virgin
Virgin_Atlantic

Αεροπορικές: Χρεοκοπίες και διαγκωνισμοί για την λήψη κρατικής στήριξης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Το “χειρόφρενο” που έχουν τραβήξει οι αεροπορικές εταιρίες λόγω της κρίσης του Κορωνοϊού τις οδηγεί σε χρεοκοπίες με κύριες τις Virgin Australia και την Air Mauritius, ενώ άλλες βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού. Αρκετές εταιρίες επιβιώνουν χάρη στην κρατική οικονομική στήριξη, γεγονός που οδηγεί σε έντονες αντιδράσεις από άλλες.

Virgin Atlantic και Virgin Australia

Ποιος θα το πίστευε, ότι ο μεγαλομέτοχος της Virgin Atlantic, Sir Ian Richard Branson, θα άκουγε τα λόγια, που είχε αναφέρει για την Britiish Airways πριν 11 χρόνια (“θα περιμένουμε να πεθάνει”), για τη δική του εταιρία.

Πλέον ο κάτοχος του 51% της Virgin Atlantic παρακαλά τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία έχει προσλάβει τη Morgan Stanley για εξέταση του αιτήματός του, για την παροχή δανείου. Τα προβλήματα για το δισεκατομμυριούχο ξεκινούν από το γεγονός, ότι κατοικεί σε έναν “φορολογικό παράδεισο” (ένα ιδιόκτητο νησί στην Καραϊβική) με αποτέλεσμα να υπάρχει εκστρατεία, στην οποία έχουν ήδη υπογράψει 500000  άτομα, για να πληρώσει τα “σπασμένα” από την τσέπη του.

Από την άλλη η Virgin Australia, στην οποία ο Sir Ian Richard Branson κατέχει το 10% των μετοχών, έχει ήδη κάνει αίτηση για χρεοκοπία. Η απόπειρα για παροχή δανείου ύψους 830 εκατ. ευρώ απέτυχε, καθώς η κυβέρνηση της Αυστραλίας απέρριψε το αίτημα. Το γεγονός αυτό αφήνει πλέον την Qantas να δρα ανενόχλητη χωρίς ανταγωνιστή. Στην Virgin Australia συμμετέχουν οι Etihad Airways (21%), Singapore Airlines (20%) και οι κινέζικες αεροπορικές Nanshan και HNA (20% έκαστη).

Air Mauritius

Η αεροπορική εταιρία ανακοίνωσε τη χρεοκοπία της την Τετάρτη, καθώς από τις αρχές του Απρίλη έχουν απαγορευθεί όλες οι πτήσεις με αποτέλεσμα η Air Mauritius να καταγράφει μηδενικά έσοδα. Πλέον η αεροπορική εταιρία να πρέπει να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση.

South African Airways

Σε αντίθεση με την Air Mauritius δεν μπορεί να ελπίζει για αναδιοργάνωση, καθώς η χρεοκοπία της αυτή τη φορά είναι οριστική. Το σχέδιο διάσωσής απέτυχε και 4700 εργαζόμενοι βρέθηκαν χωρίς δουλειά.

Η χρεοκοπία της, όσο λυπηρό γεγονός και αν είναι, δεν αποτελεί έκπληξη, διότι η αεροπορική σημείωνε απώλειες εδώ και μια 10ετία, και η κρίση του Κορωνοϊού επίσπευσε ένα τετελεσμένο γεγονός.

Τέλος, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Norwegian βρίσκεται στα πρόθυρα επίσης αντιμετωπίζοντας πολλά και δυσεπίλυτα προβλήματα. Πριν λίγες ημέρες κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή σε καθεστώς χρεοκοπίας, για 4 θυγατρικές εταιρίες της, λόγω του οικονομικού αντίκτυπου της κρίσης του Κορωνοϊού.

Η νορβηγική αεροπορική σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι από την απόφαση αυτή, η οποία ελήφθη στις 20 Απριλίου, επηρεάζονται 1571 πιλότοι και 3134 μέλη πληρώματος καμπίνας, ενώ θα «σωθούν» 700 πιλότοι και 1300 μέλη πληρώματος καμπίνας στη Νορβηγία, τη Γαλλία και την Ιταλία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *