©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ | Πελοπόννησος: Άννα Καλογεροπούλου, σε πλήρη εξέλιξη οι δράσεις και για Γαστρονομία και Προβολή

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η σχηματοποίηση και ανάδειξη του “Food and Drink” αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο στην προσφορά ολοκληρωμένων και ειδικών τουριστικών εμπειριών και μπορεί να συνδράμει στην αύξηση του τοπικού τουριστικού εσόδου και, πάνω απ’ όλα να ενισχύσει to engagement των επισκεπτών με τον τόπο, τόνισε μιλώντας στο 3ο Συνέδριο «Ένα ταξίδι στον οίνο και στο χρόνο», η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου Άννα Καλογεροπούλου, προσθέτοντας εμφατικά ότι “Στην Πελοπόννησο τα στοιχεία αυτά δεν υπηρετούν απλά τις αισθήσεις μας! Αποτελούν κρίσιμο στοιχείο της ίδιας μας της ταυτότητας και ύπαρξης και συνοδεύονται από ένα αφήγημα που περιλαμβάνει το νέο, το παλιό, τους τόπους και τους ανθρώπους”.

‘Οπως είπε η κα. Καλογεροπούλου, “Το προϊόν Food and Drink είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του τουριστικού προϊόντος και της τουριστικής εμπειρίας. Κάθε τόπος έχει τα δικά του μοναδικά Γαστρονομικά στοιχεία”.

Μάλιστα παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία: 

  • 5%των Ευρωπαίων ταξιδιωτών είναι “foodies”
  • 25% του ταξιδιωτικού budget καταναλώνεται σε “Food and Drink”
  • 80% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι το Food and Drink είναι κρίσιμο για τη συνολική τους εμπειρία
  • 81% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι το Food and Drink τους βοηθά να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα

Ακόμη, η Άννα Καλογεροπούλου, παρουσίασε ένα μικρό teaser της καμπάνιας προβολής της Περιφέρειας για το 2022, Peloponnese beyond the time, επισημαίνοντας ότι σχεδιάζονται δράσεις που θα υλοποιηθούν εντός 18 μηνών για τα γαστρονομικά προϊόντα: Ολοκληρωμένη εικαστική ταυτότητα, Φεστιβάλ γαστρονομίας, Πιλοτική θεσμοθέτηση δύο γαστρονομικών διαδρομών και Χαρακτηρισμός ως European Region of Gastronomy.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η νέα εικαστική ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος “Food and Drink” θα οριστικοποιηθεί σε περίπου τρεις μήνες. Θα σχεδιαστεί σε απόλυτη συνάφεια σε σχέση με τη γενική τουριστική ταυτότητα του προορισμού η οποία θα επικαιροποιηθεί κατά τον ίδιο χρόνο.

Ο σχεδιασμός του Φεστιβάλ προχωρά με στόχο να υλοποιηθεί την ερχόμενη τουριστική περίοδο με μία επέκταση έως και τον Νοέμβριο.

Η σχηματοποίηση των διαδρομών θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ο επιθυμητός χαρακτηρισμός του προορισμού βρίσκεται στο στάδιο σχεδιασμού και οι σχετικές μελέτες θα συνταχθούν στις αρχές του 2023.

Η ετήσια έρευνα και οι εκπαιδευτικές δράσεις θα πραγματοποιηθούν στις αρχές του 2023.

Η Περιφέρεια

Προχωρώντας η αντιπεριφερειάρχης  σε μια παρουσίαση του προορισμού είπε μεταξύ άλλων:

“Το κλίμα και η γεωμορφολογία της Πελοποννήσου έχουν ως αποτέλεσμα μια περιβαλλοντική ποικιλομορφία η οποία εκφράζεται σε ένα ευρύ και ετερόκλητο σύνολο πρωτογενών υλικών. Αλιεία, κτηνοτροφία, μελισσοκομία, καλλιέργειες πεδινές και ημιορεινές, εκατοντάδες βότανα και αρωματικά φυτά.

Η γεωγραφική θέση και η πλούσια ιστορία του τόπου έχουν επηρεάσει την τοπική γαστρονομία ενισχύοντας την ποικιλία πιάτων, γεύσεων και υλικών. Είναι σαφείς οι επιρροές της βαλκανικής, της ρωμαϊκής, της βυζαντινής και τις οθωμανικής κουζίνας, ενώ ακόμα και σήμερα υπάρχουν διατροφικές συνήθειες οι οποίες έφτασαν στο σήμερα από την αρχαία Ελλάδα. Η περιοχή έχει κάθε εφόδιο για εξαιρετικό γαστρονομικό storytelling.

 Φυσικό και Πολιτιστικό Περιβάλλον

    • 50,1% ορεινών
    • 30% ημιορεινό
    • 19,9% πεδινό
    • 500 χλμ. ακτογραμμής
    • Μεσογειακό κλίμα
    • Πλούσια Γαστρονομική Κληρονομιά
    • Μίξη και ενσωμάτωση διαφορετικών γαστρονομικών παραδόσεων

Τα Γαστρονομικά Assets της Πελοποννήσου είναι

  • 22 Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης
  • 11 Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης
  • Τουλάχιστον 15 διαφορετικές Τοπικές Κουζίνες
  • Πληθώρα τοπικών συνταγών
  • Πληθώρα παραδοσιακών πρωτογενώς επεξεργασμένων προϊόντων

Τα στοιχεία αυτά αποτελούν εφόδια για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και υπηρετούν τη βιώσιμη διαχείριση υλικών και άυλων πόρων”.

 Δράσεις

Αναφερόμενη η κα. Καλογεροπούλου, στις σχεδιαζόμενες δράσεις, ανέφερε τις εξής:

-Σχηματοποίηση της marketing εικόνας του προορισμού ως Γαστρονομικού (Branding, Content)

-Σχηματοποίηση των επιμέρους προϊόντων (Φεστιβάλ, Θεματικές Διαδρομές κλπ.)

-Ανάπτυξη συστήματος πιστοποιημένων παραγωγών και επιχειρήσεων και ενίσχυση της σύνδεσης τουρισμού, πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα

-Ετήσια ενημέρωση – εκπαίδευση των εμπλεκομένων

-Ετήσια έρευνα για την αξιολόγηση της ψηφιακής εικόνας και του βαθμού ικανοποίησης

Φεστιβάλ Γαστρονομίας

Οι θεματικοί άξονες του φεστιβάλ Γαστρονομίας, είναι οι εξής:

    • 10 Μοναδικά πρωτογενή υλικά (ΠΟΠ – ΠΓΕ) σε 10 διαφορετικά events
    • Τόποι πολιτιστικού ενδιαφέροντος
    • Γαστρονομική κληρονομιά και κουλτούρα
    • Διατροφικά οφέλη

“Ο κύριος θεματικός άξονας του Φεστιβάλ θα είναι τα αναγνωρισμένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προϊόντα, και κάθε event θα συνδέεται με ένα από αυτά. Σε επίπεδο ενημέρωσης και Storytelling θα προβάλουμε στοιχεία της κληρονομιάς, της κουλτούρας και των οφελών για κάθε προϊόν, στην αντίστοιχη εκδήλωση. Προσπαθούμε να βρούμε κατάλληλους χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους ή παραδοσιακούς οικισμούς, οι οποίοι να πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές προσβασιμότητας, αλλά και θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε το κατάλληλο ύφος και Tone of Voice”, είπε η κα. Καλογεροπούλου και συμπλήρωσε ότι οι στόχοι είναι οι εξής:

    • Υλοποίηση κάθε έτος
    • Διασπορά εκδηλώσεων σε διάστημα 4 – 6 μηνών για τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου
    • Ενσωμάτωση υπαρχουσών εκδηλώσεων και συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων
    • Ανάπτυξη παράλληλων δράσεων
    • Παραγωγή content (video spot, φωτογραφίες, κείμενα)
    • Yλοποίηση καμπάνιας σε ετήσια βάση

Σποτς

Τέλος αναφερόμενη στην προβολή και τα σποτς, είπε: “…θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το κύριοspot από την περυσινή μας τουριστική καμπάνια, όχι αναίτια, αλλά γιατί πριν από κάποιες ημέρες μας ενημέρωσαν ανεπίσημα ότι έχουμε λάβει βραβείο ως Winners στα CIFFT Awards Africa (πάνω από 2.000 συμμετοχές), ενώ έχουμε ήδη λάβει Νomination στα CIFFT Awards Japan (πάνω από 1700 συμμετοχές). Τα CIFFT Awards αποτελούν ένανCircuit εννέα (9) διαγωνισμών ανά τον κόσμο, για τουριστικάvideos διαφόρων κατηγοριών μεταξύ των οποίων και η κατηγορία Destination στην οποία συμμετέχουμε. Περιμένουμε με καλή διάθεση τα αποτελέσματα και των υπόλοιπων εφτά (7) για να προκύψει και η θέση μας στην τελική κατάταξη. Η περυσινή κύρια ψηφιακή καμπάνια μας μέτρησε πάνω από 3,3 εκατομμύρια άτομα Reach και πάνω από 1,3 εκατομμύρια views στο youtube. Βασικός θεματικός άξονας της καμπάνιας ήταν οι άνθρωποι της Πελοποννήσου. Τέλος παρακαλώ απολαύστε και ένα teaser από την καμπάνια που θα τρέξουμε το αμέσως επόμενο διάστημα! Σε αυτή την καμπάνια θέλαμε να αναδείξουμε τη διαχρονικότητα του προορισμού μας. Peloponnese Beyond Time: Στον προορισμό μας το νέο και το παλιό, το παρελθόν και το παρόν, συνυπάρχουν αρμονικά”!dplanet

Tagged

1 σχόλιο στο “ΑΦΙΕΡΩΜΑ | Πελοπόννησος: Άννα Καλογεροπούλου, σε πλήρη εξέλιξη οι δράσεις και για Γαστρονομία και Προβολή

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *