματα;

Η ομάδα ήταν ζωτικής σημασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κοιτάζοντας πίσω, ξεπεράσαμε την κρίση με επιτυχία, επειδή συνεργαστήκαμε ως ομάδα με εμπιστοσύνη. Γνωρίζαμε τη δύναμη, τη δέσμευση και τα κίνητρα των εργαζομένων μας. Και το επιχειρηματικό μας μοντέλο και η στρατηγική μας, είναι στιβαρά και βιώσιμα, και η TUI είναι ένα ισχυρό και αξιόπιστο εμπορικό σήμα σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό είναι και ήταν πάντα σημαντικό για εμάς. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επεδίωκα πάντα και τον εντατικό διάλογο με τους εταίρους μας στους προορισμούς, φυσικά και με την Ελλάδα. Τα πρώτα ταξίδια στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα, κάτω από νέες προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας. Η Ελλάδα είχε άριστη διαχείριση της κρίσης και, πάνω απ’ όλα, ένα σαφές σχέδιο για το πώς θα βγει από την κρίση του κορονοϊού και πώς θα οργανώσει τη συνέχεια. Ο Χάρης Θεοχάρης και ο διάδοχός του Βασίλης Κικίλιας έκαναν πραγματικά πολλά και σημαντικά για τον Τουρισμό στην Ευρώπη. Από τότε που ανέλαβα τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, η προσοχή μου είναι στραμμένη στο μέλλον. Πρέπει να εφαρμόσουμε γρήγορα τα στρατηγικά μέτρα που σχεδιάσαμε μαζί.

Πρώτον, αποπληρώσαμε τα κρατικά δάνεια του κορωνοϊού με τόκους στο κράτος. Και η εστίασή μου είναι σαφής: θέλουμε να προσφέρουμε περισσότερα προϊόντα, να αποκτήσουμε περισσότερους -και νέους πελάτες- και, πάνω απ’ όλα, να αναπτυχθούμε με κερδοφορία. Στην Ευρώπη, αλλά και σε νέες αγορές εκτός Ευρώπης. Το εμπορικό μας σήμα είναι τόσο ισχυρό που μπορούμε επίσης να αναπτύξουμε πολλούς προορισμούς σε αγορές προέλευσης.

Ποιες είναι οι προοπτικές για τη φετινή σεζόν και για το 2025;

Συνεχίζουμε τον μετασχηματισμό μας με ταχύτητα και συνέπεια. Θέλουμε να κερδίσουμε μερίδια αγοράς. Στη βασική μας δραστηριότητα με το να είμαστε ευέλικτοι και φιλικοί προς τον πελάτη, δηλαδή παρέχοντας αυτό που περιμένει από ένα όνομα όπως η TUI: ποικιλία, εξυπηρέτηση, ποιότητα και εξατομικευμένα προϊόντα που αναπτύσσει η ίδια η TUI. Αυτά περιλαμβάνουν την TUI Cruises με τα πλοία Mein Schiff, τα Atlantica Hotels, την Robinson, την TUI Blue και την RIU στη Δυτική Μεσόγειο και την Καραϊβική. Ο δεύτερος πυλώνας της στρατηγικής, είναι η σημαντική διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων. Τα κλασικά πακέτα διακοπών διαφοροποιούνται, συνδυάζοντας φθηνές πτήσεις με τα διαθέσιμα ξενοδοχεία, σε πολύ «σύντομες» κρατήσεις πριν το ταξίδι. Αυτό θα δημιουργήσει επίσης προσφορές που προηγουμένως δεν αναζητούνταν και δεν προσφέρονταν και προφανώς δεν έμπαιναν τέτοιες κρατήσεις στην TUI, όπως τα ταξίδια πόλης. Θέλουμε να αυξήσουμε σημαντικά τις πωλήσεις των νέων δυναμικών πακέτων οργανωμένων διακοπών, και να δημιουργήσουμε επίσης περισσότερες πωλήσεις μέσω της εφαρμογής (App) της TUI. Επιπλέον, θα προσφέρουμε και μεμονωμένα ταξιδιωτικά προϊόντα ξεχωριστά, δηλαδή διαμονή, πτήσεις, ενοικίαση αυτοκινήτου, ασφάλιση και προϊόντα TUI Musement, δηλαδή υπηρεσίες που ξεκινούν από εκδρομές στον προορισμό των διακοπών, μέχρι επισκέψεις στα μουσεία της πόλης και ότι άλλο μπορεί να επιθυμεί ο πελάτης.

Και τρίτον, θέλουμε να προσελκύσουμε νέους πελάτες και ομάδες-στόχους στα προϊόντα της TUI.

Μακροπρόθεσμα, η TUI θα γίνει μια παγκόσμια ψηφιακή πλατφόρμα τουρισμού. Η TUI θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή για όποιον σκέφτεται διακοπές και αναψυχή. Από διακοπές στην παραλία και στα βουνά, μέχρι και για δραστηριότητες του Σαββατοκύριακου στο σπίτι.

Σας τρομάζει το διεθνές περιβάλλον και όλα όσα συμβαίνουν; Ανησυχείτε για φαινόμενα τύπου Τhomas Cook. Συμπτωματικά, επί του παρόντος, υπάρχουν επίσης ανησυχίες για έναν μεγάλο τουριστικό οργανισμό.

Είμαστε ευχαριστημένοι που καταφέραμε να καταγράψουμε ικανοποιητική οικονομική ανάπτυξη, παρά το δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον. Η TUI είναι και πάλι σε καλό δρόμο και μια αξιόπιστη εταίρος, επενδύουμε και πάλι σε νέα ξενοδοχεία, αποκτούμε ένα νέο κρουαζιερόπλοιο τον Ιούνιο, και θα ακολουθήσουν άλλα δύο το 2025, γεγονός που υπογραμμίζει την εμπιστοσύνη μας στην αγορά. Φυσικά, αναγνωρίζουμε τις προκλήσεις και τα προβλήματα, όπως ο πληθωρισμός, οι αυξήσεις του κόστους, οι γεωπολιτικές συγκρούσεις, τα υψηλότερα επιτόκια και οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Εκτιμώ ωστόσο ότι ο παγκόσμιος Τουρισμός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σημαντικά ταχύτερα από την παγκόσμια οικονομία στο εγγύς μέλλον.

Ο τομέας είναι υγιής και η παγκόσμια ζήτηση για ταξίδια είναι ισχυρή. Αυτό βασίζεται σε μια σειρά από παγκόσμιες μεγα-τάσεις: οι μεσαία τάξη αυξάνονται διεθνώς. Οι άνθρωποι ζουν υγιέστερα και περισσότερο. Οι εμπειρίες γίνονται όλο και πιο σημαντικές από τα αγαθά, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Αυτοί οι τρεις παράγοντες λειτουργούν ως ισχυρές κινητήριες δυνάμεις για τον Τουρισμό.

Θέλετε λιγότερους και καλύτερους τουρίστες ή πολλούς και όλων των εισοδηματικών επιπέδων;

Η ποιότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας είναι πιο σημαντική από τον αριθμό των επισκεπτών. Ως TUI, θέλουμε να αυξήσουμε το εύρος και την ποικιλία των προϊόντων που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Αυτό ισχύει για εκείνους που κλείνουν δεκαήμερες διακοπές all inclusive, για εκείνους που θέλουν να μείνουν περισσότερο χρόνο σε ένα ξενοδοχείο στην Alcúdia και να κάνουν εκδρομές ή για εκείνους που μπορούν να έρθουν μόνο για ένα Σαββατοκύριακο. Ένα πράγμα παραμένει το ίδιο: η επίγνωση του πελάτη ως προς τον προϋπολογισμό του. Οι προορισμοί διακοπών επιλέγονται ανάλογα με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του καθενός. Ταυτόχρονα, όμως, βλέπουμε επίσης μια τάση προς την επιλογή του προορισμού: πρώτα αποφασίζει κάποιος τι θέλει να κάνει και μετά επιλέγει τον καλύτερο προορισμό γι’ αυτό – και πάλι, φυσικά, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό του. Αυτό συνέβαινε παλαιότερα για ορισμένες εξειδικευμένες δραστηριότητες, όπως το surfing, αλλά τώρα επεκτείνεται στον οινοτουρισμό, στις ευκαιρίες για αθλητισμό, στα πολιτιστικά ενδιαφέροντα, κ.λπ..

Συνεχίζετε τον μετασχηματισμό της TUI με ταχείς ρυθμούς; Ποιος είναι ο τελικός ορίζοντας και το τελικό μοντέλο; Ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια, αεροσκάφη, εμπειρίες, περιηγήσεις: Ποια είναι η βαρύτητα και η σημασία του κάθε τομέα και πώς θα εξελιχθούν μεσοπρόθεσμα;

Η TUI έχει εξελιχθεί με επιτυχία από tour operator σε έναν κορυφαίο παγκόσμιο ολοκληρωμένο τουριστικό όμιλο, με πέντε αεροπορικές εταιρείες, τρεις εταιρείες κρουαζιέρας, διεθνώς αναγνωρισμένες ξενοδοχειακά brands, και περίπου 400 δικά της ξενοδοχεία, καθώς και μια πλατφόρμα για εμπειρίες και δραστηριότητες. Δραστηριοποιούμαστε παγκοσμίως. Στις ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης, η TUI προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες στους πελάτες της σε περισσότερα από 1.200 ταξιδιωτικά γραφεία, καθώς και μέσω κέντρων εξυπηρέτησης και διαδικτυακών καναλιών πωλήσεων. Η ενσωμάτωση των πωλήσεων εκτός καταστήματος με τα δικά της ταξιδιωτικά γραφεία, τους συνεργάτες franchise, τα ανεξάρτητα ταξιδιωτικά γραφεία και τις διαδικτυακές πωλήσεις της TUI, εγγυάται στους πελάτες μια ευρεία γκάμα προϊόντων και εξίσου υψηλής ποιότητας συμβουλευτικές υπηρεσίες και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Αυτό είναι που θα συνεχίσει να αντιπροσωπεύει η TUI και στο μέλλον.

Και το μέλλον της TUI είναι προσανατολισμένο προς την κερδοφόρα ανάπτυξη, με περισσότερους πελάτες, νέα προϊόντα και σε νέες αγορές όπου αυτά αξιοποιούνται. Η ψηφιοποίηση μας προσφέρει πολλές νέες ευκαιρίες εδώ. Οι δομές γίνονται πιο απλές και λιτές, όπου δεν υπάρχει αντίκτυπος στον πελάτη ή όπου οι πελάτες νιώθουν ανακούφιση από την παρουσία τεχνικής καινοτομίας και ψηφιοποίησης. Σε πολλές χώρες, όπου το εμπορικό σήμα της TUI είναι ήδη πολύ γνωστό, παίρνουμε πλέον μόνο παραθεριστές. Ωστόσο, θέλουμε επίσης να αναπτύξουμε αυτές τις χώρες ως τοπικές αγορές προέλευσης πελατών, και να αξιοποιήσουμε τη γνωριμία με το εμπορικό σήμα TUI για νέα ανάπτυξη.

Επίσης, επεκτείνουμε την ποιότητα και τις υπηρεσίες σε όλους τους τομείς και ενισχύουμε και τα δύο. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τον βιώσιμο μετασχηματισμό όλων των επιχειρηματικών τομέων. Έχουμε θέσει σαφείς στόχους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων για όλες τις επιχειρήσεις και οι στόχοι αυτοί για το 2030 έχουν επανεξεταστεί και επιβεβαιωθεί από την ανεξάρτητη πρωτοβουλία SBTi.

Αν και δεν μπορείτε να κάνετε εκτιμήσεις λόγω του χρηματιστηρίου, πιστεύετε ότι το 2024, που ως οικονομικό έτος λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου, θα είναι το καλύτερο έτος στην ιστορία της TUI;

Ο μετασχηματισμός της TUI είχε ήδη αντίκτυπο στο προηγούμενο οικονομικό έτος. Υπερδιπλασιάσαμε τα αποτελέσματα χρήσης και πετύχαμε ρεκόρ πωλήσεων. Οι στόχοι μας για το 2024 είναι σαφώς καθορισμένοι: τα έσοδα πρέπει να αυξηθούν κατά τουλάχιστον 10% και θέλουμε να αυξήσουμε το υποκείμενο EBIT (κέρδη προ φόρων και τόκων) του Ομίλου κατά τουλάχιστον 25%. Είμαι πολύ βέβαιος ότι θα το επιτύχουμε αυτό. Οι τομείς ανάπτυξής μας, τα ξενοδοχεία και οι κρουαζιέρες, είναι ιδιαίτερα κερδοφόροι, επεκτείνουμε συστηματικά τον τομέα των περιηγήσεων και δραστηριοτήτων μας, ιδίως στον τομέα Β2Β, και ο τομέας των ταξιδιωτικών πρακτορείων  αναδιαρθρώνεται ώστε να γίνει ευρύτερος, απλούστερος και αποτελεσματικότερος για τους πελάτες. Οι στρατηγικές μας πρωτοβουλίες για την αύξηση της αξίας και οι τρέχουσες επιχειρηματικές επιδόσεις, υποδηλώνουν ότι το 2024 θα είναι ένα περαιτέρω βελτιωμένο έτος. Αλλά φυσικά έχουμε επίσης μπροστά μας έναν μακρύ δρόμο μετασχηματισμού. Υπάρχει μετασχηματισμός και ανταγωνισμός καθημερινά, οπότε πρέπει να παραμένουμε πάντα σε εγρήγορση και ευέλικτοι.

Πώς βλέπετε τη συνεργασία σας με το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού και την ελληνική κυβέρνηση στο σύνολό της;

Ως σημαντικός οικονομικός παράγοντας και εργοδότης, η TUI διατηρεί παραδοσιακά στενή επαφή με την ελληνική κυβέρνηση, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, αλλά κυρίως στο επίπεδο των πολλών Ελλήνων επιχειρηματιών, με τους οποίους διατηρούμε συνεργασία. Βρισκόμαστε στην Ελλάδα για περισσότερα από 50 χρόνια και όχι μόνο ως ταξιδιωτικός πράκτορας που φέρνει επισκέπτες. Πάνω απ’ όλα ως επενδυτής και διαχειριστής ξενοδοχείων. Από αυτή την άποψη, είμαστε μέρος της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας. Βλέπω ότι ο Τουρισμός ως οικονομικός τομέας είναι πολύ σημαντικός. Κλιμακώνεται σε πολλά επίπεδα. Ξεκινά από την εκπαίδευση και την κατάρτιση, την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων στον τομέα του Τουρισμού και επεκτείνεται στον κατασκευαστικό κλάδο, τη γεωργία, την αμπελουργία και τον οικολογικό μετασχηματισμό, μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Βλέπω ότι ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης αποδίδει μεγάλη σημασία στον Τουρισμό. Η δική μας προσέγγιση είναι εξίσου ολιστική. Γι’ αυτό και διάφορα υπουργεία είναι σημαντικοί εταίροι, τόσο το υπουργείο Τουρισμού, όσο και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.  Ειδικά όταν πρόκειται για τη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις, παίζουν ρόλο οι συνολικές συνθήκες του πλαισίου – δεν πρόκειται μόνο για θέματα Τουρισμού. Μαζί με την κυβέρνηση, θέλουμε να επεκτείνουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω τον ρόλο του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα, με -οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά- βιώσιμο τρόπο. Κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση με την κυβέρνηση και τους τοπικούς εταίρους μας. Το CoLab στη Ρόδο συγκεντρώνει πολλές πρωτοβουλίες.

Rhodes Co-Lab: ένα πραγματικά εντυπωσιακό έργο, και όχι μόνο λόγω του μεγέθους του. Πώς «μεταφράζετε» την επιτυχία του έργου, πώς θα περιγράφατε τη συνεργασία σας με τις τοπικές αρχές και τι θα θέλατε να αφήσει το Rhodes Co-Lab στον παγκόσμιο τουρισμό, στην TUI και σε εσάς προσωπικά;

Το πρόγραμμα «Destination Co-Lab: Ρόδος» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της συνεργασίας μας, σε και με, τους προορισμούς διακοπών: η Ρόδος αποτελεί παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου μετασχηματισμού από το 2022. Συνεργαζόμαστε με όλους τους ιδιωτικούς και κρατικούς εταίρους στο νησί για να καταστήσουμε τη Ρόδο ολιστικά βιώσιμη- ένα κοινό έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του ομίλου TUI, του ανεξάρτητου ιδρύματος TUI Care Foundation και της ελληνικής κυβέρνησης. Ο Τουρισμός εξαρτάται από τους πολλούς εταίρους, διεθνείς εταιρείες, τοπικούς ξενοδόχους, εστιατόρια, εταιρείες ενοικίασης λεωφορείων και αυτοκινήτων, εμπόρους και μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Ο μετασχηματισμός ενός νησιού αυτού του μεγέθους απαιτεί όλους τους εταίρους στο τραπέζι και ένα κοινό σχέδιο. Μαζί θέλουμε να ενισχύσουμε τις θετικές επιπτώσεις του τουρισμού για τον τοπικό πληθυσμό, να μειώσουμε το οικολογικό αποτύπωμα και να δημιουργήσουμε αυθεντικές και βιώσιμες εμπειρίες. Είναι σπουδαίο να το κάνουμε αυτό μαζί με τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, ο οποίος ξεκίνησε το έργο. Είναι εντυπωσιακό να βλέπουμε πόση δημόσια αναγνώριση παίρνουμε μαζί και πόσοι τοπικοί εταίροι συσπειρώνονται πίσω από την ίδια ιδέα.

Σε τι εστιάζει ένας οργανισμός όπως η TUI και ποιες αξίες προωθεί με την παρουσία του σε τόσες πολλές χώρες σε όλες τις ηπείρους;

Οι πελάτες μας μας εμπιστεύονται τις καλύτερες μέρες του χρόνου τους. Μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε τις διακοπές τους και να τους συνοδεύουμε. Επικεντρωνόμαστε στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Με αυτόν τον τρόπο, συνεχίζουμε να δίνουμε προτεραιότητα στην ποιότητα και την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Το κλειδί για αυτό είναι οι 65.000 συνάδελφοί μας σε όλον τον κόσμο – αυτοί είναι που κάνουν την TUI αυτό που είναι. Αποτελούν το πρόσωπο της εταιρείας για τους επισκέπτες και τους συνεργάτες μας σε περισσότερους από 100 προορισμούς διακοπών. Αυτοί κάνουν τη διαφορά. Και η ποικιλομορφία των εργαζομένων μας είναι η δύναμή μας και ένα κομμάτι του DNA της TUI. Η «φροντίδα» είναι η δεύτερη έλικα του DNA μας. Φροντίζουμε – και μας αρέσει να το κάνουμε. Οι συνάδελφοί μας σε όλο τον κόσμο φροντίζουν καθημερινά τους επισκέπτες μας και προσπαθούν να τους εμπνέουν κάθε μέρα εκ νέου.

Ebel
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εξεύρεση προσωπικού, τόσο από άποψη ποσότητας, όσο και ποιότητας. Τι πιστεύετε και πώς μπορεί να λυθεί αυτό το πρόβλημα;

Στην TUI, επωφελούμαστε από το ισχυρό μας εμπορικό σήμα. Πολλές από τις θέσεις μας στα ξενοδοχεία ή για τις αεροπορικές μας εταιρείες, για παράδειγμα, καλύφθηκαν ταχύτερα από ποτέ άλλοτε αυτό το Καλοκαίρι. Κάθε υποψήφιος γνωρίζει τι κάνει και τι προσφέρει η TUI ως εργοδότης. Στα ξενοδοχεία, οι εργαζόμενοι είναι συχνά η δεύτερη γενιά που εργάζεται για την TUI. Φυσικά, έχουμε το μεγάλο πλεονέκτημα ότι καλύπτουμε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των ταξιδιών – μπορείτε να εργαστείτε για εμάς στο ταξιδιωτικό γραφείο, στις αεροπορικές εταιρείες, στα ξενοδοχεία και στις εταιρείες κρουαζιέρας ή στους προορισμούς ή στα κεντρικά γραφεία στις αγορές. Ως αποτέλεσμα, προσφέρουμε μια τεράστια και μοναδική ποικιλία σταδιοδρομίας στον Τουρισμό. Οι υποψήφιοι έρχονται στην TUI για μια θέση εργασίας και μένουν για μια καριέρα. Ωστόσο, για τον Τουρισμό ισχύει το ίδιο όπως και για άλλους τομείς: σε περιόδους έλλειψης εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού, οι υποτιθέμενοι «δευτερεύοντες» παράγοντες, αποκτούν μεγάλη σημασία. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται η εταιρική κουλτούρα, την οποία μπορούμε να διαμορφώσουμε ενεργά ως εργοδότης, για παράδειγμα με μεγαλύτερη ευελιξία, όσον αφορά τις ώρες εργασίας ή την τοποθεσία.

Ποιο θα ήταν το ιδανικό τουριστικό μοντέλο που θα μπορούσε να εξασφαλίσει ένα βιώσιμο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον για τον τουρισμό παγκοσμίως; Ποιο θα ήταν το δικό σας ιδανικό μοντέλο τουρισμού το 2030;

Πρόκειται για τη συνένωση της οικολογικής, κοινωνικής και οικονομικής βιωσιμότητας. Μόνο τότε ο Τουρισμός είναι βιώσιμος. Αυτή η ολιστική αντίληψη της βιωσιμότητας αντικατοπτρίζεται επίσης στο πρόγραμμα μας για τη βιωσιμότητα, το οποίο παρουσιάσαμε πέρυσι. Για να επιτευχθεί αυτό, ο Τουρισμός πρέπει να ελαχιστοποιήσει το οικολογικό του αποτύπωμα – να μειώσει τα πλαστικά απόβλητα, να μειώσει τις εκπομπές από αεροσκάφη, κρουαζιερόπλοια και ξενοδοχεία. Πρέπει να συμβάλλει θετικά στην οικονομική ανάπτυξη του προορισμού – αγοράζοντας τοπικά προϊόντα, επενδύοντας σε τοπικές εγκαταστάσεις, ενθαρρύνοντας τους ταξιδιώτες να απολαμβάνουν τοπικά εστιατόρια και εκδρομές. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε τα συμφέροντα των ανθρώπων στα τουριστικά θέρετρα. Η πατρίδα τους πρέπει να παραμείνει αυθεντική, βιώσιμη και προσιτή σε αυτούς. Αυτό σημαίνει επίσης ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής προσιτός και καλός χώρος διαβίωσης για τους ντόπιους, στην πατρίδα των οποίων προγραμματίζουμε τα πακέτα των διακοπών μας. Το υποστηρίζουμε αυτό. Υπάρχουν δύο μορφές τουρισμού. Ο οργανωμένος, θα μπορούσαμε να πούμε, ο διαχειριζόμενος τουρισμός. Αυτός είναι το κλασικό πακέτο διακοπών. Οι επισκέπτες διαμένουν σε ξενοδοχεία που χτίστηκαν για τους παραθεριστές, όπου εργάζονται πολλοί ντόπιοι. Και υπάρχουν και τα ατομικά ταξίδια, όπου οι άνθρωποι συχνά κάνουν διακοπές σε διαμερίσματα και πάσης φύσεως καταλύματα. Με λίγα λόγια, πρόκειται για διαμερίσματα διακοπών Airbnb και βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ως TUI, αντιπροσωπεύουμε τις οργανωμένες διακοπές σε παραδοσιακά ξενοδοχεία και θέρετρα. Το ταξίδι εκεί δεν στερεί ζωτικό χώρο από τους ντόπιους.

Η ΕΕ θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψη της αυτή την αξία των οργανωμένων διακοπών κατά την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τα οργανωμένα ταξίδια. Βασιζόμαστε σε προορισμούς διακοπών, όπως η Ελλάδα και η Ισπανία οι οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους στις Βρυξέλλες. Τα οργανωμένα ταξίδια ρυθμίζονται διεξοδικά προς το συμφέρον των καταναλωτών και των εταίρων στους προορισμούς, οι πάροχοι επενδύουν σημαντικά ποσά για την εξασφάλιση των ταξιδιών και των επισκεπτών και στηρίζουν τους τοπικούς εταίρους στους προορισμούς, για παράδειγμα, με την έγκαιρη προκαταβολή υψηλών ποσών το Φθινόπωρο και το Χειμώνα για την επόμενη σεζόν.

Οι προσφορές πολλών διαδικτυακών πυλών κρατήσεων για μεμονωμένες υπηρεσίες ρυθμίζονται ελάχιστα και, ως εκ τούτου, έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος.

Το νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Επιτροπή στις Βρυξέλλες έχουν πολλά να κάνουν εδώ. Εργαζόμαστε σε πολλά θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Παρατηρούμε επίσης ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για αυτά τα θέματα στην πολιτική. Όταν βρεθήκαμε πρόσφατα στην Αθήνα, συμμετείχα σε διάφορες υπουργικές συναντήσεις και σε μια δημόσια παρουσίαση του Εργαστηρίου Συνεργατών μας στη Ρόδο. Μαζί με την ελληνική κυβέρνηση, συζητήσαμε την κατάσταση του νερού – για παράδειγμα, τι μπορούμε να κάνουμε από κοινού για να μειώσουμε την κατανάλωση νερού. Στις συζητήσεις μας, βλέπουμε ξεκάθαρα μια μετατόπιση από το ερώτημα πώς μπορούμε να κερδίσουμε πίσω τη ζήτηση από την προ κορωνοϊού εποχή, στο ερώτημα πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε και να επεκτείνουμε από κοινού τον βιώσιμο τουρισμό.

Ως TUI, θέτουμε πρότυπα και διαμορφώνουμε τον βιώσιμο μετασχηματισμό μαζί με τους εταίρους μας. Ωστόσο, χρειαζόμαστε ίσους όρους ανταγωνισμού όσον αφορά στο πολιτικό πλαίσιο. Αυτή είναι μια πρόκληση για τις Βρυξέλλες και βλέπω πολλά κοινά σημεία μεταξύ της TUI και των συμφερόντων των χωρών της νότιας Ευρώπης.

Η Ελλάδα μπορεί να ασκήσει επιρροή στο Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Ebel

Ποιος είναι ο βασικός προσωπικός σας στόχος;

Μια οικονομικά επιτυχημένη και ανθρώπινα προσιτή TUI. Για τους επισκέπτες μας, φυσικά, αξέχαστες στιγμές και διακοπές. Για τους ανθρώπους στους προορισμούς, είναι η αποδοχή και η συμμετοχή: είναι σημαντικό για μένα να αναγνωρίζουν την αξία του Τουρισμού για τη χώρα τους και να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην κοινή μας επιτυχία.

Και όσοι εργάζονται για εμάς θα πρέπει να αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται δίκαια, ότι έχουν μια ασφαλή δουλειά και προοπτικές καριέρας και ότι μπορούν να είναι αυτοί που είναι. Η διαφορετικότητα είναι σημαντική για εμάς από κάθε άποψη.

Έχει κάτι κοινό η ενασχόληση με το ποδόσφαιρο με τη διοίκηση μιας γιγαντιαίας επιχείρησης όπως η TUI; Αν έπρεπε να διαλέξετε μεταξύ των δύο, ποιο από τα δύο θα ήταν;

Μετά από ένα αγώνα, ξεκινάει ο επόμενος (After the game is before the game). Ποτέ δεν ξεκουράζεσαι. Πρέπει να παραμένεις ανήσυχος, σε εγρήγορση, ανοιχτός και ευέλικτος. Στο γήπεδο του ποδοσφαίρου, όπως και στις επιχειρήσεις, η νίκη είναι καλύτερη από την ισοπαλία.

Ebel
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Ισπανός», «Έλληνας» ή πολίτης του κόσμου;

Είμαστε μια παγκόσμια εταιρεία, είμαι φυσικά Ευρωπαίος, έχω πολλές τοπικές ρίζες στην περιοχή μου, αλλά αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου σε πολλά μέρη του κόσμου. Κάθε ταξίδι ανοίγει νέους ορίζοντες και μαθαίνεις κάτι από τους άλλους.

Σας βλέπουμε να ταξιδεύετε πολύ και να επικοινωνείτε τόσο με πελάτες της TUI όσο και με υπαλλήλους από όλα τα τμήματα της εταιρείας. Απλά είσαι ο εαυτός σου, Sebastian; Αυτό σε κάνει ευτυχισμένο ή είναι απλά επαγγελματικό;

Μπορούμε όλοι να επικοινωνούμε πολύ πιο άμεσα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις μέρες μας, γεγονός που καταρρίπτει τα εμπόδια. Είναι επίσης μέρος της δουλειάς μου να εκπροσωπώ και να επικοινωνώ την TUI στο κοινό. Αλλά αυτό που βρίσκω πιο συναρπαστικό είναι η άμεση επαφή με τους πελάτες, τις πωλήσεις και τους συνεργάτες των ξενοδοχείων, ιδίως τους υπαλλήλους. Το απολαμβάνω αυτό και μου δίνει πολλή θετική ενέργεια. Η άμεση ανατροφοδότηση είναι πολύ σημαντική για μένα.Ebel

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *