Photo by Katarina Šikuljak on Unsplash
Photo by Katarina Šikuljak on Unsplash

Τεχνολογία ChatGPT- Οργουελικός εφιάλτης; | Μέτρα ζητά η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η BEUC – Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών ζητάει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να ερευνήσουν την τεχνολογία ChatGPT και παρόμοιες τεχνολογίες chatbot. Στις Η.Π.Α., στις αρχές Απριλίου 2023, η οργάνωση της Κοινωνίας των Πολιτών CAIDP (Κέντρο για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Ψηφιακή Πολιτική) κατέθεσε παράπονο κατά της ChatGPT-4, στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Η.Π.Α..

Τα chatbots έχουν γίνει μια δημοφιλής μέθοδος, για την επικοινωνία μεταξύ χρηστών (ατόμων), επιχειρήσεων με πελάτες κ.λπ. με στόχο την παροχή γρήγορης υποστήριξης, βοήθειας και πληροφοριών. Τα chatbots χρησιμοποιούν πολλές τεχνολογίες, όπως επεξεργασία φυσικής γλώσσας, μηχανικής μάθησης κ.λπ., ώστε να απαντούν στους χρήστες. Μια τέτοια τεχνολογία είναι και το ChatGPT της εταιρίας Openai, η οποία έχει, ήδη, «φτάσει» στο ChatGPT-4.

Η τεχνολογία ChatGPT είναι, αυτή τη στιγμή, η αιχμή του δόρατος, στη βιομηχανία της τεχνολογίας. Οι μέθοδοι GPT (Generative Pre-trained Transformer) είναι προεκπαιδευμένοι, σε τεράστιο όγκο κειμένου και μπορούν να δίνουν απαντήσεις, που μπορούν να θεωρηθούν ότι δόθηκαν, από άνθρωπο.

Βασιζόμενη, στο μεγάλο αριθμό δεδομένων και υπολογιστικών τεχνικών (αλγόριθμοι), κάνει προβλέψεις, με σκοπό να βάλει στη σειρά λέξεις, ώστε να βγαίνει νόημα. Δε χρησιμοποιεί, απλά, τα δεδομένα, το λεξιλόγιο, τις πληροφορίες, αλλά κατανοεί και το νόημα των λέξεων. Μπορεί να μιμείται γλωσσικά μοτίβα και να αποκτά εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.

Έτσι, η τεχνολογία ChatGPT μπορεί να παραπλανήσει ανθρώπους ακόμα και να τους βλάψει. Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτή τη στιγμή, εργάζεται, για τη θεσμοθέτηση της πρώτης παγκόσμιας νομοθεσίας, για την τεχνητή νοημοσύνη, η BEUC και οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της BEUC, όπως το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ανησυχούν ότι θα περάσουν χρόνια, πριν την εφαρμογή αυτής της νομοθεσίας, αφήνοντας, στο ενδιάμεσο διάστημα, τους καταναλωτές ακάλυπτους, απέναντι στους κινδύνους μιας τεχνολογίας, που δε ρυθμίζεται, επαρκώς και για την οποία οι καταναλωτές ούτε έχουν την απαραίτητη γνώση, ούτε είναι προετοιμασμένοι, για τη χρήση της.

Στο παράπονο, που κατέθεσε η οργάνωση CAIDP, έθεσε προβληματισμούς, για τις επιπτώσεις της ChatGPT-4, στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ασφάλεια των καταναλωτών.

Η αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της BEUC, κ. Ursula Pahl, δήλωσε: «Μέσα σε λίγους μόνο μήνες, έχουμε παρατηρήσει μια τεράστια χρήση της ChatGPT και αυτό είναι μόνον η αρχή. Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες, οι οποίες αυξάνονται, ότι η ChatGPT και τα παρόμοια chatbots μπορεί να εξαπατούν και/ή να χειραγωγούν ανθρώπους. Οι Ευρωπαϊκές και οι εθνικές αρχές πρέπει να ξεκινήσουν έρευνα, αμέσως, για τους κινδύνους, που αυτή η τεχνολογία δημιουργεί για τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Αυτά τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης χρειάζονται περισσότερο εξονυχιστικό έλεγχο, από δημόσιες αρχές, οι οποίες πρέπει να ανακτήσουν τον έλεγχο αυτών των συστημάτων».

Tagged

1 σχόλιο στο “Τεχνολογία ChatGPT- Οργουελικός εφιάλτης; | Μέτρα ζητά η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *