money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ACI Europe: Στο 93% η μείωση της εναέριας κίνησης σε ετήσια βάση | Επιστροφή σε προ Κορωνοϊού επίπεδα από το 2024

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ

Σημαντική μείωση στην κίνηση (93%) των επιβατών καταγράφει το ACI Europe για τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, ενώ η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2024.

Σε μηνιαία βάση παρατηρείται μία οριακή βελτίωση (-98% κατά τον Μάιο), ενώ τα αεροδρόμια υποδέχθηκαν τον Ιούνιο του 2020 16.8 εκατ. ταξιδιώτες (την ίδια εποχή το 2019 είχαν υποδεχθεί 240 εκατ.)

Η βελτίωση της απόδοσης σε μηναία βάση αντικατοπτρίζει τη σταδιακή άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών εντός της ΕΕ και της Ζώνης Σένγκεν. Ως εκ τούτου, το ευρωπαϊκό αεροπορικό δίκτυο κατέγραψε τριπλάσια αύξηση των ημερήσιων αφίξεων στο διάστημα μεταξύ 1ης Ιουνίου (267000) έως τις 30 Ιουνίου (757000), η οποία ωστόσο απέχει σε μεγάλο βαθμό από τις 8 εκατ. αφίξεις που καταγράφηκαν τον Ιούνιο του 2019.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες εξελίξεις  και την παγκόσμια επιδημιολογική κατάσταση το ACI EUROPE εξέδωσε μία νέα πρόβλεψη, η οποία αναφέρει πως:

  • Μία πλήρης επιστροφής της ζήτησης των επιβατών στα επίπεδα του 2019 αναμένεται προς το 2024 και όχι το 2023, όπως προέβλεπε τον Μάιο
  • Τα αεροδρόμια της Ευρώπης θα χάσουν 1.57 δισεκατ. επιβάτες κατά το 2020 (64% μείωση σε ετήσια βάση)
  • Τα έσοδα των ευρωπαϊκών αεροδρομίων θα μειωθούν κατά 32.4 δισεκατ. ευρώ κατά το 2020 (67% συρρίκνωση σε ετήσια βάση).
ksd
adv

Η  επανεκκίνηση των πτήσεων χαρακτηρίζεται από χαμηλούς παράγοντες πλήρωσης των θέσεων και ο όγκος των επιβατών δεν ανταποκρίνεται στο αριθμό των πτήσεων. Το γεγονός αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα τα αεροδρόμια, καθώς τα λειτουργικά τους κόστη καθορίζονται από την κίνηση των αεροσκαφών, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους (76%) προέρχονται από τους επιβάτες. Αυτό σημαίνει πως τα υφιστάμενα σχέδια ανάκαμψης αυξάνουν δυσανάλογα τα έξοδα που σχετίζονται με τα έσοδα.

Ο Γενικός Διευθυντής του ACI EUROPE, Olivier Jankovec, στέκεται στα εξής σημεία:

  • Η ανάκαμψη της ζήτησης των επιβατών κινείται με πιο αργούς ρυθμούς από το αναμενόμενο καθώς τον Ιούνιο το ποσοστό κινήθηκε στο 19% και όχι στο 30% (πρόβλεψη Μαΐου)
  • Δε βοηθά το γεγονός πως τα κράτη της ΕΕ και της ζώνης Σένγκεν δεν έχουν εφαρμόσει μία συντονισμένη πολιτική όσον αφορά τις υφιστάμενες ταξιδιωτικές οδηγίες και το άνοιγμα των συνόρων
  • Η οικονομική κατάσταση των αεροδρομίων δε βελτιώνεται σημαντικά, ενώ μερικά καταγράφουν περισσότερες απώλειες σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την επανεκκίνηση της λειτουργίας τους.
  • Η ρευστότητα θα παραμείνει ένα ανοιχτό ερώτημα και για τη χειμερινή σεζόν, καθώς το καλοκαίρι θεωρείται η υψηλή περίοδος με αποτέλεσμα να σταματούν τα προσωρινά προγράμματα ανεργίας σε αρκετά κράτη της ΕΕ, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες δέχονται μεγάλες πιέσεις λόγω των χρεώσεων των αεροδρομίων
  • Αρκετά αεροδρόμια, ειδικά τα μικρά τοπικά, θα χρειαστούν περαιτέρω οικονομική στήριξη.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *