Photo by Angela Roma on Pexels

WTTC: “Οδηγός” στην ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου ο τουρισμός shopping | Στο 15% της αξίας της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας σε ορισμένους προορισμούς

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αν υπάρχει ένα μήνυμα που διαφαίνεται μέσα από την έκθεση “Παγκόσμιος Λιανικός Τουρισμός: Τάσεις και ιδέες”, του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) αυτό είναι ότι ο λιανικός τουρισμός είναι εδώ και θα παραμείνει, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου.

Η έρευνα του WTTC και του Κέντρου Έρευνας για τη Φιλοξενία και τον Τουρισμό της Σχολής Διοίκησης Ξενοδοχείων και Τουρισμού του Πολυτεχνείου του Χονγκ Κονγκ, σε συνεργασία με το The Bicester Collection, παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στο La Roca Village, μέρος του The Bicester Collection, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, με αφορμή την 25η επέτειο του Village.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι ταξιδιώτες ξοδεύουν συλλογικά δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο όταν ψωνίζουν. Δημιουργούν θέσεις εργασίας εκεί όπου η απασχόληση είναι σπάνια και παρέχουν εισόδημα για τους τοπικούς καλλιτέχνες, χειροτέχνες, αγρότες και σχεδιαστές. Το λιανικό εμπόριο είναι ένα από τα πιο ποικιλόμορφα στον κόσμο, διαμορφώνοντας κάθε μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Είναι η αίσθηση ενός πολύτιμου οικογενειακού σουβενίρ, ή μια ευκαιρία της τελευταίας στιγμής στα αφορολόγητα του αεροδρομίου. Και παρ’ όλες τις προκλήσεις της πανδημίας, ο λιανικός τουρισμός παραμένει ισχυρός.

Το 2019, ο λιανικός τουρισμός αντιπροσώπευε έως και 178 δισεκατομμύρια δολάρια ή το 6% της αξίας της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας, ξεπερνώντας το 15% σε ορισμένους προορισμούς. Εντούτοις, παρά τη σημαντική αυτή ώθηση στις οικονομίες σε όλο τον κόσμο, αυτός ο τύπος τουρισμού έχει ιστορικά υποβαθμιστεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κρίσιμα δεδομένα για στρατηγικές προβλέψεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο τομέας αυτός άρχισε να ανακάμπτει από την πανδημία στις περισσότερες αγορές το 2021, με την Αμερική και την Ευρώπη να πρωτοστατούν. Παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη ανάπτυξη, ξεπέρασε τις συνολικές οικονομίες σε όλες σχεδόν τις αγορές, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του και τις μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξής του.

“Πρωταγωνιστεί” στην ανάκαμψη

Ο λιανικός τουρισμός διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη του κλάδου, ο οποίος έχει δει τα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό να αυξάνονται κατά 82% έως το 2022. Τα ψώνια δεν είναι πλέον απλώς μια δραστηριότητα αναψυχής, αλλά επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, αυξάνουν την ελκυστικότητα των προορισμών, ενισχύουν τα έσοδα από το συνάλλαγμα και στηρίζουν τις τοπικές μάρκες και τα τοπικά προϊόντα.

Η έκθεση επισημαίνει αναδυόμενα θέματα, όπως το “retailtainment” -η συγχώνευση του λιανικού εμπορίου και της ψυχαγωγίας- για την τόνωση των αγορών και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.

Σε δηλώσεις της η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του WTTC, Julia Simpson, είπε: “Ο τουρισμός αγορών δεν αφορά πλέον μόνο την αγορά αναμνηστικών, αλλά αποτελεί κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάκαμψη το  κάδου, συμβάλλοντας σημαντικά στα έσοδα, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη συνολική οικονομική ανάπτυξη.

Η έκθεση αυτή υπογραμμίζει τις αναξιοποίητες δυνατότητες του λιανικού τουρισμού και την ανάγκη προσαρμογής των φορέων του κλάδου στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Οι τελευταίοι αναζητούν αυθεντικά εμπορικά σήματα, που αποτυπώνουν τον πολιτισμό και τη μοναδικότητα του προορισμού τους, καθώς και εμπορικά σήματα πολυτελείας σε πολυτελές περιβάλλον”.

Η γνώμη των εμπειρογνωμόνων

Η Desirée Bollier, πρόεδρος της The Bicester Collection, δήλωσε: “Συνδυάζοντας την οικονομική ευημερία με τις εμπλουτισμένες εμπειρίες, ο τουρισμός αγορών ενισχύει τις κοινότητες και γιορτάζει την πολιτιστική κληρονομιά. Μια συνεργατική προσέγγιση μεταξύ λιανικού εμπορίου, ταξιδιών και τουρισμού αναβαθμίζει το ταξίδι του πελάτη, εξισορροπώντας την ανάπτυξη του κλάδου με τη συνειδητή δράση. Μέσω της ακεραιότητας των προορισμών, της υιοθέτησης της τεχνολογίας, της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, της ενσυναίσθησης της προοπτικής του ταξιδιώτη και της προώθησης μελετημένων πολιτικών, χαράζουμε τον δρόμο για το δυναμικό μέλλον του λιανικού τουρισμού”.

Από την πλευρά του ο καθηγητής Haiyan Song, διευθυντής του Κέντρου Έρευνας για τη Φιλοξενία και τον Τουρισμό της Σχολής Διοίκησης Ξενοδοχείων και Τουρισμού του Πολυτεχνείου του Χονγκ Κονγκ, τόνισε: “Η βιωσιμότητα στα ταξίδια και τον τουρισμό θα συνεχίσει να αυξάνεται σε σημασία μετά την πανδημία και είναι επιτακτική ανάγκη οι λιανοπωλητές να κατανοήσουν πόσο οι αγοραστές και οι ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για βιώσιμα προϊόντα”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *