Ξεκίνησε η επιχείρηση επαναπατρισμού των Βρετανών ταξιδιών από την πυρόπληκτη Ρόδο, με τις πρώτες πτήσεις να φθάνουν στο νησί το βράδυ της Κυριακής.
Η αεροπορική εταιρία easyJet πρόκειται να πραγματοποιήσει δύο πτήσεις επαναπατρισμού τη Δευτέρα και μια τρίτη την Τρίτη, με 421 θέσεις διαθέσιμες και στις τρεις πτήσεις, οι οποίες προστίθενται στις εννέα προγραμματισμένες πτήσεις της για το ελληνικό νησί.
Ορισμένες πτήσεις από τη Ρόδο καθυστέρησαν το βράδυ της Κυριακής, συμπεριλαμβανομένης μιας πτήσης της easyJet που επρόκειτο να φτάσει στο Gatwick στις 9 μ.μ., η οποία έφτασε στις 23.30, μετά τη στάση για αλλαγή πληρώματος στο Μιλάνο.
Περαιτέρω πτήσεις των easyJet, Jet2 και Ryanair από τη Ρόδο είναι προγραμματισμένες να αφιχθούν στο αεροδρόμιο Gatwick, Stansted και Bristol το απόγευμα της Δευτέρας.
Συγκεκριμένα, η Jet2 πρόκειται να εκτελέσει τρεις πτήσεις επαναπατρισμού από τη Ρόδο σήμερα για να επαναφέρει στο Ηνωμένο Βασίλειο τους παραθεριστές που απομακρύνθηκαν από τα ξενοδοχεία που έκαναν τις διακοπές τους λόγω των πυρκαγιών.
Αυτές οι πτήσεις είναι πρόσθετες των πάνω από 50 πτήσεις που έχουν προγραμματιστεί μεταξύ Ρόδου και Ηνωμένου Βασιλείου αυτή την εβδομάδα.
Οι επιπλέον πτήσεις θα εκτελούνται προς Manchester με 220 θέσεις, Leeds Bradford και Birmingham, και οι δύο με 189 θέσεις.
Η πρώτη πτήση επαναπατρισμού της εταιρίας από τη Ρόδο προς το Leeds Bradford προσγειώθηκε αργά το βράδυ της Κυριακής, μεταφέροντας 95 επιβάτες, στους οποίους παρασχέθηκε επίσης περαιτέρω επίγεια μεταφορά.
“Έχουμε επικοινωνήσει με τους πελάτες που επηρεάζονται σχετικά με τις επιλογές επιστροφής χρημάτων και επανακράτησης και αν επιθυμούν να λάβουν επιστροφή χρημάτων, θα το επεξεργαστούμε γρήγορα”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρίας.
“Θα εξακολουθήσουμε να πετάμε προς τη Ρόδο, αλλά χωρίς επιβάτες επί του αεροσκάφους, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να μεταφέρουμε τους πελάτες μας πίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο με τις προγραμματισμένες πτήσεις τους, καθώς και κάθε πρόσθετο πελάτη της Jet2 που επιθυμεί να επιστρέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο”, πρόσθεσε η Jet2.
Εν τω μεταξύ, εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης είπε ότι πέντε μέλη του προσωπικού από το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών, Κοινοπολιτείας και Ανάπτυξης και τέσσερις Βρετανοί ανταποκριτές του Ερυθρού Σταυρού στάλθηκαν στη Ρόδο ως μέλη της Ομάδας Ταχείας Ανάπτυξης.
Η ομάδα θα έχει έδρα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ρόδου για να βοηθήσει με τα ταξιδιωτικά έγγραφα και να έρχεται σε επαφή με τις ελληνικές αρχές και τους ταξιδιωτικούς φορείς.
Την Κυριακή, η TUI ανέστειλε τις πτήσεις της προς τη Ρόδο, μέχρι την Τρίτη, ενώ η Jet2 Holidays ακύρωσε τα ταξίδια της, μέχρι την επόμενη Κυριακή.
Ωστόσο, η easyJet διατήρησε τακτικά δρομολόγια, ενώ και η Ryanair δήλωσε ότι οι πτήσεις της από και προς τη Ρόδο πραγματοποιούνται κανονικά, προκαλώντας την κριτική των καταναλωτών.
Εκπρόσωπος της easyJet είπε ότι “κάνει ό,τι μπορεί” για να βοηθήσει τους πελάτες στη Ρόδο και κάλεσε όσους πρόκειται να ταξιδέψουν από ή προς το νησί μέχρι το Σάββατο να αλλάξουν την ημερομηνία του ταξιδιού τους χωρίς καμία επιβάρυνση.
Από την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής της Ryanair, Neil Sorahan, δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρία παρακολουθεί την κατάσταση.
“Έχουμε πολλούς πελάτες εκεί που θέλουν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Δεν πρόκειται να τους αφήσουμε πίσω, οπότε θα ταξιδέψουμε ξανά και ξανά. Δεν είναι απαραίτητο αυτή την περίοδο (να προσθέσουμε επιπλέον πτήσεις), αφήνουμε τους ανθρώπους να κάνουν κράτηση σε παλαιότερες πτήσεις”, δήλωσε.