Photo by Andrea Piacquadio o Pexels

AMADEUS: Έσοδα 5,4 δισ. ευρώ και περαιτέρω ενίσχυση από την εξαγορά της Vision-Box

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ

Με θετικό πρόσημο ολοκλήρωσε το 2023 η Amadeus, καταγράφοντας αύξηση των εσόδων στους τομείς της διανομής, των λύσεων Air IT και του τμήματος της φιλοξενίας, με αποτέλεσμα στο σύνολο του περασμένου έτους η εταιρία να εμφανίσει έσοδα ύψους 5,4 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 21%, έναντι του 2022.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους, η εταιρία ανακοίνωσε αύξηση 17% σε ετήσια βάση στα έσοδα από την αεροπορική διανομή, τα οποία ανήλθαν σε 627 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από τις λύσεις πληροφορικής στον τομέα των αερομεταφορών αυξήθηκαν κατά 20% στα 495 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από τις υπηρεσίες φιλοξενίας αυξήθηκαν κατά 5% στα 232 εκατ. ευρώ.

λογοΤα έσοδα του τριμήνου αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση σε σχεδόν 1,4 δισ. ευρώ, με τα EBITDA να αυξάνονται κατά 18% σε 469 εκατ. ευρώ και τα κέρδη να αυξάνονται κατά 47% σε 210 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου αμαυρώθηκαν ελαφρώς από τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή και την αύξηση των ακυρώσεων κρατήσεων, η οποία, σύμφωνα με την Amadeus, επηρέασε όλες τις περιοχές, αλλά κατονόμασε τη Βόρεια Αμερική και τη Μέση Ανατολή και Αφρική.

Ο Luis Maroto, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Amadeus, δήλωσε: “Το 2023, η Amadeus σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη, διευρυνόμενη κερδοφορία και υψηλή ταμειακή ροή. Αυτό μας επέτρεψε όχι μόνο να επαναλάβουμε την καταβολή μερίσματος, αλλά και να ανακοινώσουμε προγράμματα επαναγοράς μετοχών συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ το 2023”.

“Η Amadeus αποτελεί εδώ και καιρό μια ιστορία επέκτασης και διαφοροποίησης και κατά τη διάρκεια του έτους συνεχίσαμε να επενδύουμε. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να έχουμε θετικό αντίκτυπο μέσω της τεχνολογίας σε περισσότερα σημεία επαφής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ταξιδιώτη, πράγμα που σημαίνει επέκταση των αγορών που μπορούμε να απευθυνθούμε και της πελατειακής μας βάσης. Αυτό αποδεικνύεται από την πρόσφατη ανακοίνωσή μας ότι αποκτούμε έναν κορυφαίο πάροχο βιομετρικών λύσεων για αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες και πελάτες συνοριακών ελέγχων, εκτός από την επικείμενη υλοποίηση ενός νέου μεσαίου μεγέθους πελάτη [Amadeus Central Reservation System]. Καθώς εξελίσσεται η στρατηγική μας, είμαστε αισιόδοξοι για την ανάπτυξή μας το 2024 και μετά”, πρόσθεσε ο κ. Maroto.

Η Amadeus ανακοίνωσε την εξαγορά της ειδικής στη βιομετρία Vision-Box έναντι 320 εκατομμυρίων ευρώ στα τέλη Ιανουαρίου, λέγοντας τότε ότι η συμφωνία θα προσθέσει λύσεις συνοριακού ελέγχου και άλλες λύσεις βιομετρικής πρόσβασης στην Amadeus, διευρύνοντας τις δυνατότητές της να προσφέρει υπηρεσίες από την κράτηση ταξιδιωτών έως τον συνοριακό έλεγχο και την επιβίβαση.

Κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με αναλυτές χθες, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, ο κ. Maroto μίλησε για την ευκαιρία που προσφέρουν τα βιομετρικά στοιχεία στα αεροδρόμια, καθώς και σε άλλους τομείς, όπως τα ξενοδοχεία.

“Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία στα αεροδρόμια, έχει παρατηρηθεί ανάπτυξη, κα είναι μέρος της κατεύθυνσης μας. Πιστεύουμε ότι [η Vision-Box] είναι μια πολύ καλή εταιρία και μια πολύ καλή ευκαιρία στον τομέα των αεροδρομίων, αλλά και αλλού. Οραματιζόμαστε επίσης ότι η βιομετρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα τμήματα της επιχείρησής μας, οπότε θα περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από τον τομέα των αεροδρομίων”.

Αναφέρθηκε επίσης σε μια νέα συμφωνία με την American Airlines για ένα νέο σύστημα λογιστικής εσόδων που βασίζεται στο cloud, περιγράφοντάς το ως “την πρώτη μας αυτόνομη ανάπτυξη λογιστικής εσόδων και το πρώτο μας μεγάλο έργο πληροφορικής με έναν αμερικανικό αερομεταφορέα”.

Όσον αφορά τον αντίκτυπο των απευθείας συνδέσεων μεταξύ αεροπορικών εταιριών και διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων, ο κ. Maroto δήλωσε ότι ήταν οριακός μέχρι στιγμής, προσθέτοντας ότι οι απευθείας συνδέσεις σχετίζονται κυρίως με μεγάλους εγχώριους αερομεταφορείς και κρατήσεις στο σπίτι και απαιτούν μεγάλους όγκους λόγω της ανάγκης για συντήρηση, επενδύσεις και ενσωματώσεις.

Τα έσοδα της Amadeus για το σύνολο του 2023 αυξήθηκαν κατά 21% σε ετήσια βάση στα 5,4 δισ. ευρώ, ενώ τα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) αυξήθηκαν κατά 30%, σε λίγο πάνω από 2 δισ. ευρώ. Τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν κατά 60% σε λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Τα έσοδα από τη διανομή υπηρεσιών πληροφορικής στον τομέα των αερομεταφορών αυξήθηκαν σχεδόν κατά 24% σε 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι δραστηριότητες που αφορούν λύσεις πληροφορικής στον τομέα των αερομεταφορών αυξήθηκαν κατά 22% σε 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Εν τω μεταξύ, τα έσοδα της επιχειρηματικής μονάδας Hospitality & Other Solutions αυξήθηκαν κατά 14%, στα 883 εκατ. ευρώ.

Κάνοντας προβλέψεις για το 2024, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Till Streichert, δήλωσε ότι αναμένεται αύξηση των εσόδων έως και 14,5%.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *