©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα στο Top 5 των ξενοδοχειακών επενδυτικών προορισμών στην Ευρώπη | Στη δεκάδα η Αθήνα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στην πεντάδα των ευρωπαϊκών χωρών με το υψηλότερο ενδιαφέρον για ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ευρώπη το 2024, ενώ, αντίστοιχα στην κατάταξη με τις κορυφαίες πόλεις, στη δεκάδα συναντάται η Αθήνα, η οποία εισέρχεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατάταξη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της CBRE.

Σύμφωνα με την έρευνα “2024 European Hotel Investor Intentions Survey” της CBRE, η Ελλάδα συναντάται στην πέμπτη θέση μεταξύ των δέκα κορυφαίων προορισμών για ξενοδοχειακές επενδύσεις στη Γηραιά ήπειρο, με την Ισπανία να βρίσκεται στην πρώτη θέση και το Ην. Βασίλειο στη δεύτερη, ενώ ακολουθούν η Ιταλία και η Γαλλία, στην τρίτη και τέταρτη θέση, αντίστοιχα.

Από πλευράς πόλεων, η Αθήνα αποτελεί τον ένατο προτιμώμενο προορισμό για τους επενδυτές σε ξενοδοχεία, με πρώτο το Λονδίνο, δεύτερη τη Μαδρίτη και τρίτο το Παρίσι, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Ρώμη και το Άμστερνταμ, στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, υπάρχει ισχυρή εμπιστοσύνη των επενδυτών στον ξενοδοχειακό τομέα, με πάνω από το 90% των ερωτηθέντων να σχεδιάζουν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τις επενδύσεις τους το 2024.

Τα ξενοδοχεία αναμένεται να παρουσιάσουν μικρότερη έκπτωση σε σύγκριση με άλλους τομείς ακινήτων, λόγω των ανθεκτικών εμπορικών τους επιδόσεων.

Άλλα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι:

  • Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μεμονωμένο ζήτημα, το κόστος κεφαλαίου ξεχωρίζει ως η σημαντικότερη πρόκληση για τους επενδυτές ξενοδοχείων το 2024. Αυτό οφείλεται κυρίως στα επιτόκια, τα οποία έχουν αυξηθεί για να αντιμετωπιστεί ο πληθωρισμός. Το κόστος εργασίας, ένα άλλο πληθωριστικό πρόβλημα, κατατάσσεται ως το δεύτερο σημαντικότερο ζήτημα. Επιπλέον, πάνω από το 80% των ερωτηθέντων αντιλαμβάνονται τη γεωπολιτική ως παράγοντα που θα επηρεάσει τις επενδύσεις στην Ευρώπη.
  • Οι στρατηγικές προστιθέμενης αξίας κυριαρχούν στις προτιμήσεις των επενδυτών, με τις ευκαιρίες επανατοποθέτησης να είναι οι πλέον περιζήτητες. Τα ανεξάρτητα συνδεδεμένα ξενοδοχεία έχουν ζήτηση, αποτελώντας προτεραιότητα για το 36% των ερωτηθέντων. Μεταξύ των Ευρωπαίων επενδυτών, τα soft brands ξεπερνούν τα ξενοδοχεία που συνδέονται άμεσα με παγκόσμια εμπορικά σήματα, ενώ τα ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης παραμένουν δημοφιλή.
  • Ενώ η ζήτηση για θέρετρα παραμένει ισχυρή, τα ξενοδοχεία που βρίσκονται σε κεντρικές επιχειρηματικές περιοχές (CBD) κατέχουν πλέον την πρώτη θέση όσον αφορά τη δημοτικότητα. Οι πόλεις-πύλες συνεχίζουν να κυριαρχούν ως προτιμώμενοι προορισμοί. Το Λονδίνο διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ η Μαδρίτη έχει αυξήσει τη δημοτικότητά της. Η Αθήνα εισήλθε στην πρώτη δεκάδα, αποτελώντας απόδειξη της ισχυρής τοποθέτησης της Ελλάδας στην αγορά κατά την τελευταία πενταετία.
  • Η Ευρώπη θα παραμείνει ελκυστικός επενδυτικός προορισμός για τους επενδυτές, ενισχυμένη από τη συνεχή αύξηση των διεθνών επισκεπτών σε βασικούς τουριστικούς κόμβους και πόλεις-πύλες. Κατά την τελευταία δεκαετία, η Ευρώπη αντιπροσωπεύει σταθερά περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών διεθνών ταξιδιών παγκοσμίως, τάση που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2024 και μετά.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *