wtm
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

WTM : Οι σύγχρονες τάσεις στα ταξίδια πολυτελείας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ

Με το 2018 να έχει φτάσει ήδη στα μισά, ορισμένες από τις τάσεις που χαρακτηρίζουν τα ταξίδια πολυτελείας έχουν ήδη καθιερωθεί και αξίζει να εξεταστούν μιας και από ότι φαίνεται θα πρωτοστατούν στο ταξιδιωτικό σκηνικό για αρκετά χρόνια, αναφέρει σε σχετική μελέτη η World Travel Market.

Οι τάσεις είναι οι εξής:

Ο έλεγχος του ταξιδιού στα χέρια του πελάτη

Παλαιότερα, η οργάνωση του ταξιδιού βρισκόταν στον έλεγχο του ταξιδιωτικού πράκτορα. Τα πακέτα διακοπών ήταν αρκετά ελκυστικά όχι επειδή οι άνθρωποι ήταν πιο απασχολημένοι, αλλά επειδή η πρόσβαση σε προγράμματα πτήσεων, ξενοδοχεία και σε εκδρομές ήταν ελεύθερη μόνο για τους εγγεγραμμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Έτσι, θεωρούνταν πραγματική πολυτέλεια να έχει κάποιος να οργανώσει όλες τις πτυχές του ταξιδιού για σας, και το μόνο που χρειαζόταν ήταν να εμφανιστείτε στο αεροδρόμιο.

Ωστόσο, δεκαετίες αργότερα, οι ταξιδιώτες έχουν όλες τις πληροφορίες στα χέρια τους. Οι μηχανές κρατήσεων, οι κριτικές, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ιστοσελίδες σύγκρισης έχουν βγάλει τους ταξιδιωτικούς πράκτορες «εκτός παιχνιδιού». Οι πράκτορες γνωρίζουν πως οι ταξιδιώτες δεν στηρίζονται πλέον σε αυτούς για συστάσεις, καθώς είναι οπλισμένοι με κάθε διαθέσιμη πληροφορία σχετικά με τις προτιμήσεις τους.

Δεδομένου ότι πρόκειται για προσωπικές εμπειρίες, οι ταξιδιώτες θέλουν να έχουν τον έλεγχο στην κράτηση του ταξιδιού τους. Τα πολυτελή ξενοδοχεία προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα όχι μόνο να επιλέξουν τον προτιμώμενο τύπο δωματίου, αλλά και τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τη διαμονή τους με πιο προσωπικό τρόπο. Ξενοδοχεία, όπως το Barriere Le Fouquet στο Παρίσι, επιτρέπουν στους επισκέπτες τους να επιλέξουν λεπτομέρειες, όπως τον τύπο μαξιλαριού, τη μουσική, ακόμα και τα λουλούδια που θέλουν στο δωμάτιο.

Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τα ξενοδοχεία, καθώς οι επισκέπτες αισθάνονται ότι είναι μοναδικοί και διαφορετικοί από όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες του ξενοδοχείου.

Τα πακέτα διακοπών δεν είναι πλέον ελκυστικά. Συνεπώς, οι εταιρείες ενθαρρύνονται να προσαρμόζουν τα προϊόντα τους. Οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν να προσαρμόζουν τα ταξίδια τους και δεν τους πειράζει να πληρώσουν λίγα χρήματα επιπλέον γι’ αυτό το λόγο.

Τα ταξίδια θέλουν το χρόνο τους

Καθώς οι κρουαζιέρες και τα αεροπορικά εισιτήρια γίνονται πιο προσιτά και δημοφιλή, φαίνεται να μετατρέπουν το ταξίδι σε κάτι αγχωτικό πάρα χαλαρό. Ίσως, εξαιτίας αυτού, οι ταξιδιώτες τείνουν να νοσταλγούν τη «χρυσή εποχή» των ταξιδιών, όταν αυτά δεν ήταν δοκιμασία.

Σε μια εποχή κυριαρχίας των κρουαζιερόπλοιων και των low cost αεροπορικών, όσο πιο γρήγορος ο χρόνος ταξιδιού, τόσο λιγότερο πολυτελής η ταξιδιωτική εμπειρία. Η απαίτηση για γρήγορο και εύκολο ταξίδι έχει τα μειονεκτήματά της.

Ο χρόνος είναι πλέον δείκτης πολυτέλειας, επομένως το αβίαστο και χαλαρό ταξίδι επιστρέφει. Οι αμαξοστοιχίες που προσφέρουν υπνοδωμάτια επιστρέφουν και μοιάζουν περισσότερο με 5* ξενοδοχεία.

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Belmond εγκαινίασε τρεις ιδιωτικές «Grand Suites» στο θρυλικού Venice Simplon-Orient-Express, η καθεμία με ιδιωτικό μπάνιο, διπλό κρεβάτι και καθιστικό. Με αυτές οι ταξιδιώτες ξαναγυρνούν στη χρυσή εποχή, όταν το τρένο πρωτοστατούσε στα διεθνή ταξίδια.

Μια διανυκτέρευση σε μια Grand Suite από Λονδίνο προς τη Βενετία ξεκινά από 5.500 λίρες Αγγλίας ανά άτομο.

Τα βιβλία εκθρονίζουν τις ταινίες

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι ταινίες έχουν επηρεάσει τους ανθρώπους σε πολλές πτυχές της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών. Έτσι, οι κινηματογραφικές εκδρομές έχουν γίνει αρκετά δημοφιλείς εδώ και χρόνια. Για παράδειγμα, η κροατική πόλη του Ντουμπρόβνικ έχει δει τη δημοτικότητά της να αυξάνεται από το 2011, οπότε προβλήθηκε για πρώτη φορά η σειρά Game of Thrones.

Αντίστοιχη αύξηση δημοτικότητας παρατηρείται στη Βόρεια Ιρλανδία, όπου γυρίστηκαν οι ταινίες «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών».

Ωστόσο, οι άνθρωποι έλκονται περισσότερο από το μη εμφανές, όχι μόνο για την αποκλειστικότητα, αλλά ίσως και για την καινοτομία ή τη νοσταλγική διάθεση.

Πριν από τις ταινίες, τα βιβλία ήταν πηγή ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης των ανθρώπων. Και φαίνεται ότι τα «λογοτεχνικά ταξίδια» είναι μια από τις τάσεις του 2018.

Τοποθεσίες, όπως το Bath της Αγγλίας, όπου βρισκόταν το σπίτι της Jane Austen για 5 χρόνια, έδωσαν έμπνευση για δύο από τα έξι δημοσιευμένα μυθιστορήματά της, το Northberg Abbey και το Persuasion. Εκτός από τα διάσημα ιαματικά λουτρά του Bath και τη γραφική γοητεία των μικρών πόλεων, οι εκδρομές Jane Austen και το κέντρο Jane Austen συγκεντρώνουν τους περισσότερους τουρίστες.

Η πόλη της Καρθαγένης στην Κολομβία προσελκύει, επίσης, αρκετούς «καλά διαβασμένους» τουρίστες, καθώς ήταν ο τόπος που ενέπνευσε τον βραβευμένο με βραβείο Νόμπελ, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκέζ, να γράψει μεγάλο μέρος του έργου του, συμπεριλαμβανομένου του «100 Χρόνια Μοναξιάς».

Συνεργαζόμενα brands

Έχουμε δει επιτυχημένες συνεργασίες μεταξύ brands για τη δημιουργία πολυτελών ταξιδιωτικών προϊόντων και αυτό πρόκειται να συνεχιστεί.

Πέρυσι, όταν οι United Airlines σχεδίασαν εκ νέου τις καμπίνες πρώτης και business θέσης, συνεργάστηκαν με την Saks Fifth Avenue για να δημιουργήσουν την καλύτερη εκδοχή του United Polaris.

Ύστερα από περισσότερες από 12.000 ώρες έρευνας πάνω στον ύπνο, εντόπισαν τι παρέχει τον καλύτερο ύπνο στον αέρα. Εκτός από κλινοσκεπάσματα και άλλες ανέσεις, η Saks παρείχε, επίσης, εκπαίδευση σε 26.000 αεροσυνοδούς της United Airlines.

Ακόμα μια επιτυχημένη συνεργασία είναι μεταξύ της Delta Air Lines και της Westin για τις υπηρεσίες ύπνου Westin Heavenly In-Flight στην πρώτη και τη business θέσης της Delta.

Οι επιβάτες σε επιλεγμένες καμπίνες της Delta Air Lines απολαμβάνουν παπλώματα και υποαλλεργικά μαξιλάρια από τη Westin μαζί με επώνυμα είδη ένδυσης για να εξασφαλίσουν ποιοτικό ύπνο στον αέρα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *