© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ACI Europe: Σε ολικό comeback το 2024 τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια | Στο -3,4% η κίνηση των ευρωπαϊκών αεροδρομίων τον Αύγουστο | Στο +9% περίπου στον ΔΑΑ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Πλήρης ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης αναμένεται το 2024 για τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, τα οποία τον φετινό Αύγουστο παρουσίασαν έλλειμμα μόλις 3,4%, έναντι του προ-πανδημικού Αυγούστου, με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ωστόσο, να συγκαταλέγεται στα αεροδρόμια που εμφάνισαν θετικό πρόσημο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο οργανισμός ACI Europe, ο οποίος εκπροσωπεί τα αεροδρόμια της περιοχής.

Ο ACI Europe πρόσθεσε ότι η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια αναμένεται το 2023 να φθάσει το 95,5% του όγκου επιβατών πριν από την πανδημία του 2019, από 91% στην προηγούμενη πρόβλεψή του (Δεκέμβριος 2022)..

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ευρωπαϊκού οργανισμού, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης αναμένεται να ανέλθει στο +1,4%, σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα (2019) το 2024 (αντί στο -2% σύμφωνα με την προηγούμενη πρόβλεψή του). Ενώ, η επιβατική κίνηση έως το 2027 θα αυξηθεί κατά 9,2%, σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδαοριακά υψηλότερη από την προηγούμενη πρόβλεψη (+9%).

Η κίνηση του Αυγούστου

Τον Αύγουστο, η επιβατική κίνηση των ευρωπαϊκών αεροδρομίων μειώθηκε μόνο κατά 3,4%, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, αλλά αυξήθηκε κατά 11,6%, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2022. Τα διεθνή επιβατικά ταξίδια αυξήθηκαν κατά 13,2% από τα εσωτερικά ταξίδια, τα οποία σημείωσαν αύξηση 6%.

Σύμφωνα με τον ACI Europe, τα αεροδρόμια που ανέφεραν τις υψηλότερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση για τον Αύγουστο του 2023, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019, είναι τα εξής:

Στα αεροδρόμια της Ομάδας 1, που εξυπηρετούν πάνω από 25 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, είναι τα αεροδρόμια της Κωνσταντινούπολης IST (+12,4%), του Παρισιού-Ορλί (+10,8%), της Κωνσταντινούπολη SAW (+8,8%), της Αθήνα (+8,4%) και της Λισαβόνα (+5,4%).

Τα αεροδρόμια αυτά ανέφεραν πτώση της απόδοσης κατά 6,4%,σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα τον Αύγουστο του 2019.

Στα αεροδρόμια της Ομάδας 2, που φιλοξενούν 10 και 25 εκατομμύρια επιβάτες, και τα οποία παρουσίασαν μείωση 8%, περιλαμβάνονται  τα αεροδρόμια της Νάπολης (+24,3%), του Πόρτο (+19,2%), του Μιλάνου-BGY (+14,3%), της Μασσαλίας (+10,7%) και της Μάλαγας (+9,7%).

Στα αεροδρόμια της Ομάδας 3, που εξυπηρετούν 5 έως 10 εκατομμύρια επιβάτες, και τα οποία παρουσίασαν αύξηση 5,4%, περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια: Σότσι (+115,6%), Αλμάτι (+42,9%), Βελιγράδι (+22,9%), Βαλένθια (+20,6%) και Παλέρμο (+17,3%).

Στα αεροδρόμια της Ομάδας 4, που εξυπηρετούν λιγότερους από 5 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, και τα οποία παρουσίασαν άνοδο 3,2%, ανήκουν τα αεροδρόμια: Γκρενόμπλ (527,7%), Τράπανι (334,4%), Περούτζια (203,0%), Κουτάισι (122,1%), Σαν Σεμπαστιάν (109,3%).

Σε δηλώσεις του ο γενικός διευθυντής του ACI Europe, Olivier Jankovec, σχολίασε: “Αυτό που βλέπουμε είναι ότι δεν ανακάμπτουν όλα τα αεροδρόμια με τον ίδιο ρυθμό. Ενώ σχεδόν το 50% των αεροδρομίων της Ευρώπης έχουν πλέον ξεπεράσει τον όγκο επιβατών που είχαν πριν από την πανδημία – με ορισμένα μάλιστα να παρουσιάζουν εκθετική αύξηση – όλα τα υπόλοιπα παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ ορισμένα εξακολουθούν να αγωνίζονται για να ανακάμψουν πιο δυναμικά. Αυτό σημαίνει ότι πολλά αεροδρόμια ενδέχεται να μην επανέλθουν στον προ της πανδημίας όγκο επιβατών τους πριν από το 2026, ή ακόμη και αργότερα”.

Από τον περασμένο Αύγουστο, το ποσοστό διαφοράς των επιδόσεων σε σχέση με τα επίπεδα επιβατών πριν από την πανδημία, σε όλες τις αγορές, κυμαινόταν από -34% έως πάνω από +100%, κάτι που, σύμφωνα με τον k. Jankovec, ήταν πρωτοφανές: “Στο παρελθόν, όταν αντιμετώπιζαν συστημικά σοκ όπως η 11η Σεπτεμβρίου ή η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, τα περισσότερα αεροδρόμια είχαν την τάση να ανακάμπτουν με παρόμοιο ρυθμό. Όχι αυτή τη φορά”, σημείωσε ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού οργανισμού.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *